2020-05-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Vad hände idag egentligen? Vilken var den glada nyheten som fick marknaden att sticka iväg? Det enda jag såg på nyheterna var att arbetslösheten fortsätter öka. Börsen har helt spårat ur.
"En förklaring till uppgången var uppgifter kring ett nytt vaccin mot covid-19. Amerikanska bioteknikbolaget Moderna Inc rapporteras ha fått positiva besked kring en pågående fas 1-studie gällande ett så kallat mRNA-vaccin och bolagets aktie rusar 30 procent. Bland delägarna återfinns Astra Zeneca".
Är en förklaring. En annan att New York ska öppna upp mer i Juni som jag förstår det.
Citera
2020-05-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport
"En förklaring till uppgången var uppgifter kring ett nytt vaccin mot covid-19. Amerikanska bioteknikbolaget Moderna Inc rapporteras ha fått positiva besked kring en pågående fas 1-studie gällande ett så kallat mRNA-vaccin och bolagets aktie rusar 30 procent. Bland delägarna återfinns Astra Zeneca".
Är en förklaring. En annan att New York ska öppna upp mer i Juni som jag förstår det.
Inte bara det. De finns flera indikationer på att den värsta krisen är över. Corona kurvorna dippar ned vad jag förstår och fler länder öppnar snabbt upp. Dessutom är nya vaccin på gång och antivirala läkemedel. Jag tror faktiskt att det faktum att vi går mot sommaren och varmare väder spelar sin roll. Då viruset kan ha svårare att sprida sig då liksom influensa virus generellt sett. Det har att göra med att influensa virus trivs sämre i solsken värme och högre luftfuktighet. Låt oss hoppas! Men ändå så är det ingen garanti men ju längre tiden går så blir det i alla fall svårare för Corona att smitta. Dessutom gick en hög WHO ut med att han ansåg att vi skulle klara det här utan vaccin. Så marknaden är allmänt positiv just nu.
Senast redigerad av Trxhobit 2020-05-18 kl. 21:40.
Citera
2020-05-18, 21:27
Medlem
Det blir ingen undergång tyvärr. Man märker att domedagsbjörnarna som är utanför börjar bli irriterade, vilket är förståeligt.
Citera
2020-05-18, 22:01
Medlem
tazzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Vad hände idag egentligen? Vilken var den glada nyheten som fick marknaden att sticka iväg? Det enda jag såg på nyheterna var att arbetslösheten fortsätter öka. Börsen har helt spårat ur.

Hur börserna kan stiga så här, ja det övergår mitt förstånd. Jag är nästan helt säker på att det kommer gå ner snart; börsen är övervärderad med tanke på situation världen infinner sig i just nu. Obeservera att min syn på detta absolut inte är färgat av mina investeringstankar. Går det ner så köper jag mer. Går det upp så säljer jag av det jag har och inväntar därefter en dipp. Om det mot all förmodan ej sker någon dipp så ligger jag avvaktande med att gå in tills dess att allt stabiliserat sig. Simple as that
Citera
2020-05-18, 22:14
Medlem
Det man måste vara försiktig med nu är att spekulera i en dipp och att det sedan ska gå upp. Blankare har det nog svettigt just nu. Tro bara på det ni verkligen tror på och ta inte råd från någon annan och håll sedan fast vid det. Jag tror att ni kommer bli väl avlönade. För nu är det nog många som vill komma in billigt stora som små. Lycka till!
Citera
2020-05-18, 22:28
Medlem
Viktigt med bra strategi
Ännu viktigare att hålla sig till den
Byta mitt i röran är inte att rekommendera
Många som är nästan säkra nu
Vadå nästan
Nästan ??? Eller Borde ???
Vad menar ni ?? Egentligen ??
Börsen går dit den vill oavsett vad ni tycker
Går det ner KÖP. Enkelt !!!
Citera
2020-05-19, 08:24
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Viktigt med bra strategi
Ännu viktigare att hålla sig till den
Byta mitt i röran är inte att rekommendera
Många som är nästan säkra nu
Vadå nästan
Nästan ??? Eller Borde ???
Vad menar ni ?? Egentligen ??
Börsen går dit den vill oavsett vad ni tycker
Går det ner KÖP. Enkelt !!!

Enkelt och enkelt! Hur mycket ska det gå ner för att köpa, det är väl det som är den stora frågan för de flesta.
Citera
2020-05-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Om du missar dagar som dessa då blir den långsiktiga avkastningen inte speciellt bra
Det är fakta
Sover gott om natten som fullinvesterad , hade jag suttit på sidan hade jag haft halv panik
Nån mer som känner igen sig?
Kommer ni ihåg hur billigt det var för 2 månader sedan
Man glömmer fort

Helt rätt. Ignorerar alla domedagsprofeter. Dom köpte säkerligen inte ens när börsen var nere 30-35% 2 månader sedan. Samma sak under/efter varje kris.
Citera
2020-05-19, 09:25
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Enkelt och enkelt! Hur mycket ska det gå ner för att köpa, det är väl det som är den stora frågan för de flesta.

Köp små summer i alla nedåt trender. Eller lite hela tiden helt enkelt. Det är nog den enklaste strategin som funkar
Citera
2020-05-19, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spalkin
Köp små summer i alla nedåt trender. Eller lite hela tiden helt enkelt. Det är nog den enklaste strategin som funkar

En annan strategi är att köpa så mycket som går från lönen Det är så jag gör.

Jag är nog betydligt fattigare än vad de flesta är på forumet men ser man till min portfölj nu så har jag aktier som hittils gett bra utdelning historiskt. Antar man att förra årets utdelning halveras under nästa år så räcker det fortfarande till en extra månadslön i utdelningar lagom till semestern 2021. Det är inte fel faktiskt

Klart att något av mina chansningar kan gå i putten men jag är övertygad om att krisen kommer att förbättra min privatekonomi rätt rejält Desto längre krisen pågår desto mer hinner jag köpa på mig medans det är billigt
Citera
2020-05-19, 09:41
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesuns88
Helt rätt. Ignorerar alla domedagsprofeter. Dom köpte säkerligen inte ens när börsen var nere 30-35% 2 månader sedan. Samma sak under/efter varje kris.
Samtidigt är det tur att domedagstänkandet finns. Det gör att vi som köper lite varje månad då och då får komma in billigare.

Jag har givit upp för många år sedan att försöka förutsäga botten och toppen. De som håller på så bränner ut sig förr eller senare.
Citera
2020-05-19, 09:45
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovport

Man tex Astra Zeneca gick väl inte upp alls igår, men tex Daimler gick 10% Plus igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in