2020-05-19, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Har de? Varför skäms då svenska män att säga att de är svenska och varför beskriver utländska kvinnor dem som döda fiskar?
Men gamla meriter kan ni säkert glida på i några år till.

För att de flesta svenska män är feminiserade cucks. De hyfsat attraktiva/icke feminiserade männen har ett extremt högt värde på den internationella marknaden. Tro vad du vill om det. Faktum.

Edit för att svara på din edit: Why buy the cow when you get the milk for free?
Citera
2020-05-19, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dingdingvarld
För att de flesta svenska män är feminiserade cucks. De hyfsat attraktiva/icke feminiserade männen har ett extremt högt värde på den internationella marknaden. Tro vad du vill om det. Faktum.

Ja det finns ju gott om fattiga kvinnor i världen som är villiga att gifta sig för pengar.
Citera
2020-05-19, 01:46
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Väldigt bra trådstart, riktigt uppfriskande att se en vaken Svensk kvinna skriva detta!

Tyvärr har du rätt i det du säger i stort. Jag är en av de männen du talar om.

Det värmer att veta att det finns kvinnor som du kvar i landet. Samtidigt så är det väldigt sorgligt. Känner mycket sympati med dig, vilket jag inte gör för lättlurade feminister.

Jag har kämpat som fan för att nå hit, och har blivit bränd av kvinnor några gånger på vägen, mestadels av Svenska/Västerländska kvinnor. Jag är nu på en plats i livet där jag inte har brottom att skaffa familj, jag får den närhet jag vill ha utan att binda mig så jag är rätt nöjd för tillfället.

I framtiden vill jag nog ha familj och barn, på ett "nykonservativt" sätt. Vill ha en stark feminin kvinna som kompletterar mig, inte tävlar mot mig. Även med vetskapen att det finns kvinnor som resonerar som du i detta land så kommer det mest största sannorlikhet inte bli med en Svensk eller västerländsk kvinna.

Valet av partner för familjebildning är otroligt viktigt för mig, det är avgörande. Jag anser det vara en gamble att skaffa en partner som i dagsläget är vettigt men har en smutsig destruktiv kultur ständigt lutandes mot henne, vilket ökar risken för att hennes beteende kan skifta i framtiden när vi stöter på problem i relationen. Kommer antagligen inte gifta mig då det i stort sätt bara innebär ett ökat risktagande som inte ger något såvida hon inte är extremt lojal och har starka värderingar. Men som Jordan Peterson säger, största fördelen med att gifta sig är att man stänger bakdörren så att säga och när det blir problem så vet båda att man måste sätta sig ner och lösa dom. Det finns ingen annan väg att gå, båda är commitade.

Kan som jag ser det i dagsläget inte lita på en Svensk kvinna att uppehålla sin del i detta. Det går bara inte. Jag har som sagt kämpat hårt för att nå dit jag är idag, och jag kommer maximera mina chanser för att hitta en bra livspartner. De chanserna maximeras ej i detta land. (självfallet finns det guldkorn även här, men det är ett lotteri)

Det blir lite av ett moment 22 för dig för du vill givetvis som alla andra kvinnor skaffa dig en intelligent man, och en intelligent man är intelligent nog för att se problematiken du nämner i trådstarten, och även intelligent nog att inte gambla med livets viktigaste beslut.

Jag önskar dig lycka till! Du är värd det. Det är kvinnor som dig som behövs för att vända på denna skuta, som är på väg rakt in i isberget.

Tack för ett givande och intelligent svar. Kvinnorna fortsätter dessvärre att vara dumma fruntimmer varthän de än lyckas bli inkvoterade. Det ligger tydligen i deras natur att vara korkade och inte förstå sitt bästa. Självklart är det för en man i dagsläget inte värt att satsa sina kort på en indoktrinerad feminist som konstant är otrogen och vill skapa intriger och bråk eftersom hon ser sin egen man som en konkurrent. Kvinnor vägrar helt enkelt att se sin roll i livet (en väldigt fin roll för den delen...), och då de till naturen är lättledda så manipuleras de lätt av media och av skolundervisning (som i dagsläget gör mer skada än nytta), och kommer på villovägar. De bränner ut sig själva och slutar upp ensamma och olyckliga.

Jag som svensk kvinna har i stort sett förstått att det är min lott att dö ensam, systemet är riggat på det sättet. Ingen riktig man vill ta den risken som kommer med kvinnor som inte tycker om sig själva. Jag får helt enkelt se till att älska mig själv i den mån det går, och glädjas åt livet ändå.

Självklart skall du gifta dig, och det kommer din framtida kvinna också vilja göra. Hoppas att du finner dig en kvinna som, trots att hon må vara utländsk, ändå liknar dig någorlunda till utseendet. Det skulle vara så synd om det svenska folket dog ut...

Må väl och all lycka till dig.
Citera
2020-05-19, 01:46
Medlem
Citat:
Ja det finns ju gott om fattiga kvinnor i världen som är villiga att gifta sig för pengar.

Hahaha. Argument rakt ifrån feminist-arsenalen.

Av oss två är du den som kommer straffas för dina villfarelser om verkligheten, inte jag. Du är förbittrad och förlorar möjligheten att maximera dina chanser att hitta en bra partner i dina bästa år. Vi män ökar i attraktion med åren.

Sen kan du även läsa på hur antal sexpartners påverkar kvinnors bonding-mekanism. Män(och antagligen kvinnor också) förstår sig på detta på ett undermedvetet plan. De smarta anpassar sig därefter.
Citera
2020-05-19, 01:49
Medlem
Citat:
Hahaha. Argument rakt ifrån feminist-arsenalen.

Av oss två är du den som kommer straffas för dina villfarelser om verkligheten, inte jag. Du är förbittrad och förlorar möjligheten att maximera dina chanser att hitta en bra partner i dina bästa år. Vi män ökar i attraktion med åren.

Sen kan du även läsa på hur antal sexpartners påverkar kvinnors bonding-mekanism. Män(och antagligen kvinnor också) förstår sig på detta på ett undermedvetet plan. De smarta anpassar sig därefter.

På vilket sätt har det straffat mig att se svenska män för vad de är menar du?

Hade jag sett svenska män som rättrådiga, moraliska och äkta hade jag gått på deras skitsnack, haft sex med dem och kanske till och med fött en av deras horungar innan jag blivit dumpad.
Som tur är har jag en mer nykter bild av verkligheten.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-05-19 kl. 02:06.
Citera
2020-05-19, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Tack för ett givande och intelligent svar. Kvinnorna fortsätter dessvärre att vara dumma fruntimmer varthän de än lyckas bli inkvoterade. Det ligger tydligen i deras natur att vara korkade och inte förstå sitt bästa. Självklart är det för en man i dagsläget inte värt att satsa sina kort på en indoktrinerad feminist som konstant är otrogen och vill skapa intriger och bråk eftersom hon ser sin egen man som en konkurrent. Kvinnor vägrar helt enkelt att se sin roll i livet (en väldigt fin roll för den delen...), och då de till naturen är lättledda så manipuleras de lätt av media och av skolundervisning (som i dagsläget gör mer skada än nytta), och kommer på villovägar. De bränner ut sig själva och slutar upp ensamma och olyckliga.

Jag som svensk kvinna har i stort sett förstått att det är min lott att dö ensam, systemet är riggat på det sättet. Ingen riktig man vill ta den risken som kommer med kvinnor som inte tycker om sig själva. Jag får helt enkelt se till att älska mig själv i den mån det går, och glädjas åt livet ändå.

Självklart skall du gifta dig, och det kommer din framtida kvinna också vilja göra. Hoppas att du finner dig en kvinna som, trots att hon må vara utländsk, ändå liknar dig någorlunda till utseendet. Det skulle vara så synd om det svenska folket dog ut...

Må väl och all lycka till dig.

Ja tyvärr ligger det mycket i det du säger. Det är egentligen inget fel i att välja bort den feminina kompletterande rollen som kvinna, men valet kommer med konsekvenser.

Tack själv, vi får se hur det blir med den biten.

Men seriöst, detta skriver jag inte bara som feelgood mumbo jumbo eller för att vara snäll, men så länge du håller kursen och står fast vid dina värderingar och fortsätter vara en attraktiv, intelligent, feminin kvinna med gott omdöme i val av partner så risken att du inte skulle hitta en bra partner extremt låg.

Män är svultna på bra kvinnor, du har något att erbjuda som är högst unikt i dagens samhälle. Håll ut så hittar du rätt, jag lovar.

Må väl och lycka till du med.
Citera
2020-05-19, 01:55
Medlem
Citat:
På vilket sätt har det straffat mig att se svenska män för vad de är menar du?

Tänkte bara ignorera denna post men ska svara bara för att.

Precis som att det ofta går åt helvete för en lottovinnare pga att dom inte har förtjänat det och byggt upp sig för att kunna hantera möjligheterna/ansvaret som kommer med vinsten så leder ditt mindset bara till katastrof på sikt. Om du däremot börjar se verkligheten för vad den är och gör dig fri från feministindoktrineringen så ökar dina chanser markant för ett sunt förhållande och en fin familj.

Som det är nu så säger min spåkula att du som deprimerad singelmorsa kommer sitta å röka gula blend under köksfläkten med dina 4 katter och hata män när du är 40. Fullständigt omedveten om att det var din egna världsuppfattning som ledde dig dit.
Citera
2020-05-19, 01:58
Medlem
Citat:
Tänkte bara ignorera denna post men ska svara bara för att.

Precis som att det ofta går åt helvete för en lottovinnare pga att dom inte har förtjänat det och byggt upp sig för att kunna hantera möjligheterna/ansvaret som kommer med vinsten så leder ditt mindset bara till katastrof på sikt. Om du däremot börjar se verkligheten för vad den är och gör dig fri från feministindoktrineringen så ökar dina chanser markant för ett sunt förhållande och en fin familj.

Som det är nu så säger min spåkula att du som deprimerad singelmorsa kommer sitta å röka gula blend under köksfläkten med dina 4 katter och hata män när du är 40. Fullständigt omedveten om att det var din egna världsuppfattning som ledde dig dit.

Som det är nu ska jag och min partner sedan 15 år skaffa hus inom ett år.

Allting har faktiskt inte sin grund i feminismen, man har ju ögon och öron att se och höra med. Nej min bild av svenska män har ni lyckats forma alldeles själva utan någon hjälp av statsfeminismen.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-05-19 kl. 02:03.
Citera
2020-05-19, 02:03
Medlem
Citat:
Som det är nu ska jag och min partner sedan 15 år skaffa hus inom ett år.

Allting har faktiskt inte sin grund i feminismen, man har ju ögon och öron att se och höra med.

Har sett dig skriva mycket här. Du har iallafall historisk sett haft ett mycket osunt mindset gällande relationer och män, får medge att det verkar blivit något bättre fast dock fortfarande med spår av feministindoktrinering. Med ett trasigt mindset så det blir pannkaka.
Citera
2020-05-19, 02:12
Medlem
wizzmans avatar
Det fanns en gång i tiden ramar för män och kvinnor som man höll sig till. Te x killar har inte klänning och målar sig med smink etc etc, men nu ska man skämmas och det är fult att som man hålla sig till dom klassiska ramarna så det går överstyr då blir det så skevt som vi ser nu.
Citera
2020-05-19, 05:08
Medlem
Haajibs avatar
Män har blivit till fjollor och kvinnor blivit till fjollor, finns inget starkt hos vardera.
Citera
2020-05-19, 07:43
Medlem
GaylordYankers avatar
Jag finner det övertygande att feminismen målat upp ett könskrig som aldrig fanns förr. I och med denna spricka i matrisen har man exponerat en massa problem, verkliga och påhittade och utmed dessa linjer har man grävt ner sig i skyttegravar och för nu ett ställningskrig, med strategiska framflyttningar för att ta den ena poängen efter den andra.
Jämställdheten uppnåddes på 70-talet och skrevs in i lag, så det man slåss om idag är nästan helt påhittade saker som en hårt kritiserad sexköpslag, samtycke, trans och metoo, som gav en bra möjlighet att sparka vita manliga chefer och tillsätta sin egen grupps representanter där i stället.

Idag är det prostitution och Paolo och eftersom berättelsen inte riktigt når upp i snaskighetsgrad med enbart fakta, färgar man lite med "ett av europas fattigaste länder", köpa kroppar, människohandel, våldtäkt, tvång, självskadebeteende och en massa andra adjektiv man inte har några som helst belägg för för att öka upprördheten, men samtidigt också varna de som eventuellt vill ge motargument.

Man visar upp att man inte tänker slåss juste, utan kan tänka sig ljuga för att få igenom sin poäng. SVT/SR försökte hålla sig ifrån efter bakslagen tidigare gånger, men de kunde inte hålla sig. Feminismen i huset är helt enkelt för starkt och när krigsropet går, står varje feminist i givakt beredd att göra sin del.

Den som tror att detta är ett sätt förenligt med att förbättra relationerna mellan män och kvinnor tänker nog inte särskilt långt.
Dels är detta en fight med mäns ena hand bunden bakom ryggen då det alla lärt sig från start är, "slå aldrig en kvinna" vilket vi troligen alla hållit med om(?) där samtidigt hela horder av indoktrinerade kvinnor inte alls bryr sig om relationer utan bara vill ha mer pengar och mer makt. På det har vi gamarna, som Massi Fritz, Åsa Linderborg och Margot Wallströmtyperna som alla gjorts till miljonärer på denna nya klasskamp.

Sen går de i pension, men 90-100 000 i månaden resten av sina liv, som Margot Wallström.

Hand upp den som är imponerad av hennes livsgärning som gjorde henne värd den pengen.
Det är du som betalar.

Nej, sannolikheten att män skulle älska kvinnor i vår innevarande verklighet är som att judarna skulle förväntas älska nazityskland på 40-talet.
Det är dock en ganska lång reaktions- och ledtid på dels att upptäcka vad de gjort, se det för vad det är, gå den inre kampen mot sina egna djupaste instinkter och erkänna sanningen för sig själv.

Jag tror vi är körda och att det inte längre finns någon återvändo.
Sverige, som idé, idyll, kultur och samhälle är död.
Vi vet bara inte om det ännu. Vi dog i den cancer som kallas feminismen, men jag tänker kämpa ända till slutet. Inte så mycket för min skull, för jag ska inte vara kvar de sista åren, utan för dem som inte har ett val och deras kommande generationer.
Jag vill inte se våra sonsöner förnedringsrånade och pissade i munnen eller våra dotterdöttrar gruppvåldtagna av klansmän, eller utnyttjade, tvångsbortgifta, könsstympade och ställda tillbaka barfota i köket, födandes halvapor som sen får gå till dagis i slöja medan männen (på bidrag, för de kan ju inte jobba med fem bönetillfällen om dagen) gifter sig per timme med idel nya importerade "öst-tjejer".
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-05-19 kl. 07:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in