Citat:
Ursprungligen postat av
Liebesraum
Tack för ett givande och intelligent svar. Kvinnorna fortsätter dessvärre att vara dumma fruntimmer varthän de än lyckas bli inkvoterade. Det ligger tydligen i deras natur att vara korkade och inte förstå sitt bästa. Självklart är det för en man i dagsläget inte värt att satsa sina kort på en indoktrinerad feminist som konstant är otrogen och vill skapa intriger och bråk eftersom hon ser sin egen man som en konkurrent. Kvinnor vägrar helt enkelt att se sin roll i livet (en väldigt fin roll för den delen...), och då de till naturen är lättledda så manipuleras de lätt av media och av skolundervisning (som i dagsläget gör mer skada än nytta), och kommer på villovägar. De bränner ut sig själva och slutar upp ensamma och olyckliga.
Jag som svensk kvinna har i stort sett förstått att det är min lott att dö ensam, systemet är riggat på det sättet. Ingen riktig man vill ta den risken som kommer med kvinnor som inte tycker om sig själva. Jag får helt enkelt se till att älska mig själv i den mån det går, och glädjas åt livet ändå.
Självklart skall du gifta dig, och det kommer din framtida kvinna också vilja göra. Hoppas att du finner dig en kvinna som, trots att hon må vara utländsk, ändå liknar dig någorlunda till utseendet. Det skulle vara så synd om det svenska folket dog ut...
Må väl och all lycka till dig.
Ja tyvärr ligger det mycket i det du säger. Det är egentligen inget fel i att välja bort den feminina kompletterande rollen som kvinna, men valet kommer med konsekvenser.
Tack själv, vi får se hur det blir med den biten.
Men seriöst, detta skriver jag inte bara som feelgood mumbo jumbo eller för att vara snäll, men så länge du håller kursen och står fast vid dina värderingar och fortsätter vara en attraktiv, intelligent, feminin kvinna med gott omdöme i val av partner så risken att du inte skulle hitta en bra partner extremt låg.
Män är svultna på bra kvinnor, du har något att erbjuda som är högst unikt i dagens samhälle. Håll ut så hittar du rätt, jag lovar.
Må väl och lycka till du med.