Citat:
Ja det är inte det enda man tar i beaktning, men det var relaterat till diskussionen vi hade då, men svårt att förstå utan att läsa just den delen av tråden.Okej nu fattar jag hur du menar. Fast i för att hamna på Rättspsyk borde man väl hamna om man är varaktigt sjuk ( i sinnet ) tills man är frisk och vissa saker kan ju skötas av andra i t ex familjen: betala hyror, handla mat, bistå med städning etc. utan att andra kan se detta. Då räknas man som tillräknelig (gammalt ord för "normal i vardagen") men kan agera helt galet i situationer och i andra sammanhang.
Nåja läkare, psykologer vet självklart bättre än mig.
Men i mitt arbete på Hyresgästföreningen förekom det fall som togs upp i Hyresnämnden då hyresvärd tillika andra hyresgäster kan finna stort obehag av att grannen suttit/sitter på kåken för olika brott även grova brott men har fått behålla sin hyresrätt då allt har skötts. Jag ville belysa det galna förvisso ur aspekten att lagar (rättsliga lagar avseende brott kontra lagar för att skydda hyresgästernas rätt att ha kvar sitt kontrakt och hyreslägenhet) kan bli lite feltolkade ibland.
Nåja läkare, psykologer vet självklart bättre än mig.
Men i mitt arbete på Hyresgästföreningen förekom det fall som togs upp i Hyresnämnden då hyresvärd tillika andra hyresgäster kan finna stort obehag av att grannen suttit/sitter på kåken för olika brott även grova brott men har fått behålla sin hyresrätt då allt har skötts. Jag ville belysa det galna förvisso ur aspekten att lagar (rättsliga lagar avseende brott kontra lagar för att skydda hyresgästernas rätt att ha kvar sitt kontrakt och hyreslägenhet) kan bli lite feltolkade ibland.
Men ja, jag tror inte att han hamnar på rättspsyk, men om han gör det, är det nog av bra anledningar.
Ja, jag har själv haft en granne som har suttit inne pga knivvåld, så jag vet hur det känns, men självklart kan man inte avhysa personer från sin bostad för sådant, då även dem också måste bo någonstans!
Då var jag ej på villovägar då.