2020-05-18, 22:42
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Varför tror du att det finns fler än en gm?

Inte gm men medhjälpare tror jag stenhårt på
Citera
2020-05-18, 22:44
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa

Citat:

Citat:
.

Citat:

Och du tror alltså på allvar att en (flera) rättsläkare inte skulle ha kollat efter något sådant alls? Dina fria fantasier skulle passa ypperligt i en science fiction-bok.

Så, enligt dig har hon alltså fått ett epileptiskt anfall;krampat runt i lägenheten, vrålat i tungor, kastat sina kroppsdelar i väggar, golv, dörrposter och fanvetvad. Samtidigt har hon alltså krampat så kraftigt att hon krampade (klampade?) vidare ut i köket och (fullständigt logiskt!) tog tag i TRE knivar som hon (krampande) började hacka sönder sig själv med. Hon krampade så kraftigt att hon dessutom en stund hamnade på vinden (hon måste ha flugit dit), men sedan ner i lägenheten igen för att där återigen (fortfarande vrålandes tvåstämmigt) kasta huvudet emot en ny dörrpost (satt huvudet kvar då, eller hade hon redan kapat av det själv?) och därigenom avsätta hårtestar och muskelmassa samt lite kroppsfett. Detta har sedan fortsatt (samtidigt som hon av någon anledning drog igång både duschen och värmeelementet på järnet) tills hon slutligen krampade in i sängen där hon till slut avled - dock först sedan hon hade lagt huvudet i folie, tejpat runt och varit noga med att Tishkos fingeravtryck på något magiskt sätt hamnade lite varstans.

Fullständigt logiskt, det var alldeles säkert så det gick till; allt medans Tishko satt och samlade frimärken.

Snälla, snälla du. Inser du inte att dina alternativa teorier enbart gör att denna tråden störtdyker i trovärdighet?

Ont (äntligen!) Någon skrev nyligen i tråden om att Flashback skulle anordna eget sök. Jag är inte helt övertygad om att polis och andra frivilligorganisationer anser detta vara lämpligt; men om FIKK eller Missing people skulle köra igång ännu ett eftersök, så hade det varit intressant att träffa en del av er; så jag är på, absolut!
Citera
2020-05-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Detta lär bli OT men vad vill du säga med den länken?
Någon sa att kurder inte kunde vara kristna.
Citera
2020-05-18, 22:48
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Och du tror alltså på allvar att en (flera) rättsläkare inte skulle ha kollat efter något sådant alls? Dina fria fantasier skulle passa ypperligt i en science fiction-bok.

Så, enligt dig har hon alltså fått ett epileptiskt anfall;krampat runt i lägenheten, vrålat i tungor, kastat sina kroppsdelar i väggar, golv, dörrposter och fanvetvad. Samtidigt har hon alltså krampat så kraftigt att hon krampade (klampade?) vidare ut i köket och (fullständigt logiskt!) tog tag i TRE knivar som hon (krampande) började hacka sönder sig själv med. Hon krampade så kraftigt att hon dessutom en stund hamnade på vinden (hon måste ha flugit dit), men sedan ner i lägenheten igen för att där återigen (fortfarande vrålandes tvåstämmigt) kasta huvudet emot en ny dörrpost (satt huvudet kvar då, eller hade hon redan kapat av det själv?) och därigenom avsätta hårtestar och muskelmassa samt lite kroppsfett. Detta har sedan fortsatt (samtidigt som hon av någon anledning drog igång både duschen och värmeelementet på järnet) tills hon slutligen krampade in i sängen där hon till slut avled - dock först sedan hon hade lagt huvudet i folie, tejpat runt och varit noga med att Tishkos fingeravtryck på något magiskt sätt hamnade lite varstans.

Fullständigt logiskt, det var alldeles säkert så det gick till; allt medans Tishko satt och samlade frimärken.

Snälla, snälla du. Inser du inte att dina alternativa teorier enbart gör att denna tråden störtdyker i trovärdighet?

Ont (äntligen!) Någon skrev nyligen i tråden om att Flashback skulle anordna eget sök. Jag är inte helt övertygad om att polis och andra frivilligorganisationer anser detta vara lämpligt; men om FIKK eller Missing people skulle köra igång ännu ett eftersök, så hade det varit intressant att träffa en del av er; så jag är på, absolut!
Nä han menar att tishko ”bara” har styckat henne eller delat huvudet från kroppen 🤦🏼‍♀️
För det är tydligen ingen big deal att göra så.
Men att bli avsu... under bilkörning är Olagligt och äckligt 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Citera
2020-05-18, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag har bara läst att dom fotavtrycken inte gick att använda för jämförelse. Inte att dom var någon annans än Tishkos.

Men jag kanske läst fel eller missat något?

Jag är nästan säker på att jag läste och uppfattade detsamma som du. Att det var så otydligt så det ej var användbart.
Men jag måste kolla igen så jag inte missförstod eller läste hastigt.
Citera
2020-05-18, 22:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det hade T både vetat och betonat i FU om så var fallet.

Bara att strunta i vimsiga vemsa ... utgår ifrån att det är en person som antingen vill göra sig uppmärksammad (orsak = ingen vet varför) men kommer ofta med de märkligaste teorierna och de flesta talar till MGM så kallade "fördel" och som "ursäkter". Inte som orsaker till agerande utan spånar fritt. Till och med poliser och läkare kan mer om detta och har sådana saker i åtanke vid de undersökningar som görs när MGM sitter i häktet. Inget går dem förbi ...
Citera
2020-05-18, 22:54
Medlem
Och BTW om nu hon skulle dött av ett epelepsianfall vilket inte stämmer överens med den blodanalys som gjorts av allt stl stänk och släpspår bla i lägenheten

För att epelepsianfall gör man inte så kraftiga dunkar som motsvarar analysen ... nån har spöat skiten ut henne rent ut sagt (ber om ursäkt till anhöriga för.mitt språkbruk)

VARFÖR då göra sej besväret att stycka OCH försöka röja undan kroppen om man är oskyldig ...

Och kom inte med rasistkortet (ingen tror en invandrare)
Senast redigerad av tessaladiss 2020-05-18 kl. 22:57.
Citera
2020-05-18, 22:58
Medlem
Citat:
Epilepsi kan börja i hennes ålder, och kan utlösas av tex stress eller dålig sömn mm.

Jag tror att det är väldigt svårt att se hjärnskador som uppstår vid epileptiska anfall, iallafall med de undersökningar som de har gjort.

Och sen ang. blånader, vet du att gravitationen kan göra att det blir ett tryck i en bensinpump?
Fortfarande. Blånader funkar inte som du tror.
Citera
2020-05-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Nä han menar att tishko ”bara” har styckat henne eller delat huvudet från kroppen 🤦🏼‍♀️
För det är tydligen ingen big deal att göra så.
Men att bli avsu... under bilkörning är Olagligt och äckligt 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
He he... lite snedvridet där. Nu kan jag tycka att griftefridsbrott borde graderas. En styckning av en människa samt att gömma denna/begrava etc, borde vara ett grövre brott än att enbart gräva ner en hel kropp. Mord eller inte mord. Men hanteringen av den döde borde graderas. Precis som mord graderas. I detta fall borde heller inte straffpåföljden för ett sådant här griftefridsbrott ätas upp av ett ex.vis 18-årigt straff. Då borde man lägga PÅ denna straffpåföljd. Men det är en annan historia i och för sig.

Hur som helst - om man nu inte skulle kunna döma för mord vad gäller Tishko så borde det finnas en gradering på griftefridsbrott i alla fall. Min bestämda åsikt.
Citera
2020-05-18, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Jag är nästan säker på att jag läste och uppfattade detsamma som du. Att det var så otydligt så det ej var användbart.
Men jag måste kolla igen så jag inte missförstod eller läste hastigt.
Ni har rätt båda två.
Citera
2020-05-18, 23:01
Medlem
T var den som arbetade och borde väl därför ha det bättre ställt ekonomiskt än Wilma.
Men han handlade på hennes kort redan runt 14 den dagen och han jobbade väl fram till ca 14, eller minns jag fel? Har han tagit kortet redan innan hans jobbpass började?
Wilma försökte få tag i pengar den dagen och hon pratade väl med sin mamma runt 17?
Kan T ha suttit och hotat henne och pressat henne till att be om pengar av anhöriga och gått bananas när hon inte lyckades? Behövde han pengar till droger?

Jag har inte FUP tillgänglig just nu och är därför inte säker på fakta, så jag ber om ursäkt om jag fattat och minns det fel.
Citera
2020-05-18, 23:02
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Exakt samma känsla. Grandiosa grad och förlöjligar alla i omgivningen som lågintelligenta osv. Väldigt tydligt att han ALDRIG kan erkänna fel, oavsett hur litet.

Tror verkligen inte han kommer undan med rättspsyk eftersom han uppenbarligen inte har misskött vardagen så illa att han blivit vräkt, uppsagt osv.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/wilma-anderssons-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdare-kan-lida-av-en-allvarlig-psykisk-st%C3%B6rning-1.21872 140

Paragraf 7 gjordes.

Ja, men det är inte omöjligt att de hittade andra blodspår där än Wilmas.

- - -

Jag kan förklara att man blir inte vräkt ens om man blir inlagd på Rättspsyk eller blir häktad eller får fängelsestraff så länge du har skött dig som hyresgäst och följer allt som en hyresgäst har skrivit kontrakt på enligt hyreslagen OCH betalar sin hyra. Hyreslagen är skriven på det viset att man får inte vräka en hyresgäst utom för det som inte följs i hyreslagen. Jag har arbetat många år på Hyresgästföreningen och vi har arbetat med sådana fall som kommit upp i Hyresnämnden där man tror att hyresgästen ska kunna bli vräkt pga av liknande saker - men hyresgästen får fortfarande hyra sin lägenhet bara allt sköts.

Med andra ord kan dömda personer få kvar sin hyreslägenhet oavsett vilken dom de än får och vilket brott som helst - bara de sköter sin hyra etc för lägenheten.
Senast redigerad av CS128 2020-05-18 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in