Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag inser nu att det finns oändligt med ställen att gömma småsaker på. Inte undra på att det tar tid för polisen att gå igenom bostaden. Det svåra i situationen, är att saker som har bevisvärde kan vara gömda utanför hemmet.
Ja ting kan være gjemt på de utroligste steder. Inni en hul trestamme feks. Det kan også tenkes at politiet leter på feil persons eiendommer og feil persons mulige gjemmesteder.
Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
1) Dette tyder på en uoverensstemmelse spør du meg. Hadde de kranglet? Hvorfor er TH i den tro at de begge skal på hytta, mens AE sender sms til et familiemedlem om at hun blir hjemme?
2) Eller sendte hun ikke sms selv? Noe er rart her. Som med det meste annet...
1) Ja AE kan ha bestemt seg for å ikke reise til hytten den dagen. Men det kan jo være mange forskjellige årsaker til å ombestemme seg. Hun hadde gledet seg til hyttetur:
Åtte dager før den 31.10.18:
"Denne formiddagen skriver Anne-Elisabeth meldinger med venninnen Esther. De har kjent hverandre siden slutten av 70-tallet, og har vært på hytteturer sammen til Kvitfjell, på flamenco-kurs og delt hemmeligheter.
Anne-Elisabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien, snakker om den nye valpen sin og spør om forslag til navn."
https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/
2) Jeg tenker at hvis noen andre enn AE sendte sms-en, så må vedkommende ha hatt kjennskap til at AE og TH hadde planer om å reise til hytten den dagen ettersom det i sms-en ble skrevet at hytteturen var avlyst.
Hvis den som sendte sms-en var GM som var i huset og GM allerede hadde angrepet AE, hvorfor skrev ev GM at hytteturen var avlyst? Da tenker jeg at GM ev kan ha hatt et ønske om at TH ev skulle fremstå mistenkelig for politiet (hvis TH ikke hadde kjennskap til noen avlysning av hytteturen) når TH forklarte politiet om avtalen han og AE hadde om hyttetur den 31.10. (I dette scenarioet tenker jeg at TH ikke er medskyldig eller skyldig i forbrytelsen mot AE, men GM har et ønske om at TH skal bli mistenkt for forbrytelsen).