2020-05-18, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hvis ikke en medhjelper har telefonen hans, slik at det skal fremstå som at han er på Futurum? Denne iPaden som han logget seg på ved ankomst er også noe rart...

Ja det er en mulighet, men jeg tror han har alibi.
Citera
2020-05-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Ja det er en mulighet, men jeg tror han har alibi.

Og hvem er alibiet der på jobb? Er møte med noen? Bilen som blir sett av kamera mens den er parkert? Mobilen som benyttes? IPaden som benyttes?
Citera
2020-05-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ja det står at anropsloggen er slettet på TH`s nokia telefon, leser du ikke det du kommenterer eller ?
Leste VG ja, men ikke helt klart om de mente at loggen var slettet fra selve Nokia. Men det sto at det var ringt fra Nokiaen, det er helt riktig. Regner jo med at de mener logg fra Nokia. Men hva får deg til å tro at TH har slettet logg ?
Citera
2020-05-18, 22:23
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Merk telefonen i bestemt form. Dette skriver VG:

Ifølge politiets telefonundersøkelser, ringer Tom Hagen til kona klokken 10.06 og 10.07 fra en eldre Nokia-telefon. Disse to anropene fant ikke politiet igjen på selve telefonens anropslogg, noe som kan peke mot at de er slettet. VG får opplyst at forsvarer Svein Holden har argumentert med at Tom Hagens mobilkompetanse er så begrenset at det er lite sannsynlig at han makter å slette en anropslogg.
Hvis det ikke går ann å gjenoprette dem, så ble de kanskje ikke logført ved en feil. Jeg kjenner ikke telefonens operativsystem, men kanskje den av en eller annen grunn ikke skrev logfiler i det hele tatt.
Citera
2020-05-18, 22:24
Medlem
Citat:
Og hvem er alibiet der på jobb? Er møte med noen? Bilen som blir sett av kamera mens den er parkert? Mobilen som benyttes? IPaden som benyttes?

Milli som vet mye mer om saken enn han kan sette på trykk sa i podcasten sin eller på en annen video at TH har alibi, og når han sier det så tror jeg han vet hva han snakker om.
Citera
2020-05-18, 22:24
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det er helt åpenbart at det er TH selv som har slettet anropsloggen på sin egen telefon.

Hvorfor ble de slettet tro? Var det fler anrop der kanskje, og at han slettet alle sammen? Mystisk.
Citera
2020-05-18, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Det er jeg enig i og jeg forstår heller ikke de SMSene. jeg ville normalt anta at AEH på det tidspunktet var død. Stemmer dårlig at TH skulle la seg bli tatt i løgn i avhør på sms han selv har skrevet. Jeg synes likevel ikke at skurringa kommer TH tilgode Men jeg kan jo spørre deg tilbake. Hvem skulle sletta TH sin logg og hvorfor.
Veldig godt spørsmål. Vil anta at det kun er kollegaer og familie som kunne fått tak i tlf.
Citera
2020-05-18, 22:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz

om de var slettet så har jo "noen" slettet de

Nemlig, Holden begynner å miste det totalt. Har politiet funnet anrop i systemet som ikke stemmer med loggen på telefonen, er det bare en grunn: sletting.
Citera
2020-05-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag inser nu att det finns oändligt med ställen att gömma småsaker på. Inte undra på att det tar tid för polisen att gå igenom bostaden. Det svåra i situationen, är att saker som har bevisvärde kan vara gömda utanför hemmet.
Ja ting kan være gjemt på de utroligste steder. Inni en hul trestamme feks. Det kan også tenkes at politiet leter på feil persons eiendommer og feil persons mulige gjemmesteder.

Citat:
1) Dette tyder på en uoverensstemmelse spør du meg. Hadde de kranglet? Hvorfor er TH i den tro at de begge skal på hytta, mens AE sender sms til et familiemedlem om at hun blir hjemme?
2) Eller sendte hun ikke sms selv? Noe er rart her. Som med det meste annet...
1) Ja AE kan ha bestemt seg for å ikke reise til hytten den dagen. Men det kan jo være mange forskjellige årsaker til å ombestemme seg. Hun hadde gledet seg til hyttetur:

Åtte dager før den 31.10.18:
"Denne formiddagen skriver Anne-Elisabeth meldinger med venninnen Esther. De har kjent hverandre siden slutten av 70-tallet, og har vært på hytteturer sammen til Kvitfjell, på flamenco-kurs og delt hemmeligheter.
Anne-Elisabeth forteller at hun gleder seg til hyttetur, ber om tips til matretter hun kan stelle i stand for familien, snakker om den nye valpen sin og spør om forslag til navn."
https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

2) Jeg tenker at hvis noen andre enn AE sendte sms-en, så må vedkommende ha hatt kjennskap til at AE og TH hadde planer om å reise til hytten den dagen ettersom det i sms-en ble skrevet at hytteturen var avlyst.
Hvis den som sendte sms-en var GM som var i huset og GM allerede hadde angrepet AE, hvorfor skrev ev GM at hytteturen var avlyst? Da tenker jeg at GM ev kan ha hatt et ønske om at TH ev skulle fremstå mistenkelig for politiet (hvis TH ikke hadde kjennskap til noen avlysning av hytteturen) når TH forklarte politiet om avtalen han og AE hadde om hyttetur den 31.10. (I dette scenarioet tenker jeg at TH ikke er medskyldig eller skyldig i forbrytelsen mot AE, men GM har et ønske om at TH skal bli mistenkt for forbrytelsen).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Merk telefonen i bestemt form. Dette skriver VG:

Ifølge politiets telefonundersøkelser, ringer Tom Hagen til kona klokken 10.06 og 10.07 fra en eldre Nokia-telefon. Disse to anropene fant ikke politiet igjen på selve telefonens anropslogg, noe som kan peke mot at de er slettet. VG får opplyst at forsvarer Svein Holden har argumentert med at Tom Hagens mobilkompetanse er så begrenset at det er lite sannsynlig at han makter å slette en anropslogg.

Enig i at det er Nokia de mener, og desto mer usannsynlig at han skulle ha slettet logg selv.
Citera
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Milli som vet mye mer om saken enn han kan sette på trykk sa i podcasten sin eller på en annen video at TH har alibi, og når han sier det så tror jeg han vet hva han snakker om.

Jo jo, men Brøske har sagt at ting kan forandre seg ettersom nye etterforskningsskritt (eks avhør) tas.
Citera
2020-05-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Hvorfor ble de slettet tro? Var det fler anrop der kanskje, og at han slettet alle sammen? Mystisk.

Det var sikkert noe han ville skjule ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in