2020-05-18, 21:03
Medlem
Ja men vad bra!!! Wilma fick epilepsi så hon dunkade huvudet i väggen så hjärnsubstansen smetade ut och stackars Tishko är oskyldig.
*NOT*

Jag fattar att man ha rätt att uttrycka sina åsikter MEN dina börjar bli riktigt extrema och helt uppåt väggarna! Vad vill du ärligt talat uppnå?

Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Epilepsi kan ge krampanfall som gör att man skriker, och slår sig själv både blå och blodig.
Efter krampanfallet är det vanligt att man går runt och är förvirrad och skadar sig ännu mer.
Man kan även få fler krampanfall strax efter ett krampanfall, eftersom anfallsrisken då är höjd.
Man kan även dö av epileptiska krampanfall, alternativt av skadorna som man åsamkar sig under anfallet.
Man kan också få sk status epilepticus som är ett livshotande tillstånd.
Här är några länkar om epilepsi och om plötslig död av epilepsi:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Epilepsi

https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/hjarna-och-nerver/yrsel-svimning-och-kramper/epilepsi/

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Status_epileptikus

https://www.cdc.gov/epilepsy/about/sudep/index.htm

Och om Wilma har haft ett krampanfall, medan Tishko var ute, då kan det (tillsammans med styckningen) förklara en del av blodspåren i lägenheten och hennes blåmärken och andra skador i ansiktet och huvudet. Googla tex "epilepsy injuries".
Det kan också förklara dunkande ljud som grannarna hörde, eftersom den drabbade skakar i hela kroppen.

Och om Tishko sen kom hem och såg henne ligga där blodig, och om han kunde konstatera att hon var död. Då kan han ha tänkt att det här ser illa ut, och han kanske tom trodde att det var han som hade misshandlat henne under ett cannabisrus. Han kanske var förvirrad under den här tiden och hade tagit cannabis. Och så tog han beslutet att han skulle få ut henne ur lägenheten.
Och vi vet väl bara att huvudet har skurits av, resten av kroppen kan vara hel, och det stämmer då överens med uppgifterna från grannar om tunga steg i trappan. Han kan ha tagit risken att bära ut den huvudlösa kroppen under ett täcke tex, och snabbt lägga henne i en bil och sen gräva ner henne nånstans i nån skog.

Hur kan man då se om Wilma har haft ett krampanfall?
Det är förstås svårt, men det finns vissa tecken. En person som har ett krampanfall kan bita sig i tungan, och på sida 179 i FUP så står det så här:

"Tungan undersöktes och inga skador ses i muskulaturen."

Men på själva ytan av tungan då, fanns det skador där som kan tänkas ha kommit från bett?

Sen kan man ju kolla historiken i släkten, eftersom epilepsi kan vara ärftlig.
Citera
2020-05-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Något säger mig likt lisa holm fallet att vi aldrig kommer få reda på hur själva händelseförloppet gått till och att T aldrig kommer till att erkänna.
Men det fick vi ju i Lisa Holm fallet...
Citera
2020-05-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Något säger mig likt lisa holm fallet att vi aldrig kommer få reda på hur själva händelseförloppet gått till och att T aldrig kommer till att erkänna.

Jag tror precis som du. Han är för oempatisk för att någonsin erkänna och berätta, verkar inte känna någon ånger över huvud taget.
Citera
2020-05-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Det är en troll 100% , jag gillar att mata trollen för hennes teorier är roliga och ger tråden lite liv...

Förstår inte varför mods inte tar hand om trollet... det är bara för hon/han verkar helt seriös kanske
Så länge man håller sig till topic får man bete sig hur som helst. Det är lite väl högt i tak härinne ibland kan jag tycka. Men låt Vemsa hållas om det roar denne.

Jag tror inte kvarlevorna efter Wilma kommer hittas. Jag börjar tro att de destruerats av kommunen helt ofrivilligt pga sophantering. Men jag hoppas inte jag har rätt. Familjen behöver ett avslut.
Citera
2020-05-18, 21:17
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Men det fick vi ju i Lisa Holm fallet...
.
Vi fick aldrig reda på hur de gick till och även aldrig ett erkännande.
Citera
2020-05-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Kristna muslimer?

Finns det köttätande veganer också, eller hur tänker du?

Hahahaha jag reagerade också på det! Kristna Muslimer? Finns tyvärr inga kristna kurder :/
Citera
2020-05-18, 21:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Epilepsi kan ge krampanfall som gör att man skriker, och slår sig själv både blå och blodig.
Efter krampanfallet är det vanligt att man går runt och är förvirrad och skadar sig ännu mer.
Man kan även få fler krampanfall strax efter ett krampanfall, eftersom anfallsrisken då är höjd.
Man kan även dö av epileptiska krampanfall, alternativt av skadorna som man åsamkar sig under anfallet.
Man kan också få sk status epilepticus som är ett livshotande tillstånd.
Här är några länkar om epilepsi och om plötslig död av epilepsi:

...

Sen kan man ju kolla historiken i släkten, eftersom epilepsi kan vara ärftlig.

Det hade T både vetat och betonat i FU om så var fallet.
Citera
2020-05-18, 21:32
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oneofone.
Hahahaha jag reagerade också på det! Kristna Muslimer? Finns tyvärr inga kristna kurder :/

Det finns 35 miljoner Kurder. Varav ca 1% är kristna. Det är ju några stycken.
Citera
2020-05-18, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Föör det första..hade hon epilepsi?
För det andra vet du?
För det tredje. Du tror inte rättsläkarna har kunskap att utesluta sådant??
Det uppstår ju liksom skador i hjärnan...
Samma med idén du hade om blånader efter döden pga blodtryck...antar att du förstår om man jämför hjärtat med en bensinpump..kommer bensinen fram utan pump??
Ta och läs på innan du skriver.

Epilepsi kan börja i hennes ålder, och kan utlösas av tex stress eller dålig sömn mm.

Jag tror att det är väldigt svårt att se hjärnskador som uppstår vid epileptiska anfall, iallafall med de undersökningar som de har gjort.

Och sen ang. blånader, vet du att gravitationen kan göra att det blir ett tryck i en bensinpump?
Citera
2020-05-18, 21:34
Medlem
Vad annorlunda det hade sett ut om grannarna som hörde panikskrik och bråk och dunsar hade ringt polisen. W hade nog fortfarande dött men T hade nog ertappats mer på bar gärning och anhöriga hade haft en kropp att begrava och en dödsorsak

Jag har i en situation hört rop och gråt från en granne på natten och tvekade länge om jag skulle ringa polisen eller inte. Jag gjorde inte det. Fick sen reda på att en granne hade slängt ut frun barfota mitt i vintern och låst dörren. Det var henne jag hörde. Jag skäms än idag tio år senare att jag inte agerade och har lovat mig själv dyrt och heligt att inte tveka nästa gång magkänslan säger att nåt var fel. Hellre råka ringa sos en gång i onödan än en gång för lite. Här blev det en gång för lite
Citera
2020-05-18, 21:40
Medlem
Citat:
Du har kanske rätt i att styckning är en brottsrubricering.
Men polisen har inte sagt att det är en styckning, mig veterligen. Så vi vet bara att de har hittat en kroppsdel tillhörande Wilma, men inte hur den har avlägsnats. Vid tex biloyckor kan det vara nödvändigt att skära eller såga loss en död eller döende person som sitter fast. Och då kan det räcka med att föraren har druckit lite alkohol, för att hen ska ta beslutet att låta bli att ringa polisen, och istället gömma undan kroppen.

Och hur som helst så är dödsfallet det stora problemet. Att anhöriga inte hittar sin anhörig är förstås jobbigt, men jag är tveksam till att de verkligen mår så mycket bättre av att få det bekräftat att personen är död.
Och det kan ju kanske vara en anledning till styckning i vissa fall, att mördaren vill få det att verka som att offret fortfarande lever, för de anhörigas skull. Eller mer sannolikt efter en olycka kanske, att man inte står ut med tanken på att göra offrets anhöriga ledsna. De anhöriga kan ju då istället tänka att offret lever och har flyttat utomlands för att få vara ifred. Det kan bli lättare att leva med för vissa, än att få det bekräftat att ens anhörig är död.
Jag säger inte att det är bra att lura anhöriga på det sättet, men det finns kanske människor som tror att det är bra och barmhärtigt att göra så. Även vid mord, eftersom mördare kan ångra sig djupt efteråt och vilja göra det som de tror är bäst för de anhöriga.

Jag tror inte att det går att se att kroppsdelen har avlägsnats efter döden, om avlägsningen har skett omedelbart efter döden. Det låter som science fiction. Och det är inte heller något som polisen har bekräftat i detta fall, mig veterligen.

Detta inlägg skrev du den 16 december Vemsa. Kommentarer känns överflödiga.......
Citera
2020-05-18, 21:40
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Epilepsi kan börja i hennes ålder, och kan utlösas av tex stress eller dålig sömn mm.

Jag tror att det är väldigt svårt att se hjärnskador som uppstår vid epileptiska anfall, iallafall med de undersökningar som de har gjort.

Och sen ang. blånader, vet du att gravitationen kan göra att det blir ett tryck i en bensinpump?
Jaha det är svårt? Men du vet mer än rättsläkare? Så hon ramlade och slog sig så blodet skvätte på väggar? Samt vävnader?
Hur stor kraft tror du behövs för att det ska ske?
Inte fan kan man åsamka sig själv sån skada.
Kom med nåt bättre eller inte alls.
Nä skulle inte tro det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in