2020-05-16, 11:15
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Någonstans i Fupen står det om att han fick hjälp m pengar för att köpa en biljett tillbaks. Om det var hans egen pappa eller Wilmas kommer jag inte ihåg. Förmodligen stort nederlag för honom att behöva komma hem med svansen mellan benen efter att ha förfalskat något dokument som de upptäckte.

Varför skulle han köpa biljett tillbaks när han aldrig flög någonstans?
Citera
2020-05-16, 11:18
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Citat:

*Ursprungligen postat av*T34Panzer

Ja mamman verkar som systern sade, helt sakna modersinstinkt.*
Och sen en störd och hjärtlös pojkvän som lät henne förstå att ingen annan älskade henne. Bara han.*

Det som kallas*”traumatisk bindning” (trauma bonding)

” Holberg och Enander beskriver också begreppet*traumatisk bindning, vilket används när starka känslomässiga band utvecklas mellan två personer, där den ena upprepade gånger slår, trakasserar, hotar eller kränker den andra. Grunden är att maktbalansen är ojämn och att övergreppen är återkommande. Det typiska är att den underordnade personen utvecklar positiva känslor och attityder till förövaren. Detta fenomen har bland annat*observerats i koncentrationsläger och vid gisslandraman.

I misshandelsrelationer upprepas oftast övergreppen, men samtidigt*varvas de med vänligt och kärleksfullt beteende. Detta verkar leda till att bandet blir ännu starkare.*Enligt inlärnings- och anknytningsteorier uppstår de starkaste banden mellan husdjur/människa eller förälder/barn när den som är överordnad i sitt beteende gentemot den underordnade är omväxlande positiv och negativ.

Sammanfattningsvis är det sannolikt att det traumatiska bandet blir så starkt till följd av att mannen pendlar kraftigt mellan våld och värme, samt att kvinnan upplever en intensiv blandning av kärlek, hat och rädsla. Resultatet av den här bindningen är att kvinnan kan uppleva sig som "trollbunden" av mannen, vilket leder till att hon kränker och sviker sig själv. Detta beskrivs ofta som det värsta av allt i en misshandelsrelation.”*

http://www.valdmotnara.se/dusomjobba...5c26a83b9.html

Allt detta håller jag med till 100% och....

Tycker mig se detta även tydligt i Wilmas mammas liv! Varför flytta W till sin pappa som 10-åring, då har tydligen mamman hittat sin nuvarande livkumpan som sägs inte acceptera att W flyttar hem till mamman (ens tillfälligt?) och mamman lyder snällt!? Hon har inte kunnat lämna D. O. för sina olyckliga döttrar?
Nu kan mina tankar ta helt hel spår, men något liknande tycker jag mig se?
Ja, hade själv en mamma utan moderskänslor, iaf för mig..
Samma situation med första förhållandet som hade kunnat sluta på samma sätt om inte en kompis stoppat misshandeln.
Dock Hade jag underbar styvpappa.
Citera
2020-05-16, 11:21
Medlem
jag tror inte hela kroppen har legat på vinden, det sägs i fub att hunden gjorde en semi markering inte så kraftigt..han kan inte ha packat alla delar så bra att dom inte gav ifrån sig lukt.. förmodligen har han haft huvudet där men sen inte hunnit göra av med den..den tar förmodligen längst tid att göra till små bitar..han började med att göra sig av med övriga dekar först..

han har spolat skiten ur badrummet men ändå finns det blod på toalettrullen
Citera
2020-05-16, 11:23
Medlem
Det är mycket maskat i fupen. Vad har ni för tankar om det?
Citera
2020-05-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Men kadaverinet funkar inte så.

Ok, tack. Då har jag lärt mig det.
Citera
2020-05-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack

Att det är av känslig karaktär men inte har något med direkt koppling till mordet.
Citera
2020-05-16, 11:27
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
jag tror inte hela kroppen har legat på vinden, det sägs i fub att hunden gjorde en semi markering inte så kraftigt..han kan inte ha packat alla delar så bra att dom inte gav ifrån sig lukt.. förmodligen har han haft huvudet där men sen inte hunnit göra av med den..den tar förmodligen längst tid att göra till små bitar..han började med att göra sig av med övriga dekar först..

han har spolat skiten ur badrummet men ändå finns det blod på toalettrullen

Tror att han hämtade kroppsdelarna när han var hemma fem ggr med jobbilen, 2 ben 2 armar och bålen blir fem
Citera
2020-05-16, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja, hade själv en mamma utan moderskänslor, iaf för mig..
Samma situation med första förhållandet som hade kunnat sluta på samma sätt om inte en kompis stoppat misshandeln.
Dock Hade jag underbar styvpappa.
Wilmas mamma e bra skum,är hon pillertrillare tro?
Verkar ju avskärmad, att hon ens har mage vara med i tv,verkar ju föga genomtänkt..
Hon ger mig rysningar..
Citera
Medlem
hade han tillräcklig sinnesnärvaro att han går o köper nytt dusch draperi..kanske hade en extra liggande hemma iof
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetformycket
Vad är det pappan ska ha gjort mot Wilma? Är ju överstruket allt som går in på det..
Då det är överstruket så är det något grovt. Jag tror våldtäkt. Om det "bara" hade varit misshandel så tror jag inte att man hade strukit över.
Citera
2020-05-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Inga tankar. Det är regelverk som säger att om någon kan ta skada (anhöriga bl a) av bilder och text så maskas detta. Så är det bara - inte något misstänkt med det. Men för vissa, som en stor maskning när man pratar om Ws pappa, så sätter fantasin igång. Det kan ibland vara skadligare än om man lät bli att maska. Men det beror ju på vad som står under maskningen förstås.
Citera
2020-05-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns kristna muslimer även om vissa anser att det inte går att kombinera. Men de finns. Nu vet jag inte om den här gärningsmannen var det dock.
Kristna muslimer?

Finns det köttätande veganer också, eller hur tänker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in