Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Hela din grundpoäng är således att Sverige behöver "läxas upp" för sin hantering kring Corona. En del av denna uppläxning gör att människor i Sverige som inte fått träffa sin familj i Danmark på några månader borde fortsätta att inte få göra detta även om intar extrema försiktighetsprotokoll. Svensken ska bestraffas.
Läser du ens själv vad själv skriver?
Man läser lite som man vill men jag ska förklara.
Sverige hantering av denna pandemi är total katastrof. Det är på gränsen till att man medvetet mördat personer. Vår regering och våra ansvarig för detta är skyldiga.
Men eftersom det har gjort som det gjort så får Svenska folket lida för detta. Men vi har också haft naiva svenskar som inte varit kritiska utan man kommer vända kappan nu när andra länder reagerar emot Sverige.
Om ett land går emot en hel värld och kör sitt eget race och misslyckas så är det så att landet som får ta konsekvenserna och det är folket som blir drabbade.
Att köra någon snyft sak att familjer inte får träffa sina när och kära hjälper inte i detta läge. Jag har själv anhöriga äldre som jag inte träffat och jag har släktingar i flera länder i Europa som varit isolerade.
Jag säger som jag sagt förut. Jag förstår om andra länder inte vill ta emot Svenskar och jag förstår varför (där verkar det skilja åt oss)
Jag skäms över att vara Svensk i dessa tider och jag står inte bakom detta folkmord och den inkompetens som styr detta land. Önskar man hade tagit detta på allvar.
Sedan är det jävligt märkligt argument.
Först skriver man i flera månader att Sverige gör rätt och det vänder. Sedan fortsätter man kasta skit på alla som försöker förklara konsekvenserna.
Sedan blir det allvar av det hela och det blir konsekvenser.
Då skriker man
- Varför ska svensken straffas?
Ja du. Vad tror du själv varför?