2020-05-18, 20:09
Medlem
Jeg tenkte på noe, siden trusselbrevet er skrevet med en printer som ikke politiet klarer å spore tilbake til GM, og det samme gjelder den stjålne epost-adressen.

Kan det tenkes at dette er skaffet fra et firma som driver med retur av gammelt datautstyr ?
Citera
2020-05-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Kan det hende at han har fått operert det inn i egen kropp ?
Små ting operert inn i kroppen? Ja teknologien til det finnes kanskje. Tenker du på en microchip?
https://www.dagbladet.no/nyheter/om-15-20-ar-sa-skyter-man-inn-en-sann-i-nyfodte-barn/70482036
Citera
2020-05-18, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Läste han vår konversation om hur idiotiskt det var?

Nu tycker jag att vi har en brainstorming om var TH kan ha gömt telefoner, dator, USB minnen, anteckningsböcker, små lappar med siffror och koder, etc.

På Storaveien, hytta, hos barna, på kontoret, i skogen, i bilen ?

Jag tror inte Tom Hagen kastat något. Han är en hoarder. Det som är hans släpper han inte taget om. Det vore att förlora kontrollen över händelseförloppet.

Alla vi som har byggt och reparerat vet att bakom dörrfoder, fönsterbrädor, bakom stenar och emellan murade stenar, mellan löst staplade timmerstockar, under tegel, under golv i bjälklaget, Bakom skåp, i möblerna, finns det gömställen. Kanske man måste riva en hel del, för att hitta en nål i en höstack.

Jag har mina reservnycklar nedgrävda i dubbla plastburkar. Koder till kontokort antecknar jag som telefonnummer med extra siffror som prefix som bara jag känner till, och det ser ut som ett random telefonnummer.
Det kan bli omfattende å avsløre skjulesteder, politiet har dessuten opplevd at skjulestedet kan bli umulig å få åpnet, på tross av at de vet hvor det er.

Skanning kan lett avsløre skjulesteder - listen over eventuelle steder blir uendelig lang.

Nedenfor er et eksempel hvor kreativ noen kriminelle kan bli.

https://www.tv2.no/a/11259656/

Sitat:
" Tollerne måtte til slutt få hjelp av kureren selv, og det var en komplisert manøver å få åpnet skjulestedet i hjulbrønnen.

– Bilen må startes, man må holde inne bremsen, sette bilen revers og trykke på knappen for varme i bakluken. Først da vil skjulestedet bli synlig, sier Kenneth Wilberg, leder av Etterforskningseksjonen organisert kriminalitet ved Oslo Politidistrikt."
Citera
2020-05-18, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det er også en interessant hypotese. Det sies at kameraovervåkningen på arbeidsplassen er for omfattende. Og at det bare er snakk om "minutter" han ikke kan redegjøre for på jobb. Spørsmålet blir hvem som er alibiet hans der. Men det er disse kameraene da...

"Politiet har kontroll på Tom Hagens første stund på jobb, men mister på et tidspunkt oversikten, får VG opplyst. Han kan være i arbeidslokalene, men han kan også være et annet sted, mener politiet.

Hva gjør Tom Hagen i disse timene? Det er et spørsmål som har vært krevende, men samtidig svært viktig for politiet å finne et svar på."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Her nevner de flere timer uten bekreftet alibi. Har det kommet ny info etter denne artikkelen jeg ikke har fått med meg.

Når det gjelder futurum og kamera/sikkerhet så kanskje vi har noen lokale i tråden som kan gå forbi på samme plass som de to Futurum mennene og gi info om det er mye kamera som kan fange opp kjørende inn og ut samt kortlesere etc 😉
Selv om det er datasenter med masse sikkerhet på baksiden av bygget er det ikke gitt at denne kontordelen er Fort Knox
Citera
2020-05-18, 20:41
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Blåste kjapt gjennom, kan ikke se at påstanden din medfører riktighet, kan du henvise til korrekt artikkel ?

Sitat deg: Personen som ga alibiet har senere uttalt i media at han ikke var komfortabel med å bli spurt om å lyve. VE
Du har rett i at det ikke står orddrett at vedkommende ble bedt om å lyve. Mulig den infoen kommer direkte fra kilden min. Det som derimot står i artikkelen er at vedkommende ble oppgitt som alibivitne, men at møtet ikke hadde finnet sted. Vedkommende opplevde det som veldig ubehagelig.

Hva er poenget? Tror du ikke at det er VE som er denne "nære medarbeider" som nå etterforskes, og som har oppgitt et falskt alibivitne? Jeg sier jo selv at informasjon kommer fra en kilde som jeg ikke kan oppgi. Du må ta det for hva det er. Spekulasjon basert på bruddstykker av fakta.
Citera
2020-05-18, 20:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Ja, så at han har styreverv i et software-firma. Han er heller ikke venn med AEH på facebook
Svigermors drøm?
Citera
2020-05-18, 20:43
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Dette rare bildet av gulvet til TEH (også forsidebilde) ble også lastet opp samme dag som RU lastet opp bildet av rødstrupen (11. jan).
Hvorfor om disse 2 skulle ha gjort noe kriminellt,som flere spekulerer i-ha markert dette med å hinte verden,med bilder i sosiale medier? Er det liksom en automatikk i at alt man legger ut på FB ,henger i sammen med en forbrytelse? virker så søkt bare
Citera
2020-05-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du har rett i at det ikke står orddrett at vedkommende ble bedt om å lyve. Mulig den infoen kommer direkte fra kilden min. Det som derimot står i artikkelen er at vedkommende ble oppgitt som alibivitne, men at møtet ikke hadde finnet sted. Vedkommende opplevde det som veldig ubehagelig.

Hva er poenget? Tror du ikke at det er VE som er denne "nære medarbeider" som nå etterforskes, og som har oppgitt et falskt alibivitne? Jeg sier jo selv at informasjon kommer fra en kilde som jeg ikke kan oppgi. Du må ta det for hva det er.

Dette står heller ikke

– Politiet påsto at de hadde fått opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt område i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svært ubehagelig

Poenget mitt er jo enkelt og greit at du konsekvent skriver ting du ikke har dekning for, og at det er smått komisk at du har et såpass vesentlig behov for å fremstille ting på en feilaktig måte. Hvorfor skal det være så forferdelig vanskelig å forholde seg til fakta ?
Citera
2020-05-18, 20:57
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Dette står heller ikke

– Politiet påsto at de hadde fått opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt område i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svært ubehagelig

Poenget mitt er jo enkelt og greit at du konsekvent skriver ting du ikke har dekning for, og at det er smått komisk at du har et såpass vesentlig behov for å fremstille ting på en feilaktig måte. Hvorfor skal det være så forferdelig vanskelig å forholde seg til fakta ?
Du får gjerne rapportere mine innlegg til moderator hvis du mener de er feilaktige og at jeg "konsekvent" skriver ting jeg ikke har dekning for. Jeg skriver i innlegget du angriper at informasjonen er basert på kilder som ikke kan dokumenteres, og har ingen hensikt om å føre noen bak lyset. Vi får se om mer informasjon om den nære medarbeideren kommer etter hvert. Jeg begir meg ikke ut på ytterligere brukerdebatt. Ref "Det är vidare helt Off Topic att i tråden påpeka eller påstå att någon annans inlägg är OT eller på annat sätt olämpligt"
Citera
2020-05-18, 21:01
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nananura
Ja, så at han har styreverv i et software-firma. Han er heller ikke venn med AEH på facebook

Det at mange av AEH sine slektninger,familiemedlemmer osv.osv, som ikke lenger står oppført i hennes venneliste på Tryneboka- Er slettes ikke så rart.Hvem ønsker vel å bli koblet inn i saken og spanet på,som ikke har noe som helst med det å gjøre? Mange har nok slettet det vennskapet de evnt. hadde.Ser jo at medlemmer her spaner på alle og enhver ,så godt forståelig -Jeg hadde slettet fb vennskap,straks jeg så denne tråden f.eks. Normalt,og ikke noe mistenkelig!
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-05-18 kl. 21:05. Anledning: mangler ord
Citera
2020-05-18, 21:06
Medlem
Citat:
Kan det hende at han har fått operert det inn i egen kropp ?

Låter lite väll överdrivet. Jag tror TH har gjort sig av med det mesta bevis så gott han kan. Men i all hastverk kan han ha glömt något av de förberedande av kidnappningen..
Lurer på om politi kollat kläderna till TH som han brukte på teatern dagen förr?
Citera
2020-05-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Hva er poenget? Tror du ikke at det er VE som er denne "nære medarbeider" som nå etterforskes, og som har oppgitt et falskt alibivitne? Jeg sier jo selv at informasjon kommer fra en kilde som jeg ikke kan oppgi. Du må ta det for hva det er. Spekulasjon basert på bruddstykker av fakta.

Du har god oversikt på saken og har mange interessante innlegg. Synes du har en seriøs linje og forholder deg til fakta i saken etter hva vi vet så langt.

Det er interessant å følge det politiet kommuniserer fra sin etterforskning og jeg synes vi ser tydelig hvilken retning dette har gått og hvilken dreining spor og funn har tatt etterforskningen etterhvert som brikker kommer mer og mer på plass. Det har nå resultert i siktelsen av TH og vi har fått indikasjon om trolig hjelp av folk i nær krets. Dette kan være mange.

Er det noen spesiell grunn til at du/evt andre synes det er mer logisk at den ene nære personen det kan være snakk om er VE og ikke GHH? Siden TH er siktet er det selvsagt naturlig at politiet går begge disse to nøye i sømmene og sjekker alt de kan på dem i forhold til dette. Sier seg selv at de som er/har vært hans høyre hånd automatisk kommer i søkelyset ifht full sjekk ang potensiell tilknytning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in