2020-05-18, 15:36
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Den sista meningen.
Tänker du på Geleklumpen JellyGray Minnesförlust-Hann* och hennes farsa SOA som tycker "alla kan väl göra misstag" om att dottern blir bedragen av svärsonen under 6 års tid?

Precis. Det är i synnerhet dessa personer som varit grandiosa, ignoranta och ständigt ändrat sina svar. Om de svarat alls. De tycks tycka att de står över den svenska lagen. Golvbrunnsdamen får nog börja säga sanningen, om hon är intresserad av en framtid med sina barn.

Men när man i stort sett varit med och planerat "avlivning" av sina egna barn och troligen även LW: "Hon får leva" samt "Hoppas att hon är död", samt inte försvarar sina barn när de förhörs enligt KGB-metoder, så har man kanske inte inte det bästa omdömet?

Detta säger väl allt? https://imgur.com/3BBgxpF

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-05-18, 15:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Du tror att en TR skriver en felaktig dom pga att Åkl och domare inte alls är sams, och att personkemin inte stämmer, var hittar du den överdrivna kritik mot ÅKL och pekpinnekatigt?
Felaktig har jag inte skrivit.
Det är en tolkningsfråga.
Vi får se hur hovrätten tolkar bevisningen.
Tingsrättens tolkning liknar mer något som försvaret skulle skrivit ihop.
Har du ens läst domen?
Citera
2020-05-18, 15:41
Medlem
Rastades avatar
Någon som vet om han kan häktas igen nu?
Citera
2020-05-18, 15:42
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nej, tyvärr.
Jag har följt olika brottstrådar på Flashback i sexton år och kommer inte ihåg detaljer från tidigare fall.
Vad jag kan minnas så har det hänt att både nya bevis och nya vittnen kan dyka upp i hovrätten.

Att du följt olika brottstrådar i sexton 16 år bevisar inte att du är trovärdig.

Du borde väl ha ngr detaljer under dina sexton 16år: citat Att det händer ibland, slut citat.?
Citera
2020-05-18, 15:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det jag fetat, ja det blir jävligt intressant. Jag tror inte åklagaren kommer vilja peta i det, däremot försvaret i synnerhet om de läst här de senaste två-tre veckorna
Tvärtom tror jag.
Åklagarna läser naturligtvis här.
De kommer att ta fram nya utredningar från data-forensikern som exakt bevisar att cache-minnet kan uppdateras automatiskt utan åtgärd från någon användare, eller från en användare på distans.

Varför skulle någon sätta sig vid datorn ett ögonblick mitt i natten, öppna en webbsida och sedan inte göra något mer?
Det är också lite orimligt.

Kan vi lämna den diskussionen nu och vänta tills vi får se resultatet i Hovrätten?
Citera
2020-05-18, 15:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Att du följt olika brottstrådar i sexton 16 år bevisar inte att du är trovärdig.

Du borde väl ha ngr detaljer under dina sexton 16år: citat Att det händer ibland, slut citat.?
Idag ställer du frågor som om du överhuvudtaget inte har läst varken länkar du citerar, andra användares inlägg eller domen så nu dröjer det innan du får fler svar från mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja det är väl nästan legio att det dyker upp nya vittnen, att gamla vittnen börjar ”minnas bättre” etc när fall hamnar i HR. Avs tyngre brott/kriminalitet.
Men det gäller då främst vid fällande domar; då har ju den dömde efter TR då restriktionerna tappats kunnat kontakta nya ”vittnen” och påverkat gamla.
Så försvaret brukar ofta ha nytt material att komma med. Men betydligt mera sällan åklagaren.

(Och, självklart, vid friande dom så har ju den friade sällan anledning att prestera nya grejer inför HR.)

Så var det iaf ofta förr, innan nyordningen att HR primärt bara skall lyssna på TR-inspelningar. Och det var väl mycket därför man bytte system.
Citera
2020-05-18, 15:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det blir en orolig tid för en viss person framöver. Brådis med att sälja kåken i vilket fall som helst kanske.
Och nä, Mållgans är oskyldiga till just den här händelsen.
Idag är det väl ok med en bärs?

Ja, nu får en viss person skynda sig och lägga till ännu fler cacher som han "har tagit förut". Men han lär inte komma ikapp Golvbrunnsdamen som har flera tusen mer än honom. En del genom fusk. Minst 17 stycken. Det vet vi ju sen innan.

Samma bärs-laddning som åkte in i kylen när åtalet väcktes först, finns fortfarande kvar. Kalla och goda nu efter månader i kylen. Ikväll blir det en (eller flera).

Jag har aldrig trott att #TeamÅsaHiding skulle ge upp efter allt slit och allt tid de lagt ner på detta. De kämpar vidare för laglydighet och sanningen samt rättvisa för LW och hennes nära och kära - och det är vi glada för!

Siamesiska tvillingsjälar: https://imgur.com/3BBgxpF
Citera
2020-05-18, 15:54
Medlem
FrankIsBacks avatar
Här kommer lite meningslös kuriosa som bekräftar dagens nyhet.
Bifogar inte dagboksblad och mail... men det finns såklart.

Detta har kommit in till Örebro Tingsrätt.

728 2020-05-18
ÖVERKLAGANDE
från Åklagarkammaren i Örebro,
Åklagarmyndigheten av DOM 2020-05-06 (Domslutet för
Karl STEFAN Davidsson).

729 2020-05-18
ÖVERKLAGANDE
översänt till offentlig försvarare samt
målsägandebiträde för kännedom.

Information från Örebro tingsrätt.

Hej!

Bifogar dagboksblad där det framgår att Åklagarkammaren överklagat domslutet. Överklagandet är översänt till offentlig försvarare samt målsägandebiträdet. Tingsrätten har ingen uppgift om målnummer i hovrätten.

Med vänlig hälsning

Xxxxxxxx Xxxxxxxxx
Arkivassistent, Örebro tingsrätt
Citera
2020-05-18, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
. Åklagaren måste tro på fällande dom. Annars får denne inte ens väcka åtal överhuvudtaget.

Så det säger sig självt att åklagaren trodde på fällande dom i Tr.

Ja enl lagboken så är det så. Men som bekant; allt görs ej alltid by the book. Och står det inte att en åkl måste vara övertygad om att bevisningen räcker till fällande?
Hursomhelst: givetvis hoppades Hiding på fällande dom, hon trodde nog också på det. Men, tror jag, hon var sannolikt inte övertygad om det.
Har tidigare skrivit att Hiding genom stormningen av SD:s hus och gripandet av HD genom chockverkan hoppades få fram avgörande uppgifter/erkännanden (teori).
Då det inte blev så hade hon hamnat i rävsaxen och fick gå till åtal med det hon hade. Med känt resultat.
Tycker att Hoppsanns inlägg nedan är ganska talande. Begrunda punkterna. Tyder de på en åklagare som är helt övertygad om att sitta på en konklusiv bevisning som med marginal undanröjer alla rimliga och orimliga tvivel?
Eller känns det måhända som att åklagaren är fullt medveten om den överhängande risken att det stolta FUP-skeppet kommer att haverera vid sjösättning och därför vidtar garderande åtgärder?
Your pick.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är inte standard vad jag vet men det händer ibland.

I det här fallet har åklagaren tidigare sagt, efter åtal, att förundersökningen fortsätter.
Det tror jag inte är särskilt vanligt.

Under rättegången deltog antecknande poliser vissa dagar.
Jag tror inte att det är standard.

Slutpläderingen lämnas inte ut eftersom det är arbetsmaterial.
Det tror jag inte heller är standard.

Så jag förstår inte att någon kan vara överraskad över att domen överklagas.
Citera
2020-05-18, 15:59
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ljuv musik i mina öron, detta! Men jag är inte det minsta förvånad. Har man följt ärendet hela tiden, pratat med folk som känner inblandade, läst fuppen och hört allt från TR på YouTube, så vet man att det inte är några Mållgans som gjort detta.

Nu är det kanske dags att en viss person slutar att le mot den brutalt mördade Lw´s barn? Och att vissa lögnaktiga personer berättar allt de vet, innan de med ryker in i kurran.

#TeamÅsaHiding

Inte heller förvånad, skulle bli riktigt förvånad dock om hon inte överklagade.
Citera
2020-05-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Någon som vet om han kan häktas igen nu?

Som det ser ut nu så krävs de ett domstolsbeslut på det.
Det kommer inte att ske innan Hovr har fattat beslut.
Alltså då innan överklagandet är avklarat.
Citera
2020-05-18, 16:02
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Som det ser ut nu så krävs de ett domstolsbeslut på det.
Det kommer inte att ske innan Hovr har fattat beslut.
Alltså då innan överklagandet är avklarat.

Precis så fungerar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in