2020-05-18, 15:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Problemet är att folk dött pga att de smittats av personal som saknat munskydd eftersom FHM och en svans av tyckare tycks ha någon fobi trots att munskydd bevisligen minskar smittan.

Äldre/Vård = avancerade skydd. Inte enklare "munskydd" vilka inte skyddar i nära vård.

Munskydd passar kollektivtrafik/affärer.
Citera
2020-05-18, 15:35
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Du skrev:

Går det att inte tolka ditt inlägg, på något annat vis än att uttalandet från Tegnell du refererar till är direkt felaktigt och byggt på någon underliggande agenda?

Eller vad menar du annars med "lite för perfekt"?

Menar du genuint att det är uppseendeväckande att siffrorna kan ha hamnat på ungefär 60 personer per dygn, och det medför att du måste lägga till en skrattande smiley för att du finner det komiskt?

Tegnell har haft fel om allt.

Säg en sak Tegnell har haft rätt om så kommer vi tillbaka.

Du får en sida med referenser att tillgå för att vara snäll: Tegnellcitat.se

Att tegnell har en politisk agenda är inte någon ny åsikt i denna tråd. Det är vad folk har trott sedan mitten av mars då han började slänga ur sig lögner och en massa sakfel. Precis då som han gör nu. Klart man misstror hur siffrorna hanteras.

Först att det skulle vara 60 personer per dag. Sedan började det komma rapporter om 100 per dag så man lade in att det var en eftersläpning, nu med eftersläpningen så hade man fortfarande 100 personer per dag så man ändrade sig till ett 7 dagars medelvärde.

Gäller att hänga med.
Citera
2020-05-18, 15:36
Moderator
Siegfrids avatar
Inlägg flyttade till nytt ämne: (FB) Studie; 15% har eller har haft covid-19 på Karolinska Stockholm
/Mod.
Citera
2020-05-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det har du rätt i. Det kanske är just dessa 40+ som kräver syrgas till äldrevården för att de inte står ut med sin egen dödsångest?

Om vi hade kunnat intervjua de 3698 döda personerna som dött i covid, så hade vi kunnat få deras syn istället för dina osmakliga inlägg om att det bara är andra personer som har dödsångest, som inte vill att de äldre skall dö.

Men nej, det kan vi inte nu, för deras röster har tystnat.

Jag ger mig den på att i princip ingen vill dö i covid, som är en vidrig sjukdom. Era inlägg som pratar om att de äldre i princip inte har något emot att dö, är nästan lika vidriga.

🤮🤮
Citera
2020-05-18, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Spanska sjukan var en pandemi och inget annat!
Ja en pandemi orsakad av ett influensavirus - H1N1.
Citera
2020-05-18, 15:42
Medlem
Citat:
Det har du rätt i. Det kanske är just dessa 40+ som kräver syrgas till äldrevården för att de inte står ut med sin egen dödsångest?
Otroligt osmaklig kommentar som visar på total avsaknad av empati.
Dom som skulle skrikit högst kanske inte gör så för att dom ligger i en plastsäck i kylskåpet?
Citera
2020-05-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Om vi hade kunnat intervjua de 3698 döda personerna som dött i covid, så hade vi kunnat få deras syn istället för dina osmakliga inlägg om att det bara är andra personer som har dödsångest, som inte vill att de äldre skall dö.

Jag ger mig den på att i princip ingen vill dö i covid, som är en vidrig sjukdom. Era inlägg som pratar om att de äldre i princip inte har något emot att dö, är nästan lika vidriga.

🤮🤮

Som tur är börjar det sakta men säkert figurera även andra röster i media. Bl a den kvinna vars hjärtoperation man har flyttat nu två gånger pga Corona-prioriteringar. Vilken dödsångest och vilket lidande det har skapat hos henne.

Men hennes lidande räknas inte i sammanhanget.

Inte de andra 44.000 heller vars operationer har förflyttats och varav kanske ett flertal kanske aldrig blir av..

Vems ångest och vems lidande är då det som prioriteras och på vilka grunder?
Citera
2020-05-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Dom som skulle skrikit högst kanske inte gör så för att dom ligger i en plastsäck i kylskåpet?

Men det är ju osmakligt att kräva en åtgärd som kanske inte ens hjälper.

Dessa högljudda 40+ kräver det för att de tror att syrgasen är lösningen på allt. Får åldringarna bara lite mer syre - då överlever de. Men det kanske blir precis tvärtom. De DÖR av syrgasen.
Citera
2020-05-18, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Äldre/Vård = avancerade skydd. Inte enklare "munskydd" vilka inte skyddar i nära vård.
Munskydd passar kollektivtrafik/affärer.

Munskydd är bättre än total avsaknad av skydd var och fortsätter vara min poäng.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/skr-lag-bakom-utspelet-om-att-tona-ned-kraven/
Citera
2020-05-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok

Exakt min tanke också!

Svårt att protestera när man inte lever längre.
Citera
2020-05-18, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79

🤮🤮

Ni skriver till folk som har enorma bekymmer i livet.
Det finns i världen en del folk som har grava störningar.
Kan tex vara folk som är helt ensamma och aldrig får uppmärksamhet.
Tex killar som aldrig kunnat få chansen att ligga med en kvinna.
Eller bara de som kan likställas psykopater som helt saknar empati.

Användare ovan tillhör högst sannolikt den kategorin.
Som tur är utgör den kategorin en försumbar andel av befolkningen.
Jag menar, det fanns Hitler, sen fanns Ted Bundy etc.
Dessa människor förtjänar all förakt i världen(precis som användaren ovan).
Men som tur är representerar dem typ mindre än 1% av befolkningen. Så det är inget att hänga sig upp på.

Men visst, jag önskar tex att de ska få smaka på lite corona och aldrig mer återhämta sig.
Citera
2020-05-18, 15:51
Medlem
Citat:
Som tur är börjar det sakta men säkert figurera även andra röster i media. Bl a den kvinna vars hjärtoperation man har flyttat nu två gånger pga Corona-prioriteringar. Vilken dödsångest och vilket lidande det har skapat hos henne.

Men hennes lidande räknas inte i sammanhanget.

Inte de andra 44.000 heller vars operationer har förflyttats och varav kanske ett flertal kanske aldrig blir av..

Vems ångest och vems lidande är då det som prioriteras och på vilka grunder?

Suck.

Om vi hade bekämpat smittan, som jag talat för hela tiden, så skulle vi ju inte haft alla dessa 44.000 uppskjutna operationer.

Jag ger upp att försöka nå fram med någon form av logik till dig, faktiskt. Sorry, I tried...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in