2020-05-18, 01:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ja och nej. En lockdown i början hade varit billigare om man från statens sida tänker lägga resurser på rehab. Men om vi tänker tillbaka på när Annika Strandhäll beordrade Försäkringskassan att börja utförsäkra sjuka människor, så kommer det nog inte att bli någon större kostnad trots allt.

En lockdown i början på mars som jag förespråkade hade varit billigare.
Citera
2020-05-18, 01:08
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ja, man får hoppas.

Är själv övertygad om att jag kommer att få skiten!
Citera
2020-05-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Det är besinningslöst. Sjukaste jag har varit med om faktiskt.
Ser bara en förklaring; desperat, blint försvarande för att de är sossar och inte kan ge S fel.
Bättre då att vi passerar 4000 döda kommande vecka och går om Frankrike i döda per capita

Vi har snart högst dödstal av alla länder.
En naturlig följd av att FHM och andra inte velat och/eller kunnat skydda de utsatta riskgrupperna.
Sverige snart sämst i världen?
Ja,så är det ju..och vi som känner till Anders Tegnells kompetens är ju inte ens överraskade.
Citera
2020-05-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Att eftersläpningen blir endast aktuell här inne när vi har låga dödstal i Swe. Har försökt förklara det i flertalet inlägg. Men du fortsätter bara bevisa den tesen om och om igen utan att förstå det själv. Det börjar nästan bli lite underhållande faktist.

Att Finland har lägre dödstal än oss vet jag sedan tidigare. (Otroligt att jag ska behöva skriva det ens.)
Det handlar inte om eftersläpning, den lär nog vara ganska likartad mellan Finland och Sverige. Och jag väljer inte ut enstaka datum, jag väljer en hel vecka. Jag har inte försökt driva någon tes med eller utan eftersläpning, jag utgår bara från redovisade siffror. Lika för lika, och det är kanske det du inte förstår. Jag håller inte på med cherry-picking. Så här ser siffrorna ut. Per capita. Ja Finland har lägre dödstal än Sverige. Finland har hela tiden haft lägre dödstal än Sverige. Finland har sjunkande dödstal. Sverige har inte sjunkande dödstal.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2020-05-18, 01:10
Medlem
Bra jobbat Sverige, Vetenskapens högnäste, landet där försiktighetsprincipen enbart implementeras då det ger intäkter till statskassan och kallas tänk på miljön.

https://www.svd.se/barnlakare-om-sjukfall-sallsynt--foljer-det-noga
Citera
2020-05-18, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
En lockdown i början på mars som jag förespråkade hade varit billigare.
Billigare för vem? För statskassan eller för de drabbade? Men om Sverige isoleras från omvärlden under en längre tid så kommer nog även statskassan att bli lidande...
Citera
2020-05-18, 01:12
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Lockdown sänker R0 tillräckligt för att få ner antalet smittade snabbt på en nivå där man kan smittspåra.

När du har färre fall räcker det att ligga strax under 1.

Precis, FHM och Sverige har missat det totalt. Steg ett, lockdown, steg 2 utöka till massiv testkapacitet. Steg tre, testa samhällskritisk personal, isolera sjuka, skicka ut resten att jobba, testa resten. Det är ingen jävla raketforskning. Vi är sisådär 2 månader för sent på bollen. Time is of the essence!
Citera
2020-05-18, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bra skrivet. Inget man ska överdosera. Det leder till dåliga saker. Multivitamin räcker ju. Eller som sagt bra kost.

Inget slår bra kost..tablett är alltid tablett.

Jag tar inte ens en aspirin när jag har hangover nuförtiden.
Citera
2020-05-18, 01:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Billigare för vem? För statskassan eller för de drabbade? Men om Sverige isoleras från omvärlden under en längre tid så kommer nog även statskassan att bli lidande...

Det sparar både människoliv och pengar. Nu kommer vi garanterat att bli isolerade, övriga länder tänker ju öppna mot varandra, vi får brinna i skärselden.
Citera
2020-05-18, 01:14
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jo många avled ju av Spanskan som var en influensa.

Spanska sjukan var en pandemi och inget annat!
Citera
2020-05-18, 01:15
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det handlar inte om eftersläpning, den lär nog vara ganska likartad mellan Finland och Sverige. Och jag väljer inte ut enstaka datum, jag väljer en hel vecka. Jag har inte försökt driva någon tes med eller utan eftersläpning, jag utgår bara från redovisade siffror. Lika för lika, och det är kanske det du inte förstår. Jag håller inte på med cherry-picking. Så här ser siffrorna ut. Per capita. Ja Finland har lägre dödstal än Sverige. Finland har hela tiden haft lägre dödstal än Sverige. Finland har sjunkande dödstal. Sverige har inte sjunkande dödstal.

Vad är det du inte förstår?

Jag förstår inte varför du tog emot dig då. Om du inte känner dig träffad av mitt ursprungliga inlägg. Det förstår jag inte? Skrev dessutom att det var riktat enskilt mot dig. Om du läser tillbaka i tråden kommer du se exakt vad jag menar. När dödstalen är höga tas det inte hänsyn till eftersläpning här. Återigen inte riktat mot dig. Men du fortsätter bara spamma med siffror Sverige vs. Finland som svar på det. Det förstår jag inte heller. Det är mycket jag inte förstår av ditt beteende just nu måste jag säga.

(Behöver förresten källa på att Finlands eftersläpning är likartad med Sveriges.)
Citera
2020-05-18, 01:15
Medlem
Jag tycker inte att Albert och den Belgiske epidemiologen sa emot varandra. Sverige/ Stockholm är inte sämre än Frankrike, Italien ,Spanien och Belgien och de är det ingen som klagar på? Sveriges siffror beror på svensk sjukvård i allmänhet och dålig planering/beredskap.
Senast redigerad av Kiya123 2020-05-18 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in