2020-05-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hei, er et par dager siden jeg har deltatt her nå, har noen spørsmål:

Er det konstatert at mottaker av 09:14-samtalen (og sms kort tid i forkant) er et av barna/sønnen?

"Vi hadde nettopp en grusom sak (...)" - Mener du da på ditt arbeidsfelt? Hvor/hva jobber du med? Noen nyttige synsvinkler du kan bidra med som følge av feltet ditt i så fall?

Vi - vi i Norge....
Citera
2020-05-18, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Vi - vi i Norge....

Ah ok - takk Regner med at det er den saken fra Toten? Visste ikke at drapsmetoden var offentliggjort, men har ikke vært så mye på nett de siste dagene.
Citera
2020-05-18, 11:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ekspert tilbyr å hjelpe i letingen etter AEH:

https://www.ostlendingen.no/ekspert-kritisk-til-politiets-metode-det-er-helt-opplagt-at-man-ikke-kan-utelukke-at-anne-elisabeth- er-i-de-vannene/s/5-69-934387?key=2020-05-18T07:11:31.000Z/opoint/9da6b40baf5defe6eca25aec3faae8d2b0dba557

Så vidt jeg vet er ikke Langvannet avsperret, så da kan hvem som helst kan søke.
Citera
2020-05-18, 12:11
Medlem
Jeg har bare fulgt med her i ca tre uker og det er mye jeg ikke har fått lest.

Jeg har bitt meg merke i det profilbidet TEH har med den "stålkledde" figuren og det profilbildet som JRU hadde 31.10.18 før han byttet til fjellbildet. JRU sitt bilde er også en "stål-maske" figur i dress. Han har skrevet Hex Universal ("not global"). Er det noen som kjenner til dette? Hex universal er en skrutrekker, mens Hex er en artist med lignende maske på coveret til en plate som heter global chaos. Ellers kan vel Hex global handle om et datakodingsystem? Jeg kan ingenting om det, men har googlet litt. Jeg vet også at det står for Hacker Exchange fra et program som kalles Hex Global program. Jeg vet ikke om dette har noe relevans, men la merke til at begge to hadde disse "figurene". Er det noen som vet om det er sammenheng mellom figurene på bildene til JRU (31.10.18) og TEH (nåværende bilde)? Jeg husker at noen diskuterte tidldigere om JRU formildet beskjeder med profilbildene da han byttet bilder to ganger 31.10.18. Jeg tenkte da at det i så fall kanskje ikke var tilfeldig med et bilde av fjell. Videre la han 11 januar ut et bildeav en rødstrupe. Var det et minne om en mockingbird og ikke tilfeldig at den var akkurat en rødstupe? Rimelig far fetched, men....
Citera
2020-05-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura

Jeg har bitt meg merke i det profilbidet TEH har med den "stålkledde" figuren og det profilbildet som JRU hadde 31.10.18 før han byttet til fjellbildet. JRU sitt bilde er også en "stål-maske" figur i dress. Han har skrevet Hex Universal ("not global"). Er det noen som kjenner til dette? Hex universal er en skrutrekker, mens Hex er en artist med lignende maske på coveret til en plate som heter global chaos. Ellers kan vel Hex global handle om et datakodingsystem? Jeg kan ingenting om det, men har googlet litt. Jeg vet også at det står for Hacker Exchange fra et program som kalles Hex Global program. Jeg vet ikke om dette har noe relevans, men la merke til at begge to hadde disse "figurene". Er det noen som vet om det er sammenheng mellom figurene på bildene til JRU (31.10.18) og TEH (nåværende bilde)? Jeg husker at noen diskuterte tidldigere om JRU formildet beskjeder med profilbildene da han byttet bilder to ganger 31.10.18. Jeg tenkte da at det i så fall kanskje ikke var tilfeldig med et bilde av fjell. Videre la han 11 januar ut et bildeav en rødstrupe. Var det et minne om en mockingbird og ikke tilfeldig at den var akkurat en rødstupe? Rimelig far fetched, men....

Kan dessverre ikke svare deg på spørsmålene dine, men kan bekrefte at jeg har gjort de samme observasjonene.
Citera
2020-05-18, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nananura

Dette rare bildet av gulvet til TEH (også forsidebilde) ble også lastet opp samme dag som RU lastet opp bildet av rødstrupen (11. jan).
Citera
2020-05-18, 12:20
Medlem
Er det noen flere bytter av profilbilder som stemmer med datoer for hendelser?
Citera
2020-05-18, 12:36
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orakfisk
Verdt en telefonsamtale til politiet kanskje? Skader jo ikke, selvom sjansen er stor for at det er et dyr eller noe.
Likfunn i Geirangersaken ble oppdagen pga lukt. Men etter så lang tid så kan det vel ikke avgi lukt?
Citera
2020-05-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Er det noen flere bytter av profilbilder som stemmer med datoer for hendelser?

Ikke som jeg vet om, men jeg har ikke oversikt over tidslinjen i saken, bortsett fra at det er opplyst at motpart tok kontakt 8. juli. TEH byttet bilde til denne stålkvinnen eller hva det er 12. juli.

Noen som vet når TH betalte pengene til motpart?
Citera
2020-05-18, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Noen som vet når TH betalte pengene til motpart?

Overføringen ble gjort dagen etter at antatt motpart tok kontakt.
Citera
2020-05-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Värt ett försök! Undrar föresten om det är gjort sök vid Gamleveien där Sørlikroa ligger på ena sidan. Har gått tur där och märkte en stank som inte var vanlig vårlukt eller koskit. Det luktade kadaver rent ut sagt. Lukten var från parkeringen och en bit förbi Lørenskog modellbilklubb och till höger över bron där vatten forsar. Fast jag är inte säker på att en kropp kan ligga och stinka efter så lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Orakfisk
Verdt en telefonsamtale til politiet kanskje? Skader jo ikke, selvom sjansen er stor for at det er et dyr eller noe.

Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Likfunn i Geirangersaken ble oppdagen pga lukt. Men etter så lang tid så kan det vel ikke avgi lukt?

Tror det kommer helt an på miljøet det ligger i, og hvor lenge det har ligget. Gitt at hun er død vet vi jo faktisk ikke hvor lenge hun har vært død. Hvis hun døde 31. oktober 2018 eller kort tid etterpå vil vel liket ha vært delvis fryst vinteren 2018 og vinteren 2019 og derfor tatt lengre tid å råtne.

Fant akkurat en artikkel som er interessant:

"– Lik av voksne personer som er begravet i godt drenert jord reduseres til et skjelett i løpet av cirka 10 år. "

https://www.vi.no/helse/det-tar-flere-ar-for-kroppen-forsvinner-i-jorden/69585001

Så tenker at det absolutt er viktig å rapportere til politiet om dette, og før noen evt. flytter på liket, hvis det skulle faktisk skulle være noe i det.

Det kan f.eks. ha vært begravet og blitt presset opp ila. årstidene slik at det nå lukter mer.

Edit: Viktig å rapportere om uansett, kan jo være noe annet/andre også, som ikke hører til der.
Senast redigerad av aniani 2020-05-18 kl. 12:55.
Citera
2020-05-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Overføringen ble gjort dagen etter at antatt motpart tok kontakt.

Hvor lang tid tar det fra overføringen og til pengene er overført til konto? Går det umiddelbart igjennom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in