2020-05-18, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Så slutsatsen av ditt religiöst fundamentalistiska resonemang, är, att länder som tatt det på allvar Finland Tyskland Norge osv osv osv, har problem, men Sverige med dödstal som överstiger deras med 5-20 ggr, är de som klarat detta bäst,,, du är ju knäpp på riktigt.
Du resonerar som en tokfundamentalistisk religiös dåre med spretande skägg och stirrande blick...

Gisecke? är det inte uppenbart att han är ett fjån? men du fattar inte? han har ju gjort typ 10 förutsägelser som varit sämre än zigenarnas på tivoli.

Deras problem är att de måste lätta på de hårda restriktionerna. De vet inte hur de ska göra. Alla gör olika. Det finns ingen agenda utan man gör lite som man tycker. Politiker och vetenskapsmän tycker olika. Och i slutändan kan de ändå inte stoppa smittan.

Det är väl ett problem om nu målet har varit ett kväva viruset?
Citera
2020-05-18, 10:34
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fy fanken, är det det här vi har att se fram emot? Hur ska vi ha råd med det, rehab är skitdyrt. Stackars jävlar. En lockdown i början hade nog varit billigare.

En tredjedel av de som hamnar på sjukhus i UK dör o de andra 2 tredjedelarna klarar sig. Så frågan är hur många av överlevarna som behöver rehabilitering? Ja, blir både dyrt o mycket lidande

En lock down under begränsad tid som i Tyskland hade kanske sparat mycket pengar o lidande som du säger
Citera
2020-05-18, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Jag håller inte på med Facebook men hör hur det är. Störs av alla som jag tror har en politisk agenda i tråden istället för att ha åsikter om viruset och är inte S eller något annat. Blev Jag tvungen att välja i skiten blev det SD.

Fejkade konton skulle lättare avslöjas vilken stör en del precis samma som med invandringen på andra forum. Är du en sån bakom ditt anonyma namn? Räcker det inte med att du redan är anonym?

Die Dumme Schweden yttrar sig nu om viruset och dansar kumbaya på de andra forumen som hyllar S. En skam för Fria Tankar i min värld.

Bara en liten bokstav ihop med din avatar och du skulle känna fara, Jösses livet krymper?
Aha, det skulle inte fungera här med att visa sin partitillhörighet. Då skulle antal inlägg minska katastrofalt för de som vill ha ett snackforum likt facebook och inte ett forum enligt TS i en tråd om vetenskap. Värva medlemmar till partiet, nej tack!
Citera
2020-05-18, 10:35
Medlem
Konfucius2s avatar
Äntligen, en utförlig artikel från aftonBlaskan.

Ganska detaljerat hur förloppet kan gå till, påminner en hel del om spanskan:

https://www.aftonbladet.se/a/vQqoK4?refpartner=link_copy_app_share

Ingen vanlig influensa som regeringen och Anders T gav skenet av i början.
Citera
2020-05-18, 10:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det där är bara apologetiskt skitsnack. Det finns massor med biologi och kemistudenter som examinerar nu och vill ha ett jobb. Ge dom 40K i månaden och sätt dom i arbete! Hur jävla svårt kan det vara? Har viruset satt sig i hjärnan på våra politiker och experter? Förbannade syltryggar!

"Det skulle kunna bli aktuellt längre fram när antalet smittade går ned och regioner har relativt få fall. Då kan Sverige dra nytta av att andra länder utvecklat applikationer, menar Tengell."

https://www.dalslanningen.se/2020/04...llt-i-sverige/"

Även kul att reportern "råkar" skriva "Tengel". Har han hängt på FB?
Citera
2020-05-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Ytterligare ett dumhuvud i ledande position:

https://www.dn.se/nyheter/sverige/statsministern-besoker-coronataltet-i-goteborg-man-kan-inte-ha-bacillskrack-i-mitt-jobb/

Ha ha ja vad ska man säga? Värsta krisen sedan 2:a världskriget håller på att smula sönder Sverige som ett Mariekex, men bacillskräck har inte Stefan.

Det är inte konstigt att FHM ballar ur, när statsministern är i detta skick. Att Stefan är slug men trögtänkt när det är kris, det är förvisso ingen nyhet. Och Sverige var knappast i toppskick innan corona heller.
Citera
2020-05-18, 10:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
"Det skulle kunna bli aktuellt längre fram när antalet smittade går ned och regioner har relativt få fall. Då kan Sverige dra nytta av att andra länder utvecklat applikationer, menar Tengell."

https://www.dalslanningen.se/2020/04...llt-i-sverige/"

Även kul att reportern "råkar" skriva "Tengel". Har han hängt på FB?

Din länk fungerar inte, kanske börjar reportrarna tröttna?
Citera
2020-05-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Jag undrar varför ingen ställer såna relevanta frågor till de olika tomtar som i media pratar om flockimmunitet.
Eller jag vet. Det är inkompetenta journalister. Eller så är det så att sponsringen media fått senaste veckor gör att man vill vara lite schyssta mot den linjen regeringen valt...

En hel del OT men jag kostar på mig detta inlägg.

Media har sitt uppdrag i denna krisen, det är att stödja den svenska linjen och bilda opinion.
Detta har det hintats om tidigt, inte tydligt och inte ofta men emellanåt har det slunkit igenom lite kritik från en del inom media och journalister har låtit små "grodor" hoppa ur sina munnar i protest.
Inte alla har tyckt det är OK men de har vackert ställt sig i fållan, morot och piska gissar jag (statsstöd och hot om uteslutning) och det för de övertygats om att det är enda vägen och viktigt att folket håller sig lugna då alternativ saknas.

De måste göra det trovärdigt men, av det jag ser så antingen är de på riktigt korkade om de tror att det inte lyser igenom att de endast är opinionsbildande, antingen Är de korkade och tror att de gör ett bra jobb eller så tror de att vi som följer är korkade, alternativt en kombination, jag har svårt att bestämma mig.
Kan ju vara så att de medvetet gör ett så dåligt jobb att vi ska ifrågasätta det med, tyst protest alltså...

Enda sättet man kan missat detta är om man sitter i den svenska mediebubblan och inte tar in något utifrån, annars har det varit tydligt.

Omvärlden påvisar att den Svenska linjen inte är enda vägen, kanske inte ens den bästa vägen och kanske till och med en riktigt dålig väg, detta börjar sannolikt så tvivel även hos de hårdast troende på Svenska linjen och bör snart visa sig i media.
Nu verkar det som att tålamodet börjar tryta och lite mer kritisk rapportering börjar komma fram, kan man hoppas på att det börjar släppas lite på tyglarna från ledningarna nu?

Såg att någon tidning släppte sin korttidspermittering då de hade rekord på nya prenumeranter och därför inte kunde motivera att begära stöd för att ha personalen hemma, kan även betyda att nu släpper vi taget och rapporterar det vi ser och inte det Ni vill, vilket lär visa sig.

Kan vara värt att ha i åtanke om Ni enbart läser Svensk media.
Citera
2020-05-18, 10:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
Ja, det föregående gör han till en hycklare i smyg, men helt oförståeligt varför han väljer att skylta med det i TVn. Beskriver väl problemet med rekommendationer, de flesta jag har hört med har hållit sig till det till nån mån, men har också sagt att man kommer åka ut på landet, till stugan osv under sommaren.

Han är absolut ingen hycklare. Han rekommenderar friska människor att träffa sina barnbarn, och han själv gör det. Hur gör det honom till en hycklare?
Citera
2020-05-18, 10:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det verkar ju som att ett problem med corona är att immunförsvaret överreagerar vilket leder till problem med lungorna och så.
Det verkar som om läkare och forskare undersöker antivirala läkemedel men jag undrar om inte läkemedel mot autoimmuna sjukdomar och allergier kan vara en väg framåt.
Är det nån som vet om det förekommer tester med sådana?
Kolla på IL6-hämmare, Tror man prövar med det.
Citera
2020-05-18, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Deras problem är att de måste lätta på de hårda restriktionerna. De vet inte hur de ska göra. Alla gör olika. Det finns ingen agenda utan man gör lite som man tycker. Politiker och vetenskapsmän tycker olika. Och i slutändan kan de ändå inte stoppa smittan.

Det är väl ett problem om nu målet har varit ett kväva viruset?
Italien har uppmätt det lägsta antalet smittade 2v efter lättnader av restriktioner.
Kanske dör inte lika många som i Sverige trots allt när det öppnas upp.
Vad besviken Giesecke kommer bli isåfall.
Citera
2020-05-18, 10:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Man blir berörd när man ser Expressens reportage där äldre men talbara patienter som verkar hyfsat pigga avlider inom några dygn. Varför inte låta patienterna få forsat syrgas och låta dom somna in än att ta bort syrgasen och låta dom kvävas.

Ibland hjälper det inte med syrgas inte heller respirator. Syresättningen kan vara någorlunda okej men njurarna slutar att fungera, vätska i lungorna bildas även om man tömmer bildas ny. hjärtat blir trött, flimmer och oerhört påverkat och på toppen blodförgiftning. Personens kropp tar så mycket stryk, människor åldras inte bara år utan kanske 10-20 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in