Citat:
Ursprungligen postat av
assurbanipal999
Jag undrar varför ingen ställer såna relevanta frågor till de olika tomtar som i media pratar om flockimmunitet.
Eller jag vet. Det är inkompetenta journalister. Eller så är det så att sponsringen media fått senaste veckor gör att man vill vara lite schyssta mot den linjen regeringen valt...
En hel del OT men jag kostar på mig detta inlägg.
Media har sitt uppdrag i denna krisen, det är att stödja den svenska linjen och bilda opinion.
Detta har det hintats om tidigt, inte tydligt och inte ofta men emellanåt har det slunkit igenom lite kritik från en del inom media och journalister har låtit små "grodor" hoppa ur sina munnar i protest.
Inte alla har tyckt det är OK men de har vackert ställt sig i fållan, morot och piska gissar jag (statsstöd och hot om uteslutning) och det för de övertygats om att det är enda vägen och viktigt att folket håller sig lugna då alternativ saknas.
De måste göra det trovärdigt men, av det jag ser så antingen är de på riktigt korkade om de tror att det inte lyser igenom att de endast är opinionsbildande, antingen Är de korkade och tror att de gör ett bra jobb eller så tror de att vi som följer är korkade, alternativt en kombination, jag har svårt att bestämma mig.
Kan ju vara så att de medvetet gör ett så dåligt jobb att vi ska ifrågasätta det med, tyst protest alltså...
Enda sättet man kan missat detta är om man sitter i den svenska mediebubblan och inte tar in något utifrån, annars har det varit tydligt.
Omvärlden påvisar att den Svenska linjen inte är enda vägen, kanske inte ens den bästa vägen och kanske till och med en riktigt dålig väg, detta börjar sannolikt så tvivel även hos de hårdast troende på Svenska linjen och bör snart visa sig i media.
Nu verkar det som att tålamodet börjar tryta och lite mer kritisk rapportering börjar komma fram, kan man hoppas på att det börjar släppas lite på tyglarna från ledningarna nu?
Såg att någon tidning släppte sin korttidspermittering då de hade rekord på nya prenumeranter och därför inte kunde motivera att begära stöd för att ha personalen hemma, kan även betyda att nu släpper vi taget och rapporterar det vi ser och inte det Ni vill, vilket lär visa sig.
Kan vara värt att ha i åtanke om Ni enbart läser Svensk media.