Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-18, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Hm.
Fast nu gör du samma tankefel som många "godhjärtade" svenskar: man tror att en person från en annan kultur tar till sig svenska värderingar bara för att de får ett svenskt medborgarskap.

Paolo är italienare, och han tänker och agerar som en italienare.

Med lite anpassning kanske Paolos barnbarns barn börjar att tänka som en svensk.

Kanske....
påläst? ja det stämmer enligt forskning tar det två tre generationer innan anpassningen nått
på djupet.
Annars tänker jag att prostitution inte alls är så accepterad i Italien heller. Beror väl på vem man frågar..

ciccolita hette hon så ? porraktrisen som planerade en politisk bana?
Nu är P.R svensk anpassad, han var politisk aktiv och borde ha vetat vad som gäller här.
jag skiljer på sak o person och fördömer hans sexköp.
I övrigt har jag ingen anledning att kritisera hans verksam
heter el privatliv. Jag känner honom inte.
Citera
2020-05-18, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Det är klart vi har lagar men det är osunt att ha lagar som saknar brottsoffer och tvingar polisen att lägga resurser på sådant här trams istället för alla allvarliga brott.
Du har fel detta är inget trams brott.
I övrigt så arbetar polisen med grova brott här i Malmö.
Sexbrott prioriteras inom EU inte bara i Stockholm även här och prostitution borde utrotas.
Citera
2020-05-18, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du har fel detta är inget trams brott.
I övrigt så arbetar polisen med grova brott här i Malmö.
Sexbrott prioriteras inom EU inte bara i Stockholm även här och prostitution borde utrotas.

Det är klart det är ett tramsbrott när det inte finns något brottsoffer. När tjejen säljer sex frivilligt och Paolo köper så saknas brottsoffer. Sexköp är också fullt lagligt i de flesta länder inklusive inom EU.
Citera
2020-05-18, 03:16
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Det är klart det är ett tramsbrott när det inte finns något brottsoffer. När tjejen säljer sex frivilligt och Paolo köper så saknas brottsoffer. Sexköp är också fullt lagligt i de flesta länder inklusive inom EU.

Teorin om att det skulle röra sig om ett trafficking offer är inte längre aktuell?
Citera
2020-05-18, 03:17
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Fast nu har ju Paolo själv (i den där intervjun som kanske inte var helt genomtänkt) uttryckt djup ånger och kallat prostitution för "det smutsigaste som finns". Således vore det nog svårt för honom att reinkarnera sig som någon slags ledarfigur för prostitutionsivrare eller antifeminister, om det nu var det du menade. Han har liksom bränt bron i båda ändarna och faller nu handlöst.

Jag har tidigare sagt att de allra flesta tycker att han var en idiot som gick till en prostituerad. Men det är inte det folk reagerar på nu utan drevet med sina överdrifter och felslut. Man skapar en fiktiv figur som Paolo köpt sex av och hetsar utifrån det. Detta för att legitimera politiska syften vars agenda är att styra och kontrollera människor.
Citera
2020-05-18, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Teorin om att det skulle röra sig om ett trafficking offer är inte längre aktuell?

Det finns inget som tyder på det men i Sverige krävs det inte bevis i sexualbrott.
Citera
2020-05-18, 03:19
Medlem
EnergizerBunnys avatar
I lördagens morgonprogram där de diskuterar Paolo Roberto, pratar de om "våldsporr".

De pratar om att män ser på våldsporr och allt vad de nu säger.

Vad fan är våldsporr för någonting???
Citera
2020-05-18, 03:24
Medlem
Citat:
Paolo var aktiv inom socialdemokraterna eller hur
det är väl självklart att han då vet att sexköp är kriminellt
så han begick ett brott. Punkt slut.
Att köpa sex av en utsatt mänska är vad han gjorde. P.R har erkänt inför reportern och tv-kameran.
Han själv förstod eller anade att kvinnan var ett offer.
Han förstår ju men du verkar inte
är du enfaldig eller vad är det med dig
Citera
2020-05-18, 03:29
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Som en uppföljning av min fråga om vad våldsporr är, något som jag fortfarande inte vet, så hittade jag följande:

"Men kanske du redan vet? Att 90 procent av all mainstreamporr är våldsporr. Där “skådespelaren”, som ofta är utnyttjad sedan tidigare, slits i håret, stryps, blir bunden, gruppvåldtagen och slagen och ofta kräks av det hon får genomlida. Att porr ofta är prostitution som filmas. Att många av kvinnorna har, förutom fysiska skador, samma nivå av posttraumatiska stressyndrom som tortyroffer."

https://www.sandaren.se/kronika/kron...te-vill-skriva

Vadå 90% av all mainstreamporr? Jag ser på hur jävla mycket porr som helst och jag kan inte säga att jag känner igen något av det som står ovan.
Möjligen att någon kille blir lite mer dominant och tar tjejen i håret och munknullar henne. Det ser inte alltid så trevligt ut för tjejen förstås, men i övrigt känner jag inte igen något av det andra som står. Att strypas, bli bunden, gruppvåldtagen och slagen så tjejerna kräks? Det låter ju fruktansvärt. Och i texten ovan står det att 90% av all mainstream porr är på det viset.

Vad i HELVETE ser skribenten på för jävla mainstream porr?
Citera
2020-05-18, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag har tidigare sagt att de allra flesta tycker att han var en idiot som gick till en prostituerad. Men det är inte det folk reagerar på nu utan drevet med sina överdrifter och felslut. Man skapar en fiktiv figur som Paolo köpt sex av och hetsar utifrån det. Detta för att legitimera politiska syften vars agenda är att styra och kontrollera människor.

Exakt det han gjorde fel var att han var otrogen, media gör parodi på sej själva
och springer som en skock blinda får åt samma håll.
Dom skulle se den här dokumentären i stället.

https://www.svtplay.se/video/2661522...iens-sexhandel
Citera
2020-05-18, 03:31
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du är en gnällspik som inte kan förstå verkligheten du lever i.
Börjar och undra vad du har för problem.
Om du inte trivs i detta landet så kan du flytta till nåt laglöst land med fritt knark och prostitution
så kanske du blir nöjd.

Avkriminalisera knark skulle gynna samhället, inte tvärt om. Sveriges narkotikapolitik är efterbliven, många lagar är efterblivna här.

Ont: Ja han har ju begått ett brott enligt svensk lag.
Citera
2020-05-18, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
I lördagens morgonprogram där de diskuterar Paolo Roberto, pratar de om "våldsporr".

De pratar om att män ser på våldsporr och allt vad de nu säger.

Vad fan är våldsporr för någonting???
men du skrev ju precis ordet våldsporr- du kan JU läsa
Våld porr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in