Citat:
Ursprungligen postat av
vemsa
Hans DNA finns ju redan på allt i lägenheten, inkl. på Wilma. Och han hade bråkat med Wilma under en längre tid, det visste människor. Och helt ärligt, vad skulle du säga om rubriken nedan:
"23-åringen: Jag är oskyldig, någon annan mördade min flickvän i min lägenhet."
Men inga spår finns för att mördarna var yrkeskriminella som vet hur man gör. Han kan ha tänkt så iallafall.
Och sen kan han ju ha vetat vilka det var som gjorde det, och att han inte kan lägga skulden på dem för att de är farliga.
Kom också ihåg att han just hade lämnats av polisen, och han kan därför ha varit extra paranoid. Plus att han kanske var hög och därför styckade henne. Tydligen är det vanligt att styckmördare är drogpåverkade. Och jag tror inte polisen gjorde drogtest på honom i Ljungskile.
Han har jäkligt konstigt beteende efter mordet för att verka oskyldig. Han påpekade också att "hon fick vad hon förtjänade" åt pliten på häktet. Hade han fått hot från någon som så kallat skulle ha dödat henne så skulle han ha sagt det och tagit det på sig. Och då skulle polisen också kunnat säkra spår från andra än honom och W bara.Paranoid eller inte.
Ja han va säkert och handlade knark i Ljungskile, sådant kan ta tid ibland och man kan hamna i tjafs.