Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-18, 00:20
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
tror ni att paolo är mer inblandad än va han säger? Jag menar de kan ju inte vara första gången direkt.

Kanske han som styr

Att det är första gången och att han just åkte dit då är ju extremt osannolikt, tyckte hela hans framträdande i tv4 var sjukt korkat på alla plan.
Senast redigerad av zxcvb45 2020-05-18 kl. 00:22.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Är inte så allvarligt heller. Dagsböter.

Om det inte är allvarligt ska det inte bli mer böter än vilket utomäktenskapligt umgänge som helst.
Citera
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Stammade väl fram att han trodde att kvinnan inte ville vara där. Man kan anta att han aldrig frågade henne utan vid tillfället inte hade skäl att tro att hon var ovillig att ha sex mot betalning.

Ser inte att här finns någon vattentät bevisning.

Jag tror han sa det för att han instinktivt anade att det var vad de ville höra, och att det fortfarande finns en reflex hos honom att försöka rädda sig.

Vid tillfället var han garanterat övertygad om att kvinnan såg det hela som en professionell yrkestransaktion.
Citera
2020-05-18, 00:21
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Några intervjuer kan han säkert sälja....men sen då?

Säger han bara rätt saker i intervjuerna blir han med tiden förlåten.
Citera
2020-05-18, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
I så fall är det intressant att polisen låter övergreppet ske. Är det inte värre än så är det inte övergrepp.

Får du fråga polisen om.
Citera
2020-05-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Tycker då som så att det han gjort är för djävligt, han får verkligen sina potatisar kokta. En annan sak som stör mig är pöbelns dom som skulle kunna tycka att borde kastreras offentligt med huvudet på en påle i stadens centrum. Dom andra torskarna som inte är kända betalar sina böter och går hem och kramar sina kära. Så är det inte med kändisar.

Det kostar honom som entreprenör kanske 10tals miljoner, hans barn som är i dom känsliga tonåren ska leva med rubrikerna och skammen är hela familjens inför hela svenska folket. Dom kommer få utstå glåpord och kanske t o m blir suicida, hans tjej kanske förståeligt lämnar honom, hans exfru lär bli helt galen på vad han utsätter sina barn för. Det finns ingenting som ursäktar det han gjort, han har pengar nog att köpa sig en tillvaro med hur mycket golddiggers runt sig somhelst, men han väljer att förnedra en traffickinghora och straffet är samhällets hårdaste. Krigsrubrikerna motsvarar inte brottet och nu är folk jättearga men jag kan inte låta bli att tycka synd om han då proportionerna är orimliga. Sen tycker jag det var onödigt av han att säga hur synd det varit om han. Sen tycker jag ytterligare att det är starkt att stå för det han gjort, för dom andra torskarna har inte gjort det.

Om hans barn skulle ta livet av sig eller balla ur i livet, skulle folk då säga att det skulle han tänkt på innan den köpta våldtäkten eller är pöbeln och mediedrevet för tuffa mot hans familj som en följdeffekt ? Det är svåra frågor och man har förlorat varje diskussion där man tycker drevet går för långt. Det finns en gräns när det är nog.

Håller med om att det måste finnas en gräns. Men lynchmobben har ju inte fått sig en framgångsrik man att sluka på ett tag så nu är det väl dags igen efter #metoo.

Paolo träffade ingen "traffickinghora".

Citat:
Var de prostituerade kvinnorna under nattens razzia särskilt utsatta, eftersom poliser som sysslar med människohandel var på plats?

– Ja precis. Ofta ingår ju människohandel i prostitution, säger Mats Eriksson, presstalesman hos Stockholmspolisen till GP.

– De här kvinnorna är ofta utsatta och kommer från fattiga länder. De har tagit sig hit på egen hand för att sälja sex.

https://www.gp.se/kultur/kultur/paolo-roberto-till-tv4-jag-har-k%C3%B6pt-sex-1.28030120
Citera
2020-05-18, 00:22
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Eller så kan man se det som att han hellre tar meningslös snabbis med en prostituerad än att ha sex med sin påstådda kärlek som är 25 år yngre än han.
Det är inte nödvändigtvis antingen eller men han kanske ville ha snabb kravlös njutning. Han kan inte komma hem till sin dam och fråga om en ensidig snabb tjänst och sen vara nöjd. Sexköp och kravlöshet går hand i hand. Fastän det är otrohet så är det inte riktigt det ändå. I en otrohetsaffär så engagerar man sig.
Citera
2020-05-18, 00:23
Medlem
Citat:
Om det inte är allvarligt ska det inte bli mer böter än vilket utomäktenskapligt umgänge som helst.

Från rättsväsendets sida. Media och sponsorer verkar tycka annorlunda.

Fast förstås. Glömde att han ställde till det ner för sig.
Citera
2020-05-18, 00:24
Medlem
Citat:
Skulle fortfarande vilja veta om det Paolo gjort ör så hemskt, varför stoppar inte polisen övergreppet INNAN det hänt.

Det är inte värre än att polisen lät det hända. Ergo, Paolo har inte gjort något moraliskt fel, annat än mot sin tjej.

Svenskar förtjänar fan att bli utrotade om man får en sån här masspsykos.

Polisen ville putsa statistiken och väntade till så många sexköpare som möjligt var klara, skulle heller inte förvåna mig ifall de gick in och tog pengarna sedan.
Citera
2020-05-18, 00:25
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Från rättsväsendets sida. Media och sponsorer verkar tycka annorlunda.

Fast förstås. Glömde att han ställde till det ner för sig.

Om det är så lindrigt är det ingen mening att ens lagföra. Det är inget brott värre än att sätta på ett drinkluder. Böter på det också kanske. Eller nåt annat godtyckligt.
Citera
2020-05-18, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Polisen ville putsa statistiken och väntade till så många sexköpare som möjligt var klara, skulle heller inte förvåna mig ifall de gick in och tog pengarna sedan.

Det har skett i tidigare fall att polisen omhändertagit kontanter de hittat hos kvinnorna. Polisen vill bara sätta dit så många torskar som möjligt, de ser inte kvinnorna som några stackars offer. Då hade de givetvis ingripit för att stoppa "övergreppet", inte låta henne utsättas gång på gång.
Citera
2020-05-18, 00:29
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Det är inte nödvändigtvis antingen eller men han kanske ville ha snabb kravlös njutning. Han kan inte komma hem till sin dam och fråga om en ensidig snabb tjänst och sen vara nöjd. Sexköp och kravlöshet går hand i hand. Fastän det är otrohet så är det inte riktigt det ändå. I en otrohetsaffär så engagerar man sig.

Håller jag inte med om, om man är otrogen på fyllan på någon fest kan man kanske se det som lite mindre allvarligt om man har lätt att förlåta. Det händer både killar och tjejer. Men att gå till en prostituerad är helt planerat och man är troligtvis nykter och vet vad man gör. Om ens kille liksom PR dessutom väljer en tjej med stora silikontuttar och silikon(?)rumpa när man själv är smal så blir det ju en bekräftelse på att han inte ens gillar en själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in