2020-05-17, 23:57
Medlem
Frank Andersson: "Kuken måste ha sitt."

Paolo Roberto: "Jag har köpt sex."

Inte riktigt samma kraft i det senare måste jag säga.
Citera
2020-05-17, 23:57
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Instämmer, han äger ju nästan inget i praktiken.

Så hur rik tror vi att Roberto är? hur många miljoner kan han sitta på?
Citera
2020-05-17, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Så utifrån definitionen om oaktsam våldtäkt så innebär en aktsam våldtäkt att gärningspersonen inte kan bevisas ha säkerställt att det funnits samtycke? Låter väldigt luddigt.

Om du binder slår och stryper din flickvän för att hon bad dig göra detta är det att "aktsamhet" för att hon ville det.

Gör du samma sak med henne och hon inte är med på noterna är det oaktsamhet.

Inte svårt egentligen. Oaktsam om medgivande finns eller ej.
Citera
2020-05-17, 23:58
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Och när det kommer till prostitution kan det ju vara så banalt som att hon får betalt eller inte?

Det lite komiska i det hela är att polismästarn inte har något emot Roberto per se utan tycker att lagstiftningen är "intressant".

Paolo blir alltså hans expriment-labbråtta.

Citat:
– Jag tycker frågan är intressant eftersom lagstiftningen är ganska ny. Det drabbar företrädesvis unga flickor i en väldigt utsatt position. Då känns det viktigt att man provar den lagstiftningen utifrån en aktuell händelse. Om man är en offentlig person med den image som Paolo Roberto har så kanske man också få finna sig i att gå i bräschen för att ändra någonting i samhället som är tokigt.
Citera
2020-05-17, 23:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men vissa killar kan ju få svårt att få stånd om de är stressade eller nervösa (Har jag hört). Det gäller troligtvis inte PR får man anta med de sex-vanorna.

Nej, det kan man nog utesluta. Antingen blir han väl inte stressad av att ha sex på schema eller så påverkar inte stressen den delen av fysiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men jag vill veta hur det kan gå till rent praktiskt på plats och då är PR ett bra exempel. Det kan jag inte googla, det är ju så klart en glorifierad bild hon ger på sin eskortsida. Lite som när Paolo säljer fryst pizza. Jag förstår att blommorna, rosbladen och den romantiska musiken inte stämmer, det var ironi. Hur väl stämmer min skräckfantasi av förloppet? Spermabefläckade lakan och torskar på kö? Oduschad tjej och oduschad PR?

Jo, huruvida personerna var nyduschade eller ej vet ju förstås endast de närmast berörda. Dina skräckfantasier kan jag heller inte ta något ansvar för. Jag är dock rätt övertygad om att dina skräckfantasier är fullständigt obefogade. Enkel matematik ger svaret.

Om du räknar lite utifrån 1500 kr netto för en halvtimme så inser du snabbt att kvinnan inte behöver jobba särskilt mycket för att komma upp i rejäla nettoinkomster sett med svenska mått mätt. För att ha råd att hosta upp 1500 kr netto för lite "nöje" krävs antingen att du har en hög lön alternativt att du sparar pengar under en tid efter att du betalt hyra, mat, busskort och annat nödvändigt. Om vi skiter fullständigt i moral och bara ser till ekonomin så borde du ju redan här se att 11 män i kö i en trappuppgång på Östermalm faller på sin egen orimlighet.

Som jämförelse. Jag vann nyligen tre bourgogner på en auktion på Bukowski. De kostade 1300 kr styck. Själv tycker jag(Vet jag) att jag gjorde ett fynd. Gissar på att 99,9% av de som lurkar i tråden ser mig som sinnessjuk för att jag lägger så mycket på en flaska vin som man "ju kan få för 70 kr istället".

Se det så här. Om jag annonserar ut min borgougne i morgon klockan 12 på Sergels torg tror du det kommer att stå en lång kö och vänta? Möjligtvis den där sista som blev överbjuden och vill hämnas. 😱

Istället för en "hora" tänk på en 1300 kronors Gran Cru istället så får du förhoppningsvis lite perspektiv på tillvaron. Tillbaka med dig till SD i opinionen nu så får jag återgå till Mediakrigstråden där jag normalt lurkar för mitt eget mentala välbefinnande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Har bestämt för mig att jag kollade i fredags på Ratsit, och att två personer var skrivna på hans adress. Nu hittar jag bara honom. Går det så fort?

Det tycks gå fort. Den forna flickvännen är nu skriven i Vasastan.

https://www.ratsit.se/19940621-Elin_Mimmi_Linnea_Harkonen_Stockholm/xa3c0-M3NFbn-mzUSZZH5jlEoandCLmOJf5VqEwpIu4
Citera
2020-05-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Idiot! Det står tydligt i rapporterna om olika insatser att man inte har resurser och att det är svårt att bevisa. Man skiter i att tillsätta resurser för att lösa den grova kriminaliteten. Du är ju igång för 3 dagen med ditt svammel om att alla rumänskorna är här för att sälja sex helt själva och tjäna pengar. Du är blåst fatta det!

Hahahah, det är ju jävligt svårt att bevisa ett brott som inte finns. Svara hellre på frågan varför polisen ens låter sexköpen genomföras.
Citera
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Jag tror inte begreppet "aktsam våldtäkt" används även om man kan tro det för att begreppet "oaktsam våldtäkt" existerar.

Det är vanligt vid våldtäktsmål att mannen hävdar att "han inte visste...".

I och med denna lag åligger det en plikt att ta reda om flickan är med på att knulla eller icke...

Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Och när det kommer till prostitution kan det ju vara så banalt som att hon får betalt eller inte?
Om prostitutionen inte är i organiserad form så borde det vara så. Så länge den är organiserad så kan ingen bevisa om det finns ett tvång eller inte.
Senast redigerad av lakritc 2020-05-18 kl. 00:05.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Jag brukar ta en timme. En halv timme blir bara stress, tömma pungen och sticka iväg. En timme är dyrare men det är det värt. Mina två sista träffar har jag tagit sista tiden på freag kväll. Då har det gått en del över tiden. Att vara sista för dagen skänker mötet ett behagligt lugn.

Oj Paolos sexköp verkar inte särskilt glamoröst då.
Citera
2020-05-18, 00:01
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Så hur rik tror vi att Roberto är? hur många miljoner kan han sitta på?

Svårt att säga, men ingen jättesumma. Definitivt inte ekonomiskt oberoende.
Citera
2020-05-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleave
Frank Andersson: "Kuken måste ha sitt."

Paolo Roberto: "Jag har köpt sex."

Inte riktigt samma kraft i det senare måste jag säga.

Chefsåklagaren dömd för sexköp – uppgav att han varit polis:
-”ni kan väl se mellan fingrarna”

Han säger också att han ångrar sig djupt.
-Jag fick ett infall och sedan gjorde jag det,

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/chefsaklagaren-domd-sexkop-uppgav/
Senast redigerad av Browser 2020-05-18 kl. 00:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in