2020-05-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Hur har du gjort för att reda på att de flesta av dem var friska?

Du får gärna länka beviset på att de inte hade några underliggande sjukdomar.
Det ör ingen av oss, varken du eller jag som har tillgång till patienternas journaler. Då är det en omöjlig uppgift både för mig och för dig att börja redovisa deras sjukdomsbild.
Jag har följt nyheterna och det har inte framkommit att de yngre som dött har haft dåliga underliggande sjukdomar.
Jag kan bevisa mitt påstående genom de artiklar och undersökningar som finns.
Lägger upp bevismaterialet senare.
Citera
2020-05-17, 21:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Bra att media kommer ikapp verkligheten inom vården. Det är en hemsk miljö, otroligt slitsam.

Vi har både brist på lämpliga lokaler, läkemedel, rätt personal och utrustning.

Jag har sagt det förr och säger det igen: kommer en till virusvåg är vården körd.

Kan du förklara? En sjuksköterska säger mot slutet av videon, att man måste berätta för patienterna att "nu går det inte mera, för de har redan fått för mycket syrgas, nu är det dags att dö". GÖR man verkligen det..? Vore det inte mer humant att ge dom morfin och låta dom somna in ovetandes?

Tar man bort dem från respiratorn efter att den gränsen passeras, och låter dem dö kippandes efter luft, eller? Upplysta om att de ska dö?
Citera
2020-05-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Psykopaten Tengelles flockimmunitetteorier smulas sönder i Agenda.
Jan Albert sitter och försöker skademinimera genom att påstå att det kanske inte är antikroppar vi ska testa för.
en professor, herregud!
Citera
2020-05-17, 21:31
Medlem
Amadeusss avatar
Nervösa tongångar hos personen på Agenda just nu.
Citera
2020-05-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Nervösa tongångar hos personen på Agenda just nu.

Skoja inte!

Så fort han inte hade något bra svar alternativt ljög, började han stamma värre än Janne Boklöv.
Citera
2020-05-17, 21:42
Medlem
tjallepetters avatar
Den där Jan Albert är fan värre än Tengele.
Citera
2020-05-17, 21:43
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jan Albert sitter och försöker skademinimera

Han har slirat runt i fantasigyttjan länge. Blir han inlagd på Tegnells syndabockscentral nu?

edit: det kanske var för taskigt.
Senast redigerad av madchance 2020-05-17 kl. 21:54.
Citera
2020-05-17, 21:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
?

Geografi är inte ditt starka ämne?

Sverige ligger i Nordeuropa, du tycks fantisera om nån indelning som var aktuell under kalla kriget?, en politisk/militär indelning.

Sverige bör i denna pandemi jämföras med länder som liknar oss, geografiskt och på andra sätt, ex. Finland Norge Danmark Tyskland.. baltländerna.
Då ser det ruttet ut.
Min tanke var snarare att eftersom viruset sprids via resande så borde det spela större roll vart vi åker och vilka som besöker oss än vem som verkar bo närmast. Bor man nära gränsen blir det säkert annorlunda, men de flesta bor inte alldeles vid gränsen.

Om jag aldrig umgås med herr A i huset bredvid, men ofta hälsar hos på fröken B på andra ån, så är risken större att smitta sprids mellan mig och fröken B än mellan mig och herr A. Geografisk närhet är ibland av underordnad betydelse, särskilt när vi så lekande lätt kunnat resa ut i stora världen utan att först behöva promenera över grannens tomt.
Citera
2020-05-17, 21:45
Medlem
jack.danielss avatar
Nu är ju detta en hattråd förvisso, men den frontfigur i kampen mot coronan jag känner störst förtroende för är Jan Albert som var alldeles nyss i agenda. Han har haft fel i sina profetior, men upplever honom ändå som ödmjuk inför uppgiften. Tegnell och Gisecke visar inga sådana sidor!
Citera
2020-05-17, 21:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det gör inte vanlig influensa. Jag tycker det är FHMs fel att började ge signaler om att det handlar om en vanlig influensa och att folk ska åka på jobbet som vanlig och leva som vanlig.
Detta felaktiga tankesätt har satt sina spår i samhället och resulterat i att Sverige har mer än 3 gg dödsfall som sina grannländer har tillsammans.
Tyvärr den svenska befolkningen blev lurad av felaktiga informationer och kommer att betala ett högt pris.

Ja och nu börjar vi se hur barnen som var "immuna" eller "symtomfria" börjar utveckla skador på inre organ:

https://edition.cnn.com/2020/05/14/health/children-inflammatory-disease-covid-19-intl/

Lysande idé att experimentera med en hel generation unga så här.
Citera
2020-05-17, 21:48
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Nu är ju detta en hattråd förvisso, men den frontfigur i kampen mot coronan jag känner störst förtroende för är Jan Albert som var alldeles nyss i agenda. Han har haft fel i sina profetior, men upplever honom ändå som ödmjuk inför uppgiften. Tegnell och Gisecke visar inga sådana sidor!

Hur kan man ha tillit för någon som uttalat sig så säkert om immunitet och som när han blir konfronterad med den skit han sagt dessa veckor, börjar stamma och svara osammanhängande?

Ta in Björn Olsen istället. Han var frekvent med i debatten men eftersom han inte delar den svenska linjen är han ej välkommen till svt längre utan får ägna sig åt andra plattformar.
Senast redigerad av tjallepetter 2020-05-17 kl. 21:54.
Citera
2020-05-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Säkert är att inte många utanför riskgrupperna kommer att dö av Corona.
Alla bör omgående tillbaka till jobbet,de som finns kvar,i ett globalt perspektiv.
Sverige bör öppna upp närmast helt och koncentrera all sin kraft på att skydda riskgrupperna.
Det är den optimala politiken.
tror du har rätt! Att isolera riskgrupperna måste vara mest effektivt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in