Citat:
Ursprungligen postat av
Mulholland007
Interessant, og enig med den danske politimannens tanker. Registrerer at også han kaller det for den perfekte forbrytelse.
Det virker på mig som om, at politiet mener at vide hvad der sket - dette ud fra at de siger, at de mener at have et klart billede af
motiv, og de efter THs anholdelse meldte ud at de forventede at anholde to yderligere
gerningsmænd (selvom det kun blev RU, så de må have en mere i kikkerten). Men hvis de ikke formår at bevise det de mener at vide er sket, så er det vel også et eller andet sted også det perfekte drab.
Kurt Kragh (den tidligere efterforsker i artiklen) mener at TH skulle have betalt sine medgerningsmænd, og dermed være den som har det egentlige motiv for at AEH bliver dræbt. Hvis vi antager, at RU har fået krypto-rollen og de 10 mill, så holder den. Så mangler der en som har udført selve drabet.
Det skurrer dog lidt i mine ører, at en mand i så stor kontrol skulle lægge så stor tillid ud til andre, og med et i tanke at de skulle kunne fortsætte med at forlange penge af ham (dette er meget normalt i kriminelle kredse). Dette mener THs bror i interview på tv2 heller ikke er tænkeligt.
Men hvis teorien er at medgerningsmændene er betalt, så er GM af selv drabet en der må have stor volds- og gennemførselskapicitet baseret på at det er udført på baggrund af betaling.
(Læste et sted, af en ikke-fagprofessionel, at det måtte være en med militær eller polititeknisk erfaring. Der er tidligere nævnt en eks-militærven som begik selvmord?)
Hvis medgerningsmanden alligevel skulle have et selvstændigt motiv på lige fod med TH, og vi holder os til teorierne om profit og/eller jalouxi, så er en (ren) spekulation, at der har været rygter herinde om, at AEH havde en affære med THs bror. Hvis hans søn nu er VE, kunne de så have et fælles motiv i forhold til både jalousi og profit?
Egentlig har jeg svært ved at se en medgerningsmand skulle have et selvstændigt motiv, udover betaling for udførsel af opgaven fra TH, da en skilsmisse for nærværende kun ville ramme TH. Det skulle lige være om det gik ud over noget arv, men det kan jeg ikke regne ud.