2020-05-17, 17:45
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Ja, socialdemokrater är ju verkligen kända för att vara maktgalna, kallhamrade och hjärtlösa.
Du bör nog friska upp dina kunskaper om politiska partier. Passa på att läsa lite om hur länge de multisjuka gamla människorna lever i snitt efter att de hamnat på äldreboende. En av fem dör inom en månad. Den största gruppen av döda i Covid 19 är över 85 år gamla.
De som är något yngre och löper risk att dö av Covid 19 på grund av riskfaktorer bör skydda sig själva genom att sätta sig i frivillig karantän.
Klassisk outbildad sosseknäppskalle.

Man tappar mer än 10 år av att dö i viruset. Sluta ta upp vad korrupta politiker och skamlös media säger och läs forskning och rapporter istället.
https://www.businessinsider.com/study-finds-that-people-who-have-coronavirus-could-die-10-years-early-2020-5?r=US&IR=T
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu balanserar du på kanten till att bli påhoppad av pöbeln och kallad förnekare! 😄

Eftersom fakta onekligen befinner sig på min sida så lär jag klara av ogrundade påhopp.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Njae..de som överlever i riskgrupperna löper naturligtvis mycket förhöjd risk att drabbas av följder av detta Coronavirus.De som inte tillhör riskgrupperna upplever inte alls detta i någon märkbar grad.
Det är ganska så naturligt.

Så alla som inte ligger på IVA och haft detta i 10 veckor och försöker härda ut hemma kommer inte få några som helst skador eller hälsopåverkan menar du och hur vet du det? Du har ingen aning. Vi vet inte vilka skador ett mycket aggressivt virus kan ge upphov till på sikt. Men mycket tyder på att viruset påverkar hjärnan, blodet, hjärta och olika organ.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om man är inne på sina sista år i livet, och blir så dålig i COVID-19 att man får blodproppar, lungsvikt och njursvikt, tillsammans med 10 procent överlevnadschans, då kan man väl låta den personen somna in?

Äldre-äldre som överlever en sån resa kommer bara vinna ett kort, plågsamt och ensamt liv på sjukhus, ständigt kopplad till maskiner.

10-15 procent av Sveriges befolkning har APC resistans o drabbas troligen hårdare när viruset orsakar ökad koagulering. Du behöver inte vara gammal o skröplig för att råka ut för det.

Tex https://www.cbc.ca/news/canada/hamilton/cordero-amputations-complications-1.5542217

Så gå inte på Tengeles lögner om att bara gamla o sjuka drabbas
Citera
2020-05-17, 17:46
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ett vaccin kan ge flockimmunitet. Men det vanligaste är att vaccin inte biter på alla. Ibland biter det bara på 50 procent av det vaccinerade. Naturlig immunitet biter däremot på 99 procent av de som varit sjuka. Sedan är det iof osäkert hur länge immuniteten håller i sig. Men samma osäkerhet finns även för ett nytt vaccin.

Dessutom lär ett nytt men säkert och effektivt vaccin finnas tillgängligt för omedelbar användning tidigast om ett och ett halvt till två år. Jag kan nästan garantera att minst 60 procent av mänskligheten dess för innan skaffat sig en egen immunitet.

Kan du nästan garantera??

Ring WHO på en gång för de är väldigt tveksamma till flockimmunitet.
Citera
Avslutad
Citat:
Eftersom fakta onekligen befinner sig på min sida så lär jag klara av ogrundade påhopp.

Jodå jag förstår. Men fakta biter inte på en stor del härinne. Det kan bli ganska frustrerande.
Citera
Medlem
I Vasabladet sågar en umeåläkare Tegnell jäms med fotknölarna. Hehe. Jag är nyfiken på den långa listan.

Nedan är en kort lista över några Tegnell-uttalanden. Majoriteten av uttalandena är falska och vissa har ingen vetenskaplig grund.

1. 16 januari: Inget bevis för att viruset sprids från människa till människa. (Falskt)
2. 28 januari: Insisterar på att ansiktsmasker inte fungerar som ett skydd mot viruset. (Falskt)
3. 1 februari: Viruset i Sverige kommer att vara nära en vanlig influensa i fara och varaktighet. (Falskt)
4. 27 februari: Ett mönster har framkommit som visar att coronavirus inte är särskilt smittsamt mellan människor. (Falskt)
5. 5 mars: "Sveriges coronavirus-topp nås" och om inte "tror han" det borde hända på måndag eller tisdag. (Falskt)
6. 7 mars: Det kommer inte att bli en "klassisk" pandemi med många sjuka människor över hela världen på samma gång. (Falskt)
7. 8 mars: Jag hade inte tänkt på eller förstått att det kan ta några dagar i systemet innan sjukdomen dyker upp i Sverige. (Han borde ha vetat, han är medicinsk expert)
8. 18 mars: Inget kan göras för att stoppa spridningen av viruset. Sveriges strategi är fortfarande bra.
9. 21 mars: Endast de mycket gamla blir allvarligt sjuka. (Falskt: 50% av alla coronapatienter i ICU är under 65 år).
10. 28 mars: Anders Tegnell, till New York Times: Sveriges strategi bygger på vetenskap. (Falskt, finns inga sådana bevis).
11. 13 april: Jag är inte orolig. Vi har situationen under kontroll.
12. 14 april: Vår strategi fungerar och ”flockimmunitet” kommer och nås i Stockholm på några veckor. (Falskt: Det finns inga vetenskapliga bevis för hans påstående).
13. 21 april: Tegnell medger slutligen att inga vetenskapliga bevis finns för att stödja den svenska strategin.
14. 21 april: "Att stänga gränser är löjligt" (Falskt)
15. 24 april: Har underskattat utvecklingen och medger slutligen "det är inte över" när coronavirusfall hoppar.
16. Viruset smittar heller inte via barn enligt Tegnell. (Falskt)

Barn visar sig vara stora "smittspridare" även om de inte själva blir sjuka.

https://www.vasabladet.fi/Artikel/Visa/370646?shareID=130848-d1395e00b9&
Citera
2020-05-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Så alla som inte ligger på IVA och haft detta i 10 veckor och försöker härda ut hemma kommer inte få några som helst skador eller hälsopåverkan menar du och hur vet du det? Du har ingen aning. Vi vet inte vilka skador ett mycket aggressivt virus kan ge upphov till på sikt. Men mycket tyder på att viruset påverkar hjärnan, blodet, hjärta och olika organ.

De som ligger på IVA tillhör till en förkrossande majoritet riskgrupp.
Något annat som du vill veta?
Citera
2020-05-17, 17:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Att äldre äldre håller sig distanserade och även självisolerade måste man respektera men att de inte får träffa barnbarn är ren själslig tortyr och kommer leda till död i hjärtesorg. Finns ingen logik alls bakom denna restriktion. Detta har nu övriga länder börjat fatta
Hade Sverige då gjort som Danmark och stängt ner en månad eller så hade vi nu kunnat öppna upp, träffa barnbarn och kramas igen.
Citera
2020-05-17, 17:48
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Jodå jag förstår. Men fakta biter inte på en stor del härinne. Det kan bli ganska frustrerande.
Det handlar om värderingar, inte fakta. Det är ju precis det som är grejen..
Citera
2020-05-17, 17:48
Medlem
Citat:
Njae..de som överlever i riskgrupperna löper naturligtvis mycket förhöjd risk att drabbas av följder av detta Coronavirus.De som inte tillhör riskgrupperna upplever inte alls detta i någon märkbar grad.
Det är ganska så naturligt.

https://www.facebook.com/asa.kristofersonhedlund
https://www.facebook.com/groups/498890450992682/

Ganska stor mängd bara om du följer bara dem två länkarna.
Citera
2020-05-17, 17:49
Medlem
Citat:

De gillar att vara panikslagna uppenbarligen.
Det är ett ganska så underligt uppträdande,och vidare framåt bort från Coronaproblematiken leder det ju icke.

Pressen och våra ansvariga myndigheter är skyldiga till denna masspsykos till stor del.

Intet nytt under solen i konungariket Sverige således.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in