2020-04-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Vilken händelse är det?

Yes, ses i andra tråden när du läst klart FUPen
(FB) Tre män häktade för grovt vapenbrott, Lund 22/11 -19
Citera
2020-04-19, 21:23
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Moghrabi bröderna dyker upp överallt i fuppar.
Missat den tråden ska ta och läsa detta nu! Tusen taack!+!

Vad har dom för kroppstyper och löpstil?

GM i detta mord var ju en tjockis med fult haltande löpsteg. Stämmer bra på en av de unga killarna gripna i vapenbrottet som är länkat.
Citera
2020-04-19, 22:45
Medlem
Citat:

Och jag håller med dig om att det nog är polisiärt uppklarat. Enda gången jag läst en FUP där man kommunicerat med EnchroChat (tror dessutom att det var just på en BQ-telefon) var vid mordet på Jazz. Undrar om Salam Shebani (han som kallade sig Patron i det krypterade meddelandena) med kan ligga bakom även detta?

Tog dem ca 3 år att ta bort krypteringen på luren i mordet på ahmed i ramels väg. Det är nog därför det e ovanligt att det står i FUP, polisen vill väl inte visa sina misslyckanden
Citera
2020-04-20, 09:26
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Vad har dom för kroppstyper och löpstil?

GM i detta mord var ju en tjockis med fult haltande löpsteg. Stämmer bra på en av de unga killarna gripna i vapenbrottet som är länkat.

Menar du att det skulle vara F? Jag tycker inte hans ansikte stämmer överens alls med gärningsmannen i Karolin-fallet.
Citera
2020-04-20, 09:27
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Menar du att det skulle vara F? Jag tycker inte hans ansikte stämmer överens alls med gärningsmannen i Karolin-fallet.

Bra poäng, men mest nyfiken på B och hans bröder.
Citera
2020-04-27, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Tog dem ca 3 år att ta bort krypteringen på luren i mordet på ahmed i ramels väg. Det är nog därför det e ovanligt att det står i FUP, polisen vill väl inte visa sina misslyckanden

enda anledningen till att dom dekryptera den var att han hade för enkelt lösenord..

Lägger man till ett 30+ lösenord med siffror, stora/små bokstäver, specialtecken så kan jag garantera dig att dom kommer behöva minst 5000 år för att dekryptera
Citera
2020-04-27, 17:29
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
enda anledningen till att dom dekryptera den var att han hade för enkelt lösenord..

Lägger man till ett 30+ lösenord med siffror, stora/små bokstäver, specialtecken så kan jag garantera dig att dom kommer behöva minst 5000 år för att dekryptera

vad hade han för lur? Vanlig samsung med lösenord?
Citera
2020-04-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
vad hade han för lur? Vanlig samsung med lösenord?

Tror det var en Blackberry i det fallet
Citera
2020-04-28, 08:18
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsd1703
Tror det var en Blackberry i det fallet

Så minns jag det också, och jag TROR inte att det i FUPen tydligt framgick att man lyckats ta sig in i telefonen genom att komma runt krypteringen utan att man kommit över koden på något sätt.
Citera
2020-04-29, 01:01
Medlem
Citat:
Så minns jag det också, och jag TROR inte att det i FUPen tydligt framgick att man lyckats ta sig in i telefonen genom att komma runt krypteringen utan att man kommit över koden på något sätt.

yes, minns jag rätt var lösenordet jätte simpelt, det var inga siffror, inga stora bokstäver, inga specialtecken, och var typ namn bara..
hur enkelt som helst att bruteforcea
Citera
2020-05-17, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toyZ
yes, minns jag rätt var lösenordet jätte simpelt, det var inga siffror, inga stora bokstäver, inga specialtecken, och var typ namn bara..
hur enkelt som helst att bruteforcea
Ja, lösenordet till den Blackberryn var typ två namn + två siffror. Sen har det ju också framkommit att det finns någon slags "huvudnyckel" till Blackberryns kryptering som bl.a. kanadensiska polisen har haft tillgång till: https://www.theregister.co.uk/2016/04/15/canada_blackberry_water_cooler/
Citera
2020-05-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Men jag tycker sådana telefoner borde vara olagliga och man ska kunna straffas för det.
Du menar i princip alla smartphones? Min helt vanliga iPhone är nästintill helt omöjlig att ta sig in i om man inte har koden, allt innehållet är krypterat och likaså är alla iMessage, Facetime-samtal och flertalet meddelandeappars dataöverföring krypterad och går inte att lyssna av utan att installera en trojan i min telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in