2020-05-17, 16:49
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
Hur träffades de för första gången?

Genom hennes vänner. Tror det var via Al*a. Systern till W dejtade även en närstående till T ett tag
Citera
2020-05-17, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ny info

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qPadV/wilmas-misstankta-mordare-lamnade-lapp-i-cellen-kommer-aldrig-att-los

Och enligt uppgifter till Aftonbladet, bedömts han hasjälvmordstankar och tankar på självskadehandlingar.
Citerar:

Kort efter mordåtalet hittades han okontaktbar på golvet i sin häktescell och fördes akut till sjukhus i ambulans, något som GT var först med att berätta. Enligt uppgifter till Aftonbladet hittade personalen också en pet-flaska med en misstänkt blandning av tvättmedel, tvål och vatten i cellen. På skrivbordet i cellen hade han lämnat en lapp med texten: ”Ni kommer aldrig att lösa Wilmas mord. Jag bestämmer över mitt eget liv.”

Vilken loser.
Citera
2020-05-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
Hur träffades de för första gången?
Tishkos kusin P var tillsammans med Wilmas syster E. Vill minnas att de träffades så.
Citera
2020-05-17, 16:55
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramellen
Ursprungligen postat av caramellen
UPPDATERAD:
SMS konversationen mellan Tihsko och Wilma, där Tihsko b.la skriver att han vill stycka henne och k***** varje del separat: https://newsonthegotoday.com/av9rfz

(SMS konversationen som EJ finns med i trådstarten här)

och vad var det om det inte var en konversation menar du?
En suddig bild på en kort 3 meddelanden lång konversation och polisförhör. Sen skräppostlänkar.
Citera
2020-05-17, 16:55
Medlem
1945s avatar
En fundering och med risk för att verka okänslig. Är det möjligt att hacka upp en kropp i så små beståndsdelar att den kan spolas ner i avloppet? På det sättet vore ju kroppen borta?!
Citera
2020-05-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Att Wilmas mamma inte klarade av att ta hand om henne kanske inte bara berodde på henne utan hennes sambo kan ha omöjliggjort det om han inte tyckte om att W var där. Ws mamma kanske inte hade något att säga till om i sitt eget hem.
Så kan det säkerligen vara, inte alls omöjligt! Det fråntar inte socialtjänstens ansvar. Det finns ju olika anledningar till att föräldrar inte klarar av att ta hand om sina barn. Därför ska det finnas fungerande skyddsnät. Många gånger vänder sig föräldrarna själva till det allmänna för att få hjälp. En förälder är bara en människa.
Citera
2020-05-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ny info

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qPadV/wilmas-misstankta-mordare-lamnade-lapp-i-cellen-kommer-aldrig-att-los

Och enligt uppgifter till Aftonbladet, bedömts han hasjälvmordstankar och tankar på självskadehandlingar.

Kan man ens dö av sådan blandning? Tvättmedel tvål och vatten?
Citera
2020-05-17, 16:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Citerar:

Kort efter mordåtalet hittades han okontaktbar på golvet i sin häktescell och fördes akut till sjukhus i ambulans, något som GT var först med att berätta. Enligt uppgifter till Aftonbladet hittade personalen också en pet-flaska med en misstänkt blandning av tvättmedel, tvål och vatten i cellen. På skrivbordet i cellen hade han lämnat en lapp med texten: ”Ni kommer aldrig att lösa Wilmas mord. Jag bestämmer över mitt eget liv.”

Vilken loser.
Tyder på skuldkänslor.
Eller enorm narcissism, vill inte synas i rättegång osv för att alla skall se hans fall.
Undrar om han får titta på Tv och ha radio.

En oskyldigt häktad som begår självmordsförsök borde efterlämnat långa brev om sin oskuld, påtalat alla oklarheter och ta varje tillfälle i förhör att sammanarbeta.
Senast redigerad av Pandalina4 2020-05-17 kl. 17:02. Anledning: Narcissistisk
Citera
2020-05-17, 17:02
Medlem
Citat:
Tyder på skuldkänslor.
En oskyldigt häktad som begår självmordsförsök borde efterlämnat långa brev om sin oskuld, påtalat alla oklarheter och ta varje tillfälle i förhör att sammanarbeta.
Jag får inte det intrycket. Han vill bara inte in i fängelse. Skriften känns nästan som ett erkännande. "Ni kommer inte längre lösa mordet, eftersom jag inte kommer kunna berätta - jag tar livet av mig istället". Inget direkt citat - utan vad han menade. Tror jag.

Men hur i helskotta kunde han få tag på petflaska och tvättmedel? Har man verkligen sånt inne i cellen?

Edit: Jag har för mig att restriktionerna lättas fullt ut när åtal väckts. Eller är jag fel ute här?
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-17 kl. 17:04.
Citera
2020-05-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1945
En fundering och med risk för att verka okänslig. Är det möjligt att hacka upp en kropp i så små beståndsdelar att den kan spolas ner i avloppet? På det sättet vore ju kroppen borta?!
Det är många som funderat på det. FUP ger inga indikationer på detta.

Angående draget i sig är det väl svårt men med rätt verktyg inte omöjligt. Osannolikt här, då hade det säkert påträffats annat i avloppet.

Däremot hittades kuddstoppning i avloppet (vilket även fanns i påsar i soprummet, då med Wilmas blod på).
Senast redigerad av Olbars 2020-05-17 kl. 17:06.
Citera
2020-05-17, 17:05
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Det fanns väl inga bevis på att hon var gravid.
Sen var hon inte myndig = vårdnadshavares ansvar rent juridiskt!
Hon hade tider hos barnmorskan Strax före har h för mig plus framåt dec och 2019.
Citera
2020-05-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Tishkos kusin P var tillsammans med Wilmas syster E. Vill minnas att de träffades så.

Det var ju bla anledningen till att hon fick skyddad identitet.

P är farligt,svartsjuk,kontroll freak..
Och på tillfälligt besök i uddevalla när wilma bragts om livet..

Tillfälligheter??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in