2020-05-17, 16:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
What finns vaccin? Källa?

Matti Sällberg påstod det när han intervjuades i Aktuellt häromdagen. Skulle inte förvåna mig om han tagit det själv. Sedan kan du googla oxford och astra zeneca. De har vaccin som nu testas kliniskt. Det är redan provat på apor med gott resultat. Vi delar 99,9% av vårt dna med dem så det är mycket lovande. Utöver det har vi minst 100 andra kandidater i olika stadier. israel och usa ligger långt framme. En del tror sig vara klara redan i sep. Men sedan behövs förstås produktionskapacitet. Det här med att det skulle ta "flera år" tror jag därmed inte på.
Citera
2020-05-17, 16:10
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ansvaret ligger på regeringen så det är ingen som kan skylla på någon annan.

Ja. Är dock inte säker på att det kommer låta så i media om 4 månader utan den "allmänna sanningen" kommer vara att det ligger en osäkerhet i vem som bär ansvar vilket leder till att en 2-års utredning tillsätts om vem som bär ansvar.
Citera
2020-05-17, 16:10
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej det var bara i en bisats jag liknande symtombilderna med varandra. Man såg cytokinstormar även vid Spanskan.

Nu verkar även barn bli sjuka i COVID-19 fast med helt annan symptombild.

"More cases of rare syndrome in children reported globally

Nearly 100 cases of the unusual illness linked to Covid-19 have emerged in at least six countries"

https://www.theguardian.com/society/2020/apr/29/more-cases-of-rare-syndrome-in-children-reported-globally
Citera
2020-05-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
What finns vaccin? Källa?
39:59 in på länken.

https://svtplay.se/video/26647518/helgstudion/helgstudion-16-maj-09-00
Citera
2020-05-17, 16:13
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Du gör verkligen skäl för ditt användarnamn måste jag säga.

Pollenallergi och acne nämnde jag IRONISKT för att dessa "bakomliggande orsaker" är så extremt löjliga i de flesta fallen, de nämner högt blodtryck, jaha? vet du hur enormt många som har högt blodtryck, sen t.ex övervikt, jaha, vid vilken börjar den bakomliggande orsaken? finns enormt många överviktiga bara i sverige, astma? ok, finns hur många som helst som har astma om man räknar in de med extremt lindrig astma, njur/leverproblem? ok, finns enormt många där också

Detta är bara några av extremt många "bakomliggande orsaker" som räknas in. Detta gör att det är nästan i princip helt OMÖJLIGT att hitta ett fall som inte har någon "bakomliggande orsak", vilket är hela poängen - för då kan de inviga ett falskt hopp av trygghet genom att lura dumskallar som du själv att det krävs att man är väldigt sjuk innan/har svåra problem för att det ska vara farligt - vilket inte alls är fallet.

Det är nästan så dumt att du hade säkert accepterat dyslexi som bakomliggande orsak också.

Media: "25-åring dog av corona, hade bakomliggande sjukdomar/orsaker." sen i artikeln en läkarchef gör ett uttalande, som i sin tur fått i uppdrag av regeringen att ljuga och förmildra omständigheterna:

"Ja, alltså han hade ju ganska svår acne, vilket beror på talgkörtlarna, och dessa blir också angripna av viruset som i sin tur försvårar hela processen med att försvara sig, dessutom var han ju också dyslexiker, så det var en hel del bakomliggande sjukdomar och orsaker som ledde till hans död"
Var tvungen att ta det nicket eftersom zanderman var upptaget.

Kände f.ö. inte till att "dyslexiker" var en underliggande sjukdom. Låter allvarligt.
Citera
2020-05-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du förkastar kritik med argument att orsaken inte är brister utan politisk agenda att svärta ned S.
Och sen följer du upp det med ett svar som kunde vara urklippt från sossarnas valmanifest.
Det ser u mina ögon ut som att du försöker förminska och dölja alla fel och brister på politisk grund.

Det intresserar mig inte vad du tycker personligen om mina åsikter och det du säger stämmer ju inte. Jag skriver ju klart och tydligt om vad bristerna i äldrevården är och vad de kan bero på.
Det är många här som snackar skit konstant om socialdemokraterna och vad de skitsnackarna har för agenda bryr jag mig inte heller om, det är bara ensidigt och tjatigt. Vad folk påstår eller tycker på Flashback är inte representativt för resten av befolkningen i Sverige men de verkar ändå inte förstå att de är en minoritet utan gapar på som om de hade massor av folk bakom sig. Jag försöker diskutera Covid 19 men det är så gott som omöjligt på grund av alla elaka personangrepp som konstant kastas på en.
Citera
2020-05-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Matti Sällberg påstod det när han intervjuades i Aktuellt häromdagen. Skulle inte förvåna mig om han tagit det själv. Sedan kan du googla oxford och astra zeneca. De har vaccin som nu testas kliniskt. Det är redan provat på apor med gott resultat. Vi delar 99,9% av vårt dna med dem så det är mycket lovande. Utöver det har vi minst 100 andra kandidater i olika stadier. israel och usa ligger långt framme. En del tror sig vara klara redan i sep. Men sedan behövs förstås produktionskapacitet. Det här med att det skulle ta "flera år" tror jag därmed inte på.

Fast de där är långt ifrån goda resultat - Att saker fungerar på djur är en sak - betyder inte att man är närheten av något - Endast hoppfullt

99.9% dna? nej men 96% Dessutom äre väldigt viktigt å se långtidseffekter och biverkningar.

Jo de kommer ta längre tid än du tror de är ett helt nytt virus vi aldrig haft vaccin till förut heller familjen så nej.
Citera
2020-05-17, 16:15
Medlem
Ogunquits avatar
https://www.gov.uk/government/speeches/prime-ministers-article-in-the-mail-on-sunday-17-may-2020

" I said we would throw everything we could at finding a vaccine. There remains a very long way to go, and I must be frank that a vaccine might not come to fruition. But we are leading the global effort. Some of the most promising research into vaccines is happening right here in the UK - and this weekend we are announcing a £93 million investment to open the new Vaccine Manufacturing and Innovation Centre a full 12 months ahead of schedule. "

Varför tror Boris att vi inte kommer att få ett vaccin? Oxford forskare har ju tidigare påstått att det skulle vara klart till hösten.
Citera
2020-05-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ja. Är dock inte säker på att det kommer låta så i media om 4 månader utan den "allmänna sanningen" kommer vara att det ligger en osäkerhet i vem som bär ansvar vilket leder till att en 2-års utredning tillsätts om vem som bär ansvar.

Löfvén har ju iofs sagt att regeringen bär yttersta ansvaret, det finns ju dokumenterat också att han sagt så, så det blir kanske svårt att finta bort, om man nu skulle vilja det...
Citera
2020-05-17, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
39:59 in på länken.

https://svtplay.se/video/26647518/helgstudion/helgstudion-16-maj-09-00

Hur långt ska man se? Hittade inget - särskilt förutom de vi redan vet?
Citera
2020-05-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.gov.uk/government/speeches/prime-ministers-article-in-the-mail-on-sunday-17-may-2020

" I said we would throw everything we could at finding a vaccine. There remains a very long way to go, and I must be frank that a vaccine might not come to fruition. But we are leading the global effort. Some of the most promising research into vaccines is happening right here in the UK - and this weekend we are announcing a £93 million investment to open the new Vaccine Manufacturing and Innovation Centre a full 12 months ahead of schedule. "

Varför tror Boris att vi inte kommer att få ett vaccin? Oxford forskare har ju tidigare påstått att det skulle vara klart till hösten.

Ett vaccin har alltid varit osannolikt.
Var är de andra vaccinen emot andra Coronavirus,HIV osv?
Den som tror att ett vaccin kommer att rädda oss alla från Coronavirus är sannolikt helt ute och cyklar.

Dessutom torde biverkningarna vid global massvaccination blir så svåra att ingen vill ta sprutan ändå till slut.

Narkolepsi de luxe?
Citera
2020-05-17, 16:22
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Ja... Tror många av oss numera förstår mekanismen hos människor som utnyttjades av Hitler och hur enkelt det var för honom att få vanliga människor att vara helt okej med att det pågick en utrotning av judar.

Tyvärr så kan man inget annat säga än att det finns kulturella problem när människor inte vill förstå att 1000-tals döda är dåligt.

Det är förstås många som förlorat pengar, företag och jobb. Och det har gått väldigt fort. Men livet är besvärligt ibland och det är upp till varje kvinna och man att ta höjd för detta och inte bara leva från dag till dag.

Och det är inte bara pandemier som kan ställa till problem.

Strömavbrott.
Störningar i vatten eller livmedelsförsörjning.
Krig.
Upplopp.
Kärnkraftsolycka.
Arbetslöshet.
Massförstörelsevapen.
Olyckor och sjukdom.

Sådant kan man inte bara vifta bort om man ska kalla sig för vuxen. Har man tänkt igenom detta i förväg så behöver man inte bete sig som en jättebebis när dagen kommer. För den kommer tids nog och kommer fortsätta att komma, och så har det alltid varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in