2020-05-17, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Nu lägger du alldeles för stor vikt vid saker, han slängde väl också ner hennes pass, sin egen halsduk osv.. Han hade nog en tanke i huvudet: göra sig av med allt som kan kopplas till henne...Sedan blev han misstänkt och huvudet blev kvar i lghn, han hade nog räknat ut att han hade ögonen på sig..annars hade han nog dumpat huvudet där resten av kroppen/kroppsdelarna är..Det blir jag däremot inte klok på, vart fasen har han gjort av med dem, varför hittas inget? Finns det något ställe han kan bränna dem i närheten?
Att bränna kroppsdelar krävs mycket högre temperaturer än en vanlig brasa kan åstadkomma. Så det tvivlar jag på. Jag tror han svept in delarna i sopsäckar, förvarat dessa under några dagar på vinden, och därefter använt tjänstebilen för att köra runt i Uddevalla och dumpa delarna. Han har inte haft så mycket tid att göra sig av med delarna. Han var hemma fem gånger under en arbetsdag - det är absolut inte normalt. Han skall dessutom serva några olika brukare, så jag tror att delarna finns i närområdet. Eller fanns.
Citera
2020-05-17, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja den stackaren.. mörda, stycka, paketera...och sen all denna städning och undanröjande...man kan nog bli helt slut för mindre. Klart grabben ska vila på sin säng med det nya fina sängöverkastet (som W var så glad över)

Nja det nya sängöverkastet saknas och även duschdraperiet är utbytt, sedan saknas T kläder/jeans och röda tröjan han handlade något efter jobbet den 14e kring halv 3. Kan nog försvunnit mer saker typ handdukar/badlakan också.
Citera
2020-05-17, 09:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Men vad är det som är så svårt att förstå? Huvudet är avlägsnat EFTER döden. Hon KAN ha ramlat och slagit ihjäl sig dött av sjukdom.

Och då ramlat flera gånger och orsakt dessa omfattande skador själv?
Och sen har då den gode Tishso haft vänligheten att avlägsna hennes huvud,
ja stycka hela kroppen och gömma dennna för hela världen.
Ville han bespara omvärlden åsynen av detta/dessa upprepade olyckliga fall?

Rättsmedicinskt protokoll , sid 182

Slutgiltigt dödsfallsutlåtande
Skadornas uppkomstsätt

Utseendet av blånaderna, krossåret och brottet i vänstra ögonhålans botten talar för att de orsakats av upprepat trubbigt våld såsom vid slag och att de uppkommit före döden.

Utseendet på hudskadorna i pannan och vid det högra ögat talar för att de orsakats av skarpt våld och att de uppkommit efter döden.
Utseendet på hudskadan på halsen, med avskiljning av huvudet från kroppen talar för att den orsakats av skarpt våld och att den uppkommit efter döden.
Citera
2020-05-17, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Nja det nya sängöverkastet saknas och även duschdraperiet är utbytt, sedan saknas T kläder/jeans och röda tröjan han handlade något efter jobbet den 14e kring halv 3. Kan nog försvunnit mer saker typ handdukar/badlakan också.

Sängöverkastet saknas INTE. Det låg dock inte på sängen när Ws mamma var där, så i hennes vittnesmål uppger hon att det saknades.
Citera
2020-05-17, 09:44
Medlem
Citat:
Nya sängöverkastet? Det låg ett på sängen. Var nånstans har du läst det - har fullständigt missat. Täcket hittades under väskan i garderoben. Det gamla duschdraperiet är borta och nytt upphängt. Men något nytt sängöverkast har jag inte lyckats hitta.
Citera
2020-05-17, 09:46
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man ramlar inte "och slår ihjäl sig" inne i bostaden, för att sedan bli styckad. Visst, djävulens advokat kan man absolut leka, men man får hålla sig inom rimlighetens gränser. Sen finns det bevis på huvudet att hon blivit slagen. Huvudet är definitivt inte oskadat. Bråk och skrik i lägenheten är också bevis på att våld varit med i det hela.
Kan inte du bara ge fan i att lägga dig i när jag svarar någon annan? Vad fan är det för fel på dig? Du kan fan inte läsa utan att misstolka saker och lägga in saker jag inte skrivit. Det blir så tröttsamt. Har du verkligen inget annat liv än flb? Jag pratar generellt. Kroppsdelar utan fastställd dödsorsak är inget bevis för mord. Teknisk sett KAN man stycka en person utan att döda personen. Jo man kan faktiskt dö av att ramla illa hemma, även om det nog är uteslutet i detta fall.
Citera
2020-05-17, 09:46
Medlem
Citat:
Att bränna kroppsdelar krävs mycket högre temperaturer än en vanlig brasa kan åstadkomma. Så det tvivlar jag på. Jag tror han svept in delarna i sopsäckar, förvarat dessa under några dagar på vinden, och därefter använt tjänstebilen för att köra runt i Uddevalla och dumpa delarna. Han har inte haft så mycket tid att göra sig av med delarna. Han var hemma fem gånger under en arbetsdag - det är absolut inte normalt. Han skall dessutom serva några olika brukare, så jag tror att delarna finns i närområdet. Eller fanns.

Nej jag pratade inte om en vanlig brasa, tänkte snarare om det fanns något företag som bränner plast eller liknande i närheten, jag har noll koll på vad som finns där borta..

Fallerar inte din teori på att han haft delarna på vinden under tiden? Mamman var väl uppe och kollade där, skulle hon ha missat dem? Jag vet att likhund har markerat där men han borde ju inte tagit dit mamman samtidigt som de låg där, i min värld tänker jag att det var senare/tidigare än hennes besök han hade något där....Men jag spekulerar bara, liksom du... Det enda han lyckats dölja är ju kroppen, resten har han ju failat med, huvudet och blodet samt alla andra spår....

Är det någon som vet hur det ser ut i staden o runt omkring? Finns det mycket sjöar, mkt slog och/eller något företag som bränner material?
Citera
2020-05-17, 09:47
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Möjligt, ja, men inte så troligt.
Ja det är inte troligt,men det skev jag inte heller.
Citera
2020-05-17, 09:48
Medlem
Citat:
Nya sängöverkastet? Det låg ett på sängen. Var nånstans har du läst det - har fullständigt missat. Täcket hittades under väskan i garderoben. Det gamla duschdraperiet är borta och nytt upphängt. Men något nytt sängöverkast har jag inte lyckats hitta.

Kanske svamlar men har bestämt för mig att Linda så att Wilmas nya (rosa?) Överkast saknades, men ser att de bara skulle varit borta då hon va dit men nu finns på plats🤔
Citera
2020-05-17, 09:48
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Funderar på det där jag med.
Överkastet var enligt mamman borta när hon var där sönd. 3 dagar efter sista livstecken från Wilma. När polis fotat lägenheten är det tbka, men otvättat (utan de rosa kuddarna).
Begriper inte varför han lagt tbka det?? Han har ju uppenbart tagit bort de av en anledning som vi nu känner till en del utav iaf. Men att sen lägga tbka det? Högst oklart när det varit i kontakt med blod och lik. Nåt måste han ju sett på det med blotta ögat med tanke på vad bluestand bilderna visade??
Ett täcke i samma beiga färg som lakarn syns tillsammans med en kudde (örngott) i samma färg ligga ihopkorvat på soffan på bilder från lägenheten. Så han har nog tagit det från sängen vilket förklarar varför täcke saknades i sängen.
Täcket som Wilma' s huvud "vilade på" i garderoben kanske bara var ett extra, eller så var det hennes. Täcke ,gosedjur och en skylt med "Tishko".... man undrar.

Kan det vara så att han helt enkelt varit så pårökt och hög som ett hus, att han missat att det var otvättat? Kan det också vara därför huvudet låg kvar i garderoben, han kanske glömde bort att det låg där? Måste varit flera påsar/väskor med kroppsdelar att hålla reda på, samtidigt som han är helt inne i dimman.

Det plötsliga besöket på lördagkvällen av kompisen och väktaren känns också märkligt på något sätt. Knarkleverans? Även för en psykopat måste det vara ångestframkallande att mörda och, inte minst, stycka. Måste gått åt en del röka.
Citera
2020-05-17, 09:49
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamsar
Om ni läst fup:en så har ni även läst att den röda tröjan som syns på övervakningsfilmer har ej återfunnits. De har tagit upp de i förhör med T också.
Jag vet, men det handlade inte om det. Det handlade om att farbrorbertil spekulerade i om han har med sig mordvapnet under den röda tröjan på Netto (kl 14) eller om han redan dumpat det..

Se inlägg
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2020-05-17, 09:50
Medlem
Citat:
Kanske svamlar men har bestämt för mig att Linda så att Wilmas nya (rosa?) Överkast saknades, men ser att de bara skulle varit borta då hon va dit men nu finns på plats🤔
Jag har sökt i fupen, det enda sängöverkast som nämns är det som ligger på sängen. Nå, jag lämnar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in