2020-05-17, 00:58
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Ja hon är den mest empatiska i huset känner jag och mest mänsklig. Hon har sina brister som vilken människa som helst. Men hon har iaf visat mycket mer känslor än vad tex Sami och Lennie har gjort på både gott och ont. Men hon vill alla väl och jag gillar att hon inte är snål av sig heller.

Ja verkligen empatiskt att sagga ner Jullans säng med allt som kroppen kan erbjuda att släppa ut. Känns mer som extatiskt än empatiskt. Hennes tugg och talanger tilltalar nog mest henne själv.
2020-05-17, 01:05
Medlem
RegnochSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Ja verkligen empatiskt att sagga ner Jullans säng med allt som kroppen kan erbjuda att släppa ut. Känns mer som extatiskt än empatiskt. Hennes tugg och talanger tilltalar nog mest henne själv.

Ja. Samt gav Amilia fingret bakom gardinen när deltagarna skulle ”grillas”. Därtill sättet hon pratat om Amilia. Tycker även att hon stundom behandlade Martin illa. Nej. Tycker inte Jasmine framstått som särskilt empatisk.
2020-05-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingos
Jasmine är den vettigaste av de tre finalisterna!

Att folk gillar Sami.. vidrig slusk

Jasmine har armbågat, gråtit och baktalat sig fram till final, sådant beteende borde inte premieras säger jag då.

Själv gillar jag Sami! Men tycker framförallt att det är viktigt att den som vinner har ett juste, ärligt och genuint sätt emot folk. Det har Sami till 100%.

Han visar även att förändring är mer än möjlig och är på så många sätt en viktig förebild!

Jag säger absolut inte att Sami är felfri som människa (vem är det?) men för min egen del är det så mycket viktigare med alla hans goda kvalitéer än att han tex fiser lite mer än jag kunde önska (men när det sker på televisionen vägs de ändå upp av hans busighet och härliga skratt när han prank-fiser).

Att exakt alla deltagarna gillar Sami säger också en hel del.
2020-05-17, 01:18
Medlem
kendallos avatar
Snubblade just in på samis tiktok, visste inte att han hade sån kanal (kanske alla kids har men jag är gammal så how would I know!). Make him big! @samijacobsson
2020-05-17, 01:19
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RegnochSol
Ja. Samt gav Amilia fingret bakom gardinen när deltagarna skulle ”grillas”. Därtill sättet hon pratat om Amilia. Tycker även att hon stundom behandlade Martin illa. Nej. Tycker inte Jasmine framstått som särskilt empatisk.

Håller med, fingret till Ami visar bara hennes personlighet rätt så väl samt allt skrik till Martin samt den snygga behandlingen Samis kvast fick. Hon gick verkligen in för att tokförstöra den. Finns tonvis andra fina händelser som visar en avsaknad av empati.
2020-05-17, 01:24
Medlem
RegnochSols avatar
Citat:
Håller med, fingret till Ami visar bara hennes personlighet rätt så väl samt allt skrik till Martin samt den snygga behandlingen Samis kvast fick. Hon gick verkligen in för att tokförstöra den. Finns tonvis andra fina händelser som visar en avsaknad av empati.

Kan tilläggas är honungen hon och Frida smetade in alla gymredskap med.
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpesvårta
Petitesser men Mergim hade 16.1k följare igår eftermiddag innan han gick ut. När han gick in i feb hade han ca 4k. Många nya kidzföljare där!

Tror många följer av ren nyfikenhet nu. Jag som föraktar Amilia något oerhört började följa henne när hon åkte ut av skamlig nyfikenhet över vad megafonen full av skit skulle säga om allt. Jag tror väldigt många gör det av samma anledning. När intresset sen svalnar droppar dessa av.

Man behöver ju inte följa öppna profiler...
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
Jasmine har armbågat, gråtit och baktalat sig fram till final, sådant beteende borde inte premieras säger jag då.

Själv gillar jag Sami! Men tycker framförallt att det är viktigt att den som vinner har ett juste, ärligt och genuint sätt emot folk. Det har Sami till 100%.

Han visar även att förändring är mer än möjlig och är på så många sätt en viktig förebild!

Jag säger absolut inte att Sami är felfri som människa (vem är det?) men för min egen del är det så mycket viktigare med alla hans goda kvalitéer än att han tex fiser lite mer än jag kunde önska (men när det sker på televisionen vägs de ändå upp av hans busighet och härliga skratt när han prank-fiser).

Att exakt alla deltagarna gillar Sami säger också en hel del.

Absolut. Om man tar upp egenskapen av mänsklig empati och inte bryr sig om vem vinnaren är så är både Sami och Lennie mer empatiska. Nu hoppas jag ju slutligen att Sami tar detta.
2020-05-17, 01:27
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RegnochSol
Kan tilläggas är honungen hon och Frida smetade in alla gymredskap med.

Precis, det var ren ondska. Att pranka någon eller snacka skit är en sak men att utföra en handling som bara är för att förstöra för en annan person är inte vackert.
2020-05-17, 01:31
Medlem
Citat:
"Ami" förtjänade det fingret. Hennes härskarteknik och spydiga attityd när de satt i annexet visade återigen vilken narcissist hon är. Hon vill ju inte ens försöka lyssna på vad andra har att säga, utan det är hela tiden jag jag jag.
Senast redigerad av robcore 2020-05-17 kl. 01:33.
2020-05-17, 02:11
Medlem
Jag tycker det är jättesvårt att välja vem jag ska rösta på till vinnare, alla 3 som är kvar har många bra och dåliga sidor. Kan bli så att jag struntar i att rösta helt och så låter jag er övriga bestämma haha
2020-05-17, 02:24
Medlem
Blaisens avatar
Amilia är så, så sjukt bitter! Hämtat från hennes IG:

Citat:
elinalindmark
Hoppas du lyssnade på liven, eller kommer lyssna på, när Jasmine pratade om situationen med dig. Det var väldigt fint av henne och jag hoppas du också kan lägga det bakom dig och inte hata henne på dina sociala kanaler. Alla förtjänar kärlek och inget hat oavsett vad som hänt! 🌺

amiliastapelfeldt
@elinalindmark om du syftar på när hon alldeles nyss stod och fick skämmas över att hon kallat mig slampa och stod på sig kring det när jag var bakom glasväggen? Det förändrade inte min bild av Jasmine nej. Det var inte ett fint tal, nej, Tycker hon är en genomrutten person som fått mig att må fruktansvärt dåligt. Jag har inget till övers för henne och det känns fine för mig.

Om inte Lennie släpper henne som en het potatis när han kommer ut och läser vad hon skrivit är han sjukare än jag trott under säsongen. Han uttalade att han behöver någonstans att sova på måndag... Dumma jävel, Amilia kommer dra med honom hem till sin rat cave och sänka sin hydda över honom never to be seen again! Kanske utbryter slagsmål mellan Amilia och Mergim på finalen för att utse vem som får släpa hem Lennie? Oavsett vem som vinner så kommer han bli inlåst och nyckeln kastad. Hoppas han har någon släkting som räddar honom på finalkvällen!

Att det skulle bli något mellan Mergim och Anty?? Skrattretande är bara förnamnet! Trodde att Anty var intresserad av män? Inte mentalt utmanade småpojkar som är myndiga endast enligt födelseattesten!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in