Citat:
Ursprungligen postat av
299792458
1. Att han inte har samma uppfattning som Filter, att det inte var SE som mördade Sveriges dåvarande statsminister
2. Han har förhört personer utomlands
3. Vem som är gärningsman
1. Håller med. Vi pratar nog troligen om en annan GM än SE. Vilket KP faktiskt angivit i intervjuerna om man lyssnar på vad han säger ord för ord.
2. Förhören utomlands tyder - precis som han säger - på en utländsk koppling. Om det sen är Sydafrika, Finland, Tyskland etc går inte att avgöra givetvis.
3. Ja "vem som är GM" är kanske den tydning vi får göra. Men för mig är det faktiskt öppet. "Vem som är ansvarig" kan även betyda vem/vilka som är anstiftare.
Vi ska komma ihåg att KP inte är någon dumskalle. Det är en slipad åklagare med många års erfarenhet. Han säger saker, det är mitt intryck, utifrån ett manus. Orden vägs på guldvåg. Notera gärna att han formulerar sig exakt på samma sätt i intervjuerna i media. Ord för ord.
I rättsprocesser är det avgörande hur man uttrycker sig. Det vet givetvis KP. Han kan inte, och varför skulle han göra det?, utifrån sin roll som åklagare pladdra runt om allt möjligt. Vi pratar fortfarande om en rättsprocess och inte om något slags "nu ska jag berätta för svenska folket".
Om jag ska gissa något, vilket jag säkert inte ska, så kommer vi att hamna i Sydafrika eller möjigen i RAF. Ustasja.
SA har givetvis ett starkt och tydligt motiv (ANC) liksom Ustasja (Miro Baresic).
RAF mer otydligt eftersom ambassaddramat var 1975. Varför vänta 11 år med hämnd?
Vid tiden för mordet var inte mord med skjutvapen något vanligt i Sverige. Tvärtom. Det talar starkt för utländsk inblandning i mordet. Tror jag.