2020-05-17, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Här har du länk och citat igen..

"https://www.vg.no/spesial/2020/coron..._content=row-3
Från den länken LÄS nu noga ni som tror att Sverige är supersämst.

"Samtidig påpekte det norske Folkehelseinstituttet overfor Svenska Dagbladet før helgen at dødstallene i Norge kunne vært høyere med lik registreringsmetode som Sverige.

– Det er mulig at Norge kunne hatt et høyere antall registrerte dødsfall om vi regnet som i Sverige, sa Trine Hessevik Paulsen, lege i Folkehelseinstituttet, til Svenska Dagbladet.

Slik er forskjellen
Ifølge Svenska Dagbladet kontrollsjekker de ulike regionene lister over coronasmittede opp mot det svenske folkeregisteret, noe som ifølge avisen innebærer at alle som har dødd og som har testet positivt blir registrert.

I Norge har kommunene og sykehusene rapporteringsplikt direkte til FHI dersom en person dør av coronaviruset. Om en nordmann som er smittet av coronaviruset for eksempel dør av hjerteinfarkt, blir han ikke nødvendigvis registrert som død av covid-19.

– Det er lokal lege som avgjør dødsårsak, og i tvilstilfeller bør legene rapportere inn dødsfall hos personer som nylig har fått påvist covid-19, selv der det kan ha vært andre medvirkende årsaker til dødsfallet, eller uklart hva som forårsaket dødsfallet, har overlege Helena Eide i FHI svart til VG tidligere."

Ok.

Random kvinna som framförde sin åsikt i regimstyrd norsk media.

Googlade hennes namn och hon har ej nån som helst "tegnell" liknande position inom deras motsvarighet av FHM

Sen kan ju jag smälla på med denna länk att framför allt Sthlm underrapporterar.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7474682

Känns som att jag leder med 2-0
Senast redigerad av victortich 2020-05-17 kl. 00:07.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Kineserna jobbar vidare med botemedel :

16. mai 2020 kl. 23:56 Aktivister kritisk til korona-kur

Handel med ville dyr er mellombels forbode i Kina, men det er framleis lov å bruke ingrediensar frå nokre ville artar i medisin. Dyrevernaktivistar reagerer på at Kina anbefaler bruk av bjørnegalle til koronapasientar.

https://www.nrk.no/nyheter/aktivister-kritisk-til-korona-kur-1.15019856
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Förlåt. Jag är bara skitförbannad på falska lögnare som finns här.
Trodde du var en av dem. Eller du kanske är det.
Är du inte det ber jag om ursäkt.
Annars gör jag inte det.

Det finns inget svart eller vitt i detta. Det mesta av datan är mer eller mindre oanvändbar pga anledningar (metod, rapportering, kvalitet).

Det man däremot kan vara säker på är att Sverige rapporterar en ganska påtaglig överdödlighet. I den bästa av världar innebär detta att Sverige har haft motsvarande övermängd smittade. Varför? Jo för det leder troligen till framtida motståndskraft i befolkningen. Dessutom, eftersom vaccin och botemedel inte existerar, så är det näst intill oundvikligt att iallafall en väldigt stor del av befolkningen får COVID över tid oavsett åtgärder.

MEN - är det så att det faktiskt inte är så många som varit sjuka (relativt folkmängd) så har Sverige grova problem.

Låt oss därför hoppas att resultatet från antikroppstesterna nästa vecka visar att en sjujävla mängd människor varit sjuka!
Citera
2020-05-17, 00:03
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Men jag tror nog majoriteten av forskarna har mer rätt än dig och dessutom dessa 22 forskare som tycker annorlunda än vad majoriteten forskare hävdar är rätt.

- Står majoriteten av expertisen inom epidemiologi bakom Anders Tegnells strategi? Jag har fått intrycket av någonting annat. Har alla andra länder agerat i strid mot den medicinska expertisens råd?

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
...
Anders Tegnell förtjänar avsked och åtal.
Lär inte hända, såvida han inte går sta och gör en Paolo Roberto ...

- Ja, men det är ju ett brott mot feminismen. Sådant kan makthavare och journalister aldrig acceptera. Att gå emot feministiska doktriner är någonting helt annat än en struntsak som 3674 döda svenskar.

Vissa saker är förlåtliga i intersektionalismens värld. Men visa politiska brott som leder till bannbulla.
Citera
2020-05-17, 00:03
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag har sagt det förr, det är fel det som FHM gör emot den Svenska befolkningen.

När man är övertygad om något så bör man följa sitt hjärta och jag anser att det FHM gör är fel och kommer skapa mer döda än nödvändigt.
Att låta folk dö bara för att smittan ska gå vidare är så fel, så jävla mördarfel.

Men det är inte strategin att låta viruset gå igenom utan en oundviklig konsekvens av ett virus. i a f större sannolikhet än att man kan kväva viruset

Strategin går ut på att man tror att viruset inta kan kvävas och kommer att finnas länge och därför väljer man en metod som man anser att folk kan orka klara av en längre tid.
Citera
2020-05-17, 00:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo men du kanske inte kan norska?

Jag bor i Norge sen 20 år tillbaka.
Citera
2020-05-17, 00:04
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Står majoriteten av expertisen inom epidemiologi bakom Anders Tegnells strategi? Jag har fått intrycket av någonting annat. Har alla andra länder agerat i strid mot den medicinska expertisens råd?

- Ja, men det är ju ett brott mot feminismen. Sådant kan makthavare och journalister aldrig acceptera. Att gå emot feministiska doktriner är någonting helt annat än en struntsak som 3674 döda svenskar.

Vissa saker är förlåtliga i intersektionalismens värld. Men visa politiska brott som leder till bannbulla.

Ja det är ju den samlade expertisen som valt denna väg.
Citera
2020-05-17, 00:07
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är säker på att stödet för FHM börjar minska. Jag ser det på sociala medier. Det är absolut inte 8--2 längre i och med dom höga dödssiffrorna. Det sätter sig mer och mer att detta inte går så väldigt bra.

Allt handlar om hur det går i slutändan ändå, vi får hoppas att det vänder.
Resultatet är sällan det vi vill höra.

Bara tänk om man kan vända på resultatet och fler överlever och hur gör man då?

Jag vill bara att våra nära och kära ska klara sig så bra de kan.
Citera
2020-05-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Ok.

Googlade hennes namn och hon har ej nån position inom deras motsvarighet av FHM

Nej jag vann på walk-over eftersom du inte verkar behärska att googla heller "Trine Hessevik Paulsen från norska Folkehelseinstituttet" Random my AXX!
Citera
2020-05-17, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Ok.

Googlade hennes namn och hon har ej nån som helst "tegnell" liknande position inom deras motsvarighet av FHM

Sen kan ju jag smälla på med denna länk att framför allt Sthlm underrapporterar.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7474682

Ni pratar om att Sverige och Norge rapporterar covidavlidna olika, där Sverige med stor sannolikhet rapporterar samtliga som dött med/av i kroppen, vilket inte Norge gör.

Den länken du hänvisar handlar ju om något helt annat.
Citera
2020-05-17, 00:11
Medlem
HGs avatar
Citat:
Du har aldrig haft barn så sluta uttala dig om barn är du snäll. Självklart blir de sjuka men din fråga störde mig.

Har jag aldrig haft barn?
Citera
2020-05-17, 00:12
Medlem
Citat:
Allt handlar om hur det går i slutändan ändå, vi får hoppas att det vänder.
Resultatet är sällan det vi vill höra.

Bara tänk om man kan vända på resultatet och fler överlever och hur gör man då?

Jag vill bara att våra nära och kära ska klara sig så bra de kan.

Klart att alla vill ha slut på denna skit fortast möjligt. Det är ju helt skrämmande att inte kunna få gå på fotboll, eller att gå krogrundor utan att känna sig som en nästan förbrytare. Eller gå på bio, inte kunna åka med SJ.
Men det ser inte bra ut även om IVA-fallen minskar en del. Tittar man internationellt så verkar det gå skitdåligt i Sverige. Det sägs man räknar olika men det får inte skilja så mycket som nu i dödlighet mellan dom nordiska länderna. Det är katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in