Citat:
Ursprungligen postat av
victortich
Tegnell styr allt. Löfven är ju helt öppen kring det.
FHM styr allt. Sveriges grundlag är helt öppen med det.
Citat:
Ursprungligen postat av
victortich
Det Tegnell säger implicit är att alla länder kommer få samma dödssiffror som Sverige.
Inte en käft kan veta något om hur det här slutar. Inte ens Tegnell.
Om han säger det så är finns det väl inte en enda vettig människa som tror att han menar vad de hör honom säga? Det går ju emot allt som lärs ut till vårdpersonal (i varje fall allt som lärdes ut till vårdpersonal på 1980-talet. Så gammal är alltså jag.)
Men om ett land får en dödlighet i nivån 3%, då kommer det att vara ytterst förvånande om andra länder får en dödlighet som ligger på
helt andra nivåer. Så om man vill tro att det där implicita budskapet är sagt av en erfaren läkare och epidemiolog, då får man nog se till att tolka det lite mera intelligent.
Citat:
Ursprungligen postat av
victortich
För om smittan kickar igång så hårt i våra grannländer som Tegnell tror så kommer dom ju gå i Lockdown i ett halvår.
Inte en käft kan veta om det blir så.
Men givetvis är risken större i länder som redan har haft utegångsförbud att de känner sig tvingade att upprepa den ansträngningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
victortich
Så det vi har framför oss är att Tyskland, Finland, Norge, Holland osv. kommer få 4-8 dubblade dödssiffror och då tycker jag det är intressant hur det kommer påverka vår export/import.
Kanske!
Kanske inte.
I mina ögon ser det ut som om du lyssnat på folk som inte förstår, eventuellt för att de anstränger sig för att missförstå.
Detta handlar om en epidemi. Epidemier har aldrig någonsin varit lätta att förutsäga, och kommer inte vara lätta att förutsäga den här gången heller.