2020-05-16, 23:09
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Tror inte en sekund att du bott i Helsingfors,
Varför inte det?
Vi flyttade dit 2004.
...och skildes 2013, så jag flyttade tillbaks västerut igen för att... ja, det är nog rätt självklart.
Citera
2020-05-16, 23:09
Medlem
Swan65s avatar
Svenska flaggor i demonstrationer i Stuttgart, kul att se trots att jag är finne.
Citera
2020-05-16, 23:10
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vad hade de då? Kan ju också vara så att testerna varit felaktiga eller utförts felaktigt. Eller att kroppens immunförsvar kommer ihåg attacken och kan framställa nya antikroppar nästa gång.

Ja, man undrar. Tänker på de där fallen från militärspelen i Wuhan på hösten.

Och jag är själv en av dem som var ganska säker på att jag kunde ha haft Covid19, men inga antikroppar. Inte för att jag var väldigt sjuk (smittillfälle stor mässa i Frankfurt sista dagarna av januari), men det var en så underlig och seg sjuka: mest bara enorm trötthet, hoppande temperatur och märklig muskelvärk. Plus sedan, när jag egentligen redan kände mig mera frisk, en atypisk hosta och anosmia som kom och gick under ett par dagar.

Minns inte nu var eller vem, men har stött på liknande beskrivningar (ibland med klassiska hög feber och hemsk hosta), som inte heller visat sig vara Covid19. Det är så man börjar undra vilken annan litet annorlunda bobba som varit igång den här vintern.
Citera
2020-05-16, 23:10
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är inte troligt att konsekvenserna av att stänga ner i en månad skulle vara så fruktansvärda som en del vill påskina.

Det går jj bra att titta på Danmark, Norge och Finland nu.

Nej men det har blivit problem i hemmen i a f i Finland, barn som fått se när fulla pappor spöa mamman och mer självmord eftersom inte sjuka mänskor kunnat besöka psykakuten etc. Det är en konsekvens på bara några veckor
Usch 😰
Citera
2020-05-16, 23:11
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är inte en på miljonen:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7460382

Nä sant, förmodligen en på 5 miljoner
Citera
2020-05-16, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
De coronadöda i Sverige räknas i underkant. Man är också mycket bra på att räkna i Norge, Danmark och Finland. De olika sätten att räkna förändrar siffrorna endast på marginalen. Helhetsbilden blir den samma: Svenskarna har offrat sina äldre på inkompetensens altare.
Norrbaggarna själva säger att de inte räknar som Sverige och många andra länder. Sverige räknar tydligen alla som dött med C19 i kroppen som C19 döda det gör inte Norge och troligen inte heller Danmark Finland och Island.
Citera
2020-05-16, 23:12
Bannlyst
Ok defenseur... ditt sista stycke dära..

Nu går svensk statsförvalning/regim all in på att skylla våra fiaskon på viruset...Vi skyller vi allt på viruset. Vi låter viruset ta smällen för att vi ej var förberedda.

Fkn pinsamt.
Citera
2020-05-16, 23:13
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneW
Deppigt! Hade hoppats att Sveriges höga dödstal ändå var ett tecken på väldigt många smittade. Sverige kanske inte haft så många smittade, vilket isåfall innebär att de få restriktionerna vi ändå haft varit väldigt effektiva. Det innebär indirekt också att hårda restriktioner hade varit meningslösa om vi ändå inte har haft speciellt många smittade.

Frågan blir då varför Sverige har så höga dödstal?
Precis vad jag tänkt.

Sorgligt med så många döda, som jag skrev i en annan tråd tror jag att en liten del av det har att göra med vår stora invandring.
Citera
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
ok, ja det är det jag menar FHM kan inte ha en strategi med masstestning som i sydkorea eftersom att kapaciteten inte finns. De sa ju det i början att testerna måste sparas till de svårast sjuka. Hade varit väldigt bra dock och säkert fått ner smittan mer. Varken testkapacitet eller äldrevård är FHM ansvar och jag hoppas inte folk glömmer bort det när man senare diskuterar ansvar.

Det här med testkapacitet är något jag inte bara förstår.

Är Sverige ett u-land i jämförelse med Norge ch Finland? Totalt underutvecklat jämfört med Baltikum?
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:

Nu går svensk statsförvalning/regim all in på att skylla våra fiaskon på viruset...Vi skyller vi allt på viruset. Vi låter viruset ta smällen för att vi ej var förberedda.

Fkn pinsamt.
Påminner en hel del om Storbritannien, tycker du inte?
Citera
2020-05-16, 23:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Fkn pinsamt.
Själv skyller jag det mesta på Kina.
Citera
2020-05-16, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Ja, men svenska barn är ju de enda i världen som inte klarar av att stanna hemma under en pandemi.
Alla barn i världen har fått vara hemma.
Men nej. Svenska barn kommer begå kollektivt självmord om de stannar hemma.

Enligt mig det som finns bakom är egentligen att skolor HAR möjligheten att sprida smittan vidare.
Ja exakt. Mördaren på FHM har ju som mål att uppnå flockimmunitet. Han kan ju inte stänga allt.
Några ställen som skulle hjälpa att sprida smittan vidare måste ju lämnas öppna.

Skolor var ett bra tillfälle. Det finns INGA säkra bevis på att skolor sprider något nämnvärt.
Vilket fantastiskt tillfälle tänkte aspie-idioten.
Låt skolor vara öppna så folk kan sittas i LAGOM dos.

Samma resonemang med munskydd. Det handlar inte om att han inte tror det kan skydda.
Det det handlar om är att det är YTTERLIGARE en möjlighet för att sprida smittan vidare.

Mördaren som ser ut som en idiot-aspie har egentligen motsatta planer än vad folk tror han ska ha.
Hans mål är ju inte att stänga ner alla vägar till spridningen.
Det har aldrig varit det.

Nej. I smyg vill han just hitta sätt att föra smittan vidare. Annars skulle flockimmunitet uppnås år 2078.
Men nu vet vi dock att som det ser ut nu kommer det ändå dröja till Anno 2025.
Till dess har dock hela Sverige helt försvunnit från världskarta.
Tycker det lät som en bra taktik.
Vi kanske ska ha fler aspbergare som fattar alla beslut hur landet leds?
Vore tråkigt att ha en lockdown till 2078.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in