2020-05-16, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag har ganska god insyn i vissa av företagen som testar antikroppar.
Jag kan säga så mycket som att väldigt många av dom som varit bergsäkra på att de haft Covid-19, testat negativt..
Vad hade de då? Kan ju också vara så att testerna varit felaktiga eller utförts felaktigt. Eller att kroppens immunförsvar kommer ihåg attacken och kan framställa nya antikroppar nästa gång.
Citera
2020-05-16, 22:54
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Ja dör hade man lite för bråttom att stänga enligt Norges motsvarighet till Tegnell, läste jag i en intervju med honom i dag.
Alltså, jag vill inte döma någon. Var och en har gjort så gott de har kunnat. Och alla länder kommer efteråt att upptäcka att de gjort misstag. Det är ofrånkomligt.

(Utom sverigehatarna, så klart! Också de har gjort så gott som de har kunnat - för att skapa en revolutionär stämning i landet - Men få av dem kommer att anse sig ha gjort några misstag.)

Norges misstag är antagligen av det mindre slaget. Och de har dessutom sin oljefond som ger trygghet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalixrom
Jag jobbar på skola och kan säga att vi är hårt drabbade. En i personalen har gått bort i Covid19 och flera är riktigt dåliga, trots att de inte fyllt 40. De kommer inte att kunna jobba mer innan sommaren. Sorgligt. Men det går förstås inte att jämföra med situationen på äldreboenden.

Ja, men svenska barn är ju de enda i världen som inte klarar av att stanna hemma under en pandemi.
Alla barn i världen har fått vara hemma.
Men nej. Svenska barn kommer begå kollektivt självmord om de stannar hemma.

Enligt mig det som finns bakom är egentligen att skolor HAR möjligheten att sprida smittan vidare.
Ja exakt. Mördaren på FHM har ju som mål att uppnå flockimmunitet. Han kan ju inte stänga allt.
Några ställen som skulle hjälpa att sprida smittan vidare måste ju lämnas öppna.

Skolor var ett bra tillfälle. Det finns INGA säkra bevis på att skolor sprider något nämnvärt.
Vilket fantastiskt tillfälle tänkte aspie-idioten.
Låt skolor vara öppna så folk kan sittas i LAGOM dos.

Samma resonemang med munskydd. Det handlar inte om att han inte tror det kan skydda.
Det det handlar om är att det är YTTERLIGARE en möjlighet för att sprida smittan vidare.

Mördaren som ser ut som en idiot-aspie har egentligen motsatta planer än vad folk tror han ska ha.
Hans mål är ju inte att stänga ner alla vägar till spridningen.
Det har aldrig varit det.

Nej. I smyg vill han just hitta sätt att föra smittan vidare. Annars skulle flockimmunitet uppnås år 2078.
Men nu vet vi dock att som det ser ut nu kommer det ändå dröja till Anno 2025.
Till dess har dock hela Sverige helt försvunnit från världskarta.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Ja dör hade man lite för bråttom att stänga enligt Norges motsvarighet till Tegnell, läste jag i en intervju med honom i dag.
Läste en intervju med Camilla Stoltenberg om det.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/norska-folkhalsoinstitutets-direktor-vi-hann-aldrig-ta-en-verklig-diskussion/
Bl a:
Citat:
Folkhälsoinstitutet var ense med politikerna om att det fanns behov av att förstärka åtgärderna. Det fanns också enighet om att de vidtogs vid rätt tidpunkt och att kommunikationen till allmänheten behövde inskärpa allvaret i situationen.

– Vi var eniga på många punkter, men inte om att stänga skolor och förskolor. Det var inget vi rekommenderade, säger direktören för Folkhälsoinstitutet.
Citera
2020-05-16, 22:55
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men de har inte redovisat dödsfallen på samma sätt som Sverige! Vilket visar att statistiken som folk drar tokiga slutsatser av är svajig som fan.
Du menar på allvar att Norge och Finland har missat att räkna 4 coronadöda av 5? Eller att Danmark missat att räkna 3 fall av 4? Det är bara hjärntvättade svenskar som kan komma med så patetiska bortförklaringar på massdöden i Sverige.
Citera
2020-05-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Vart är lögnerna?
Ungefär hälften av det han drog upp.
Citera
2020-05-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Du menar på allvar att Norge och Finland har missat att räkna 4 coronadöda av 5? Eller att Danmark missat att räkna 3 fall av 4?
Nej men däremot så har Sverige i jämförelse med våra grannar överrapporterat döda i C19..
Citera
2020-05-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag har ganska god insyn i vissa av företagen som testar antikroppar.
Jag kan säga så mycket som att väldigt många av dom som varit bergsäkra på att de haft Covid-19, testat negativt.

Jag tror att FHM kommer få precis samma svar när de presenterar siffran nästa vecka..
Tyvärr..

Deppigt! Hade hoppats att Sveriges höga dödstal ändå var ett tecken på väldigt många smittade. Sverige kanske inte haft så många smittade, vilket isåfall innebär att de få restriktionerna vi ändå haft varit väldigt effektiva. Det innebär indirekt också att hårda restriktioner hade varit meningslösa om vi ändå inte har haft speciellt många smittade.

Frågan blir då varför Sverige har så höga dödstal?
Citera
2020-05-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneW
Deppigt! Hade hoppats att Sveriges höga dödstal ändå var ett tecken på väldigt många smittade. Sverige kanske inte haft så många smittade, vilket isåfall innebär att de få restriktionerna vi ändå haft varit väldigt effektiva. Det innebär indirekt också att hårda restriktioner hade varit meningslösa om vi ändå inte har haft speciellt många smittade.

Frågan blir då varför Sverige har så höga dödstal?

Väldigt effektiva?
Är du nyvaken?
Citera
2020-05-16, 22:59
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej men däremot så har Sverige överrapporterat döda i C19..
Så 4 av 5 fall i Sverige är överrapporterade? Sverige har alltså bara 740 coronadöda? Skulle inte tro det.
Citera
2020-05-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Väldigt effektiva?
Är du nyvaken?

Om vi har haft få smittade, vad skulle du kalla det?
Citera
2020-05-16, 23:01
Medlem
ncr04s avatar
Det kommer aldrig bli en stor andra våg av smittspridning i de rika länderna i Europa, Nordamerika och Asien. Anledningen är som följer:

När man nu vet att man kan få kontroll på smittspridningen blir det politiskt omöjligt att offra tiotusentals människor för ekonomins skull.

Skulle testande och smittspårning inte vara tillräckligt blir det nya nedstängningar och den här gången i en tidigare fas eftersom man kommer vara beredda och ha bättre koll på vad som händer med smittspridningen.

Däremot kan U-länder som inte har råd med de moderna metoderna (och ev. nedstängningar) kunna tänkas använda samma strategi som Sverige.

Om Sverige fortsätter med samma strategi som nu så löper vi betydligt högre risk än övriga västländer att drabbas av en andra stor våg i vinter.
Senast redigerad av ncr04 2020-05-16 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in