2020-05-16, 21:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Ärligt talat, jag trodde faktiskt du var mer kunnig än så här av det jag sett tidigare av dig.

Hade ett beslut i åtalsfrågan redan varit taget så hade det varit offentligt för längesen.

Ja varför skulle han avslöja svaret en dag i förväg? Därför att KP inte jobbar så. Han är benhård med att allting kommer presenteras under presentationen och inte genom annat.

Om det blir åtal mot någon som trycker i Florida så ska personen delges misstanke. Personen ska i så fall anses anhållen i sin frånvaro misstänkt för mord eller medhjälp till mord. Vid den tidpunkten blir allting offentligt och tidningarna kommer få namn och annat skit. Vad är då vitsen med att hålla en presentation då KP själv sagt att hans presentation inte blir särskilt intressant om han föregriper allt?

Jag tror vi har olika definitioner av "beslut i åtalsfrågan". Du menar något slags officiellt, medan jag menar beslut i KP:s huvud. Jag tror ju att han redan i januari visste om det blir åtal eller inte.

Jag håller med dig om att KP inte vill släppa något i förväg. Men en dag är inte direkt i förväg, om man som jag redan är övertygad att GM är död och inga hjälpare existerat. Och det är verkligen inte att föregripa ALLT.

"För en timme sen greps en nazipolis i Florida av amerikanska myndigheter på uppdrag av mig. Skäligen misstänkt för medhjälp till mord på statsminister Olof Palme". Fan vad mäktiga ord ändå, vilken otrolig grej vi kommer få vara med om. Vi träter om skit. Vi borde vara glada tillsammans. Det är verkligen ett av mitt livs höjdpunkter.
Citera
2020-05-16, 21:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Är det någon som verkligen jobbar efter rutinerna så är det KP.

En åklagare avslöjar inte dagen innan att man ska hålla presskonferens ifall man nått genombrott.

Nej, de avslöjar 4 månader innan
Citera
2020-05-16, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tror vi har olika definitioner av "beslut i åtalsfrågan". Du menar något slags officiellt, medan jag menar beslut i KP:s huvud. Jag tror ju att han redan i januari visste om det blir åtal eller inte.

Jag håller med dig om att KP inte vill släppa något i förväg. Men en dag är inte direkt i förväg, om man som jag redan är övertygad att GM är död och inga hjälpare existerat. Och det är verkligen inte att föregripa ALLT.

"För en timme sen greps en nazipolis i Florida av amerikanska myndigheter på uppdrag av mig. Skäligen misstänkt för medhjälp till mord på statsminister Olof Palme". Fan vad mäktiga ord ändå, vilken otrolig grej vi kommer få vara med om. Vi träter om skit. Vi borde vara glada tillsammans. Det är verkligen ett av mitt livs höjdpunkter.
Skäligen? Haha, tror folk kommer bli rätt besvikna av det ordet.

Man behöver inte vara intelligent för att förstå att KP redan sitter på lösningen. Han har ju själv sagt att han vet vilket beslut han ska ta.

Men att ta beslut i åtalsfrågan är faktiskt något som är formellt. Det är först då uppgifterna blir offentliga.
Citera
2020-05-16, 22:06
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
"När vi leder till åtal kommer jag publicera våra åtgärder i form av ett förundersökningsprotokoll, säger Krister Petersson"

källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VRvBVp
"När", inte "om".
Citera
2020-05-16, 22:16
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, enligt Leopold, till två personer kort innan han mördades i USA.

http://www.leopoldreport.com/

Vad har han för belägg gällande detta? Jag tänker inte leta runt på den hemsidan.
Citera
2020-05-16, 22:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad har han för belägg gällande detta? Jag tänker inte leta runt på den hemsidan.
Vad har det för betydelse om en person som VG sagt till någon i USA att han mördat OP?
Citera
2020-05-16, 22:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Det här har inte med er diskussion att göra men passar på när du är här.
För någon månad sen när vi diskuterade SE fick jag uppfattningen att du vet lite mer än många andra och att det är SE som kommer att pekas ut som gärningsman. Om det är korrekt, står du fast vid det eller har något förändrats?

Jag kan inget säga med säkerhet. I det jag personligen känner till kan jag inte peka ut en enskild individ som GM.
Kan bara konstatera att mycket av den senaste tidens utredning ägnat mycket tid åt SE.
Citera
2020-05-16, 22:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Spelar ingen roll ens om han har belägg för det. Hade jag varit misstänkt för palmemordet hade jag skämtat om att jag var Palmes mördare efter några år.
Citera
2020-05-16, 22:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vad har det för betydelse om en person som VG sagt till någon i USA att han mördat OP?

Jag vill bara veta vem källan är.
Citera
2020-05-16, 22:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jag kan inget säga med säkerhet. I det jag personligen känner till kan jag inte peka ut en enskild individ som GM.
Kan bara konstatera att mycket av den senaste tidens utredning ägnat mycket tid åt SE.
Med "mycket" antar jag att du menar "relativt mycket i förhållande till annat". Hur kan du veta det? Vad har PU ägnat sig åt förutom SE?
Citera
2020-05-16, 22:25
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Har VG sagt att det var han som sköt?
Nej, jag har haft en hel del kontakt med den som utredde VGs död, Paula May, sedan i vintras. Enligt henne har VG, i USA, sagt att han var misstänkt, och deras utredning hittade inget som tyder på att VG skulle ha varit inblandad i MOP.
Paula har även uppgett att Underwood till slut erkände mordet på VG.
Citera
2020-05-16, 22:28
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Nej, jag har haft en hel del kontakt med den som utredde VGs död, Paula May, sedan i vintras. Enligt henne har VG, i USA, sagt att han var misstänkt, och deras utredning hittade inget som tyder på att VG skulle ha varit inblandad i MOP.
Paula har även uppgett att Underwood till slut erkände mordet på VG.
Och därmed är du övertygad om att VG aldrig sagt till någon att han mördat OP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in