Citat:
Ärligt talat, jag trodde faktiskt du var mer kunnig än så här av det jag sett tidigare av dig.
Hade ett beslut i åtalsfrågan redan varit taget så hade det varit offentligt för längesen.
Ja varför skulle han avslöja svaret en dag i förväg? Därför att KP inte jobbar så. Han är benhård med att allting kommer presenteras under presentationen och inte genom annat.
Om det blir åtal mot någon som trycker i Florida så ska personen delges misstanke. Personen ska i så fall anses anhållen i sin frånvaro misstänkt för mord eller medhjälp till mord. Vid den tidpunkten blir allting offentligt och tidningarna kommer få namn och annat skit. Vad är då vitsen med att hålla en presentation då KP själv sagt att hans presentation inte blir särskilt intressant om han föregriper allt?
Hade ett beslut i åtalsfrågan redan varit taget så hade det varit offentligt för längesen.
Ja varför skulle han avslöja svaret en dag i förväg? Därför att KP inte jobbar så. Han är benhård med att allting kommer presenteras under presentationen och inte genom annat.
Om det blir åtal mot någon som trycker i Florida så ska personen delges misstanke. Personen ska i så fall anses anhållen i sin frånvaro misstänkt för mord eller medhjälp till mord. Vid den tidpunkten blir allting offentligt och tidningarna kommer få namn och annat skit. Vad är då vitsen med att hålla en presentation då KP själv sagt att hans presentation inte blir särskilt intressant om han föregriper allt?
Jag tror vi har olika definitioner av "beslut i åtalsfrågan". Du menar något slags officiellt, medan jag menar beslut i KP:s huvud. Jag tror ju att han redan i januari visste om det blir åtal eller inte.
Jag håller med dig om att KP inte vill släppa något i förväg. Men en dag är inte direkt i förväg, om man som jag redan är övertygad att GM är död och inga hjälpare existerat. Och det är verkligen inte att föregripa ALLT.
"För en timme sen greps en nazipolis i Florida av amerikanska myndigheter på uppdrag av mig. Skäligen misstänkt för medhjälp till mord på statsminister Olof Palme". Fan vad mäktiga ord ändå, vilken otrolig grej vi kommer få vara med om. Vi träter om skit. Vi borde vara glada tillsammans. Det är verkligen ett av mitt livs höjdpunkter.