2020-05-16, 21:55
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Är det stor sinnesundersökning på g? Tror han är skvatt galen
Om man är ”skvatt galen” har inget att göra med den juridiska termen ”allvarligt psykiskt störd”. För att bli dömd till psykvård ska man, för det mesta, haft en psykos. Visserligen kan man misstänka att han har haft en psykos, men han har även haft tillräcklig sinnesnärvaro för att stycka henne.
Om någon vill förklara bättre så gärna, tycker själv att jag inte var helt tydlig.
Citera
2020-05-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Är det stor sinnesundersökning på g? Tror han är skvatt galen

Den kommer bara på tal om rätten anser att det finns tillräckliga bevis för att fälla honom.
Så det får vi vänta med och se till rättegångens sista dag
Citera
2020-05-16, 21:56
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Spelar ingen roll. Kan sätta min högra hand på att dom inte ens nämner den lappen i domen (vare sig han frias eller fälls!)
Det tror jag allt, varför skulle det bli uppmärksammat om det inte har relevans?
Citera
2020-05-16, 21:57
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Undrar över dokumentet från frivården, varför det stod att han är född och uppvuxen i ua?
Hans ord eller antagande av läkaren på rättspsyk?
Läkarens antagande. Det mötet är väldigt kort.
Citera
2020-05-16, 21:59
Medlem
Citat:
Det tror jag allt, varför skulle det bli uppmärksammat om det inte har relevans?

Det har uppmärksammats av media och ingen annan. Händelsen där lappen skrevs skedde ju tom efter att åklagaren väckt åtal. Berätta vad bevisvärdet av detta skulle vara? Hur skall man bevisa skuld utefter den lappen?
Citera
2020-05-16, 22:02
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vill påminna om att dn.se har en gratisprenumeration t o m sista maj. Det är bara att regga sig. Kostar inget.

Exakt. Kan inte våra duktiga Flashbackdeckare hjälpa i sökandet efter kroppsdelar?
Menar då räkna fram möjliga platser?
Citera
2020-05-16, 22:06
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Det har uppmärksammats av media och ingen annan. Händelsen där lappen skrevs skedde ju tom efter att åklagaren väckt åtal. Berätta vad bevisvärdet av detta skulle vara? Hur skall man bevisa skuld utefter den lappen?
Media garvämnens inte varit inne och läst lappen?
Självklart har någon delgett dem det...
Men jag tror absolut att han kommer få frågan om vad han menade..
Citera
2020-05-16, 22:09
Medlem
UPPDATERAD:
SMS konversationen mellan Tihsko och Wilma, där Tihsko b.la skriver att han vill stycka henne och k***** varje del separat: https://newsonthegotoday.com/av9rfz

(SMS konversationen som EJ finns med i trådstarten här)
Citera
2020-05-16, 22:11
Medlem
Citat:
Media garvämnens inte varit inne och läst lappen?
Självklart har någon delgett dem det...
Men jag tror absolut att han kommer få frågan om vad han menade..

Ja, det tror jag också han kommer få. Men nu pratar vi om rättens bevisvärdering och domskäl. Aldrig att en erfaren lagman/rådman sätter sitt namn under en dom där man dömer en person till livstids fängelse för någonting han skrivit på en lapp i häktet.

Om han hade skrivit "Jag är oskyldig, det var inte jag!" på lappen. Tycker då du det hade varit tung bevisning för att han skulle frias?
Citera
2020-05-16, 22:13
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Exakt. Kan inte våra duktiga Flashbackdeckare hjälpa i sökandet efter kroppsdelar?
Menar då räkna fram möjliga platser?

Det bästa tror jag är att följa mobilernas GPS, även från en del bilar som T har använt.

Sedan bör man nog söka minst 100 meter, kanske mer (cirkel) från GPS positionen.

Plus en del ögonvittnen, kameror osv. osv.

Sedan kan ju vissa mobiler vara avstängda, då blir det lite svårare att räkna var T har befunnits sig vid ett givet tillfälle och given plats..
Citera
2020-05-16, 22:14
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ja, det tror jag också han kommer få. Men nu pratar vi om rättens bevisvärdering och domskäl. Aldrig att en erfaren lagman/rådman sätter sitt namn under en dom där man dömer en person till livstids fängelse för någonting han skrivit på en lapp i häktet.

Om han hade skrivit "Jag är oskyldig, det var inte jag!" på lappen. Tycker då du det hade varit tung bevisning för att han skulle frias?
Menar naturligtvis att han gjort bort sig när han skrev lappen, oavsett bevis eller inte.
Han har ju dessutom pratat med fångvårdarna om att att kan va skyldig till dråp.
Han är definitivt skyldig oavsett
Citera
2020-05-16, 22:15
Medlem
Citat:

Här har du helt rätt. Många tog den lappen som någon sorts GOTCHA moment, som om han inte visste att han var anklagad för mord...

Lappen har noll betydelse för rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in