Citat:
Ursprungligen postat av
Gratis121
Det finns ju inget som talar emot FHM ...
- Ett berg av döda svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gratis121
... (tror inte det bara är Tegnell som bestämmer) ...
- Jag håller Anders Tegnell ansvarig. Oavsett vad andra på Folkhälsomyndigheten kan tänkas ha sagt och gjort, så har Anders Tegnell ansvar för vad har själv har sagt. Allmänheten har lyssnat på just Anders Tegnell. Anders Tegnell har vilselett svenskarna, vilket har medfört att svenskar som har försökt göra rätt, istället har gjort fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gratis121
... men de måste ju göra på det sätt de tror är bäst ...
- Dom spelar ett spel med mycket höga insatser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gratis121
... eller tror du FHM är ute efter att rensa ut 70 plussare och de svaga med flit?
- När man beskådar tragiken som utspelas i Sverige, så är det inte svårt att få intrycket av att Folkhälsomyndigheten vill få bort gamla och sjuka svenskar. Folkhälsomyndigheten har inte visat att dom värdesätter gamla och sjuka svenskars liv. Beskedet har snarare varit att unga och friska svenskar inte behöver bekymra sig, och resten behöver man inte tänka så mycket på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
- Instämmer. Siffrorna är en skandal. En långsam nedgång är inte tillräckligt. Det behövs en kraftig nergång snabbt.
Citat:
Ursprungligen postat av
wakkawalla
Just i dagsläget tror jag inte det är så mycket som kan skynda på det.
Men, det är givetvis högst önskvärt med siffror som åtminstone går under 50 om dagen i sommar. Det bör bara en siffra som ej ska överstigas framåt juli.
- Du har rätt i att det tyvärr tar tid att få massdöden att avta. Men åtgärder behöver genomföras så snart som möjligt, för att vi ska kunna uppnå en rejäl nedgång utan onödigt dröjsmål.
50 dödsfall per dygn är en helt oacceptabel siffra. Den nivån på dödsfall kan inte få fortsatta under sommaren. Jag vill se myndigheterna presentera förslag på hur massdöden ska avbrytas på 4 veckor. Dom kan inte fortsätta att titta på medan bårhusen får allt fler hyresgäster.