2020-05-16, 17:37
Medlem
Frammes avatar
Jag försöker hålla mej uppdaterad i området där jag vistas och träffade på denna tidning. Maken till klagomål och gnällande har jag sällan skådat. Vill så gärna dela med mej av denna tidning, men min kapacitet sträcker sej inte så långt. Finns det någon vänligt person som kan bistå mej med det?
Citera
2020-05-16, 20:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag försöker hålla mej uppdaterad i området där jag vistas och träffade på denna tidning. Maken till klagomål och gnällande har jag sällan skådat. Vill så gärna dela med mej av denna tidning, men min kapacitet sträcker sej inte så långt. Finns det någon vänligt person som kan bistå mej med det?

https://www.nyhetsbyranjarva.se/

Vassego.
Citera
2020-05-16, 20:38
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
https://www.nyhetsbyranjarva.se/

Vassego.
Tusen tack för det. Vill ju bara att fler ska ha möjlighet att kolla vad som sker i vissa områden.
Citera
2020-05-16, 20:46
Medlem
Frammes avatar
Det var nån som hintade om att den nyinskrivna personen var en tjej eller var det den haklöses pojkvän. Inte vet jag. Hoppas att adressändring till Skattemyndigheten är gjord.
Nu har jag tydligen hamnat i fel tråd igen..
Senast redigerad av Framme 2020-05-16 kl. 20:59.
Citera
2020-05-16, 20:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Tusen tack för det. Vill ju bara att fler ska ha möjlighet att kolla vad som sker i vissa områden.

Rashid Musa skriver förjävla bra krönikör i NJ. Håll koll på honom.
Citera
2020-05-16, 20:58
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Rashid Musa skriver förjävla bra krönikör i NJ. Håll koll på honom.
Om det stämmer kommenterar jag inte. Jag ville bara ge fler chansen att läsa lite om vad som skrivs i förorten.
Citera
2020-05-17, 06:35
Medlem
StefanDavidssons avatar
Skittidning. Här gråter en apa ut över att ”vita aldrig kallas terrorister”.

https://www.nyhetsbyranjarva.se/vita-man-ar-immuna-mot-att-bli-kallade-terrorister/
Citera
2020-05-17, 10:15
Medlem
moralhoras avatar
Alltid intressant att se mer initiativ från "botten" om man säger så.

Med det sagt så vore det intressant att få mer koll på vilka som finansierar detta - föga ovanligt med maktkamper i dom områdena så att starta en tidning kan vara ett sätt att tillskansa sig det.
Citera
2020-05-23, 14:33
Medlem
Frammes avatar
Nu vill somliga att vi ska ha flexibla och neutrala helgdagar i Sverige. Denna tidning provocerar mej väldigt, trots att jag vistas i området. Det har jag gjort sen 1975. Jag trivs, tro det eller ej. Samma grannar i många år, svenska pensionärer som ofta stannar och pratar, en del invandrare från olika länder som är anpassade har jag blivit kompis med. Tyck gärna att jag är galen. Men på ålderns höst så ger det en viss trygghet. Nu blir jag kvar här till slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in