2020-05-16, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Tegnells-förnekare tror väl fortfarande att svenska strategin är optimal med hur många döda 7?

Dumma jävla sossehorungar.

Som sagt. Du är hjärndöd och har verkligen inga argument att komma med. Det finns en del kritiker i tråden som man kan respektera men du är sannerligen inte en av dom.

Men jag skall ge dig en chans till att svara. Tror du verkligen inte att det finns ett samband mellan hur utbredd smittan är i landet och hur många som vårdas på sjukhus?

Och som sagt, jag är inte sosse. Jag är SD.
Citera
2020-05-16, 18:05
Medlem
Samtidigt som svenskar inte får åka till Danmark, går det bra för danskar att resa till Sverige och utnyttja att samhället här inte alls är lika nedstängt som där. Diskriminering, menar flera upprörda skåningar som hört av sig till Aftonbladet.

Nu kommenterar utrikesminister Ann Linde (S) de ojämlika förhållandena i TT.

– Jag konstaterar ju bara att det är många danskar som drar nytta av att vi har öppna regler och jag förutsätter att alla de danskar som kommer till Sverige följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer när de är på svenska sidan.

Senast den 1 juni meddelar den danska regeringen hur det blir med gränserna i sommar för utländska besökare.

Linjen har hittills varit att gränserna till Sverige, Tyskland och Norge ska öppnas samtidigt.Men flera danska oppositionspartier hälsar norrmän och tyskar välkomna. Men inte svenskar – på grund av mer smittspridning här.

– Om det inte är hälsomässigt försvarligt att öppna gränsen till Sverige så kan svenskarna stanna där de är, och så kan tyskarna komma upp, säger Venstres partiledare Jakob Ellemann-Jensen till Danmarks Radio.

Fast om man är kändis har man andra regler för annars hade ju måns zelmerlöw som bilade från holland där han tagit färja från england ej kunnat ta sig hem om han ej kom in i danmark när han
skulle hem. Diskriminering.
Senast redigerad av KanghastanArticuno 2020-05-16 kl. 18:08.
Citera
2020-05-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Så har inte varit fallet i varken Danmark, Norge eller Finland.

Det har ingen påstått heller. Någon påtalade hur viktigt det är för välmåendet det är att kunna resa och vände på nåt märkligt sätt det EMOT Sveriges upplägg. Jag påpekade då att om det nu är så viktigt att få resa ska vi vara jävligt glada att vi bor i Sverige.
Citera
2020-05-16, 18:10
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Det är ju bra. Men Sverige har redan haft otroligt många onödigt dödsfall.

- Det är hoppfullt åtminstone för dom som har lyckats överleva.

Jag tror lockdown strategin bara är att skjuta problemet framför sig.
Typ först låsa in folk för att sedan släppa ut dem och när spridningen är låg tror folk att allt är lugnt vilket gör dem mer oförsiktiga och därmed tar mer liv ännu snabbare senare istället.
Bättre köra på en lagom nivå längre tid i stället.
Citera
2020-05-16, 18:13
Medlem
Citat:
Svårare influensa ger inte nästan 4000 döda under så kort tid.
Jo det kan den så klart. Men rapporteringen är oftast inte lika hypad som för "coola" Corona.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Nu vet jag inte om ni sörjer över ett inställt fotbolls EM men jag tycker detta är ett fullgott substitut!
Sverige har sedan länge gått om och sprungit ifrån grannländerna. Kampen mot centraleuropa var hård men till slut gick vi förbi Holland och igår mikrostaten sint maarten!
Nu har vi de absoluta tungviktarna kvar!
Först på tur är emmanuel "det är krig" Macron som gått hårt åt viruset men har samtidigt smitthärdarna i Paris Ghetton att stävja så kampen kan bli hård men det blir en spännande vecka!!!
HEJA SVERIGE FRISKT HUMÖR!!!

(USA har vi konstant haft på betryggande avstånd)

Sverige ligger på 364 döda per miljon och Frankrike på 422. Men vi knappar in med 5-6 per dag, så om inte FHM fuckar upp det så passerar vi snigelätarna om 1.5 vecka!

Men vi har högre ambitioner än så

****FLEST DÖDA I HELA VÄRLDEN****

Vi är en EPIDEMIOLOGISK STORMAKT.

Det betyder att vi måste besegra mikronationen San Marino. Inget annat duger.

De ligger på 1209 döda per miljon. Detta innebär 12368 dödsfall i Sverige.

Min damer och herrar. Detta ligger inom räckhåll. Men vi måste öka takten.

Gratis lunch på IKEA.
Fritt lösgodis på leklanden.
Stäng ner biltrafiken med vägbyggen.
Starta luftfuktarna i grönsaksdiskarna.

Heja Sverige!
Citera
Medlem
Citat:
Svårare influensa ger inte nästan 4000 döda under så kort tid.

Korrekt. Influensan dödar väl max 1500 om året, i värsta fall. Det normala är att influensan dödar mindre än 1000 svenskar varje säsong.

Corona har dödat 3600 på ett kvartal (januari tom maj) och var allt slutar vet ingen.

Att vissa orkar jämföra med influensa, det är vansinnigt.

Problemet med corona är inte heller bara dödstalen.

Smittsamheten knäcker vården.

Det blir för många vårdfall, oavsett vem som dör och hur många som överlever.
Citera
2020-05-16, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Sverige är en epidemisk stormakt.

Jupp- precis som i fotbollen så ger vi mot alla odds dessa tungviktare en rejäl match!
Citera
2020-05-16, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det kan den så klart. Men rapporteringen är oftast inte lika hypad som för "coola" Corona.

Vanlig influensa dödar ungefär 600 svenskar per säsong och smittar hälften så snabbt som corona. Släpp sargen och ta på dig skridskor.
Citera
2020-05-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Sverige ligger på 364 döda per miljon och Frankrike på 422. Men vi knappar in med 5-6 per dag, så om inte FHM fuckar upp det så passerar vi snigelätarna om 1.5 vecka!

Men vi har högre ambitioner än så

****FLEST DÖDA I HELA VÄRLDEN****

Vi är en EPIDEMIOLOGISK STORMAKT.

Det betyder att vi måste besegra mikronationen San Marino. Inget annat duger.

De ligger på 1209 döda per miljon. Detta innebär 12368 dödsfall i Sverige.

Min damer och herrar. Detta ligger inom räckhåll. Men vi måste öka takten.

Gratis lunch på IKEA.
Fritt lösgodis på leklanden.
Stäng ner biltrafiken med vägbyggen.
Starta luftfuktarna i grönsaksdiskarna.

Heja Sverige!

Känns som man läser minst 4-5 inlägg liknande ditt om dagen där man ironiserar över att antalet döda stiger kontra andra länder. Det är inte kreativt.
Citera
2020-05-16, 18:29
Medlem
Kambodja har idag friskförklarat sin sista Covid 19 patient.
Det extremt tätbefolkade tredje världen landet har haft sammanlagt 122 fall..ingen har dött av Covid 19.

Finns det någon här som känner sig sugen på en förklaring?
Citera
2020-05-16, 18:31
Medlem
Sett sverige i lockdown nu annars kommer vi bli bannade från att resa in i typ varenda land!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in