2020-05-16, 18:17
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Paolo kan dömas till 8 månaders fängelse för oaktsam våldtäkt enligt samtyckeslagen.

Advokat Ingela Hessius uttalande nyss på Expressen TV.
Ingen har dömts till fängelse enligt sexköpslagen i Sverige sen den kom till 1999. Ingen. Noll.
Att köpa sex är dessutom inte våldtäkt.
Han får böter som kommer att vara ungefär samma, eller kanske lägre än för snatteri.
Vad folk sen säger i media är nåt helt annat.
Citera
2020-05-16, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Hon vet mer om att vara ett offer för mäns lustar än de flesta. Bra att hon tar plats i debatten.

Kommer hon från ett av Europas fattigaste länder? Det är ju måttet på offerstatus numera.
Citera
2020-05-16, 18:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Paolo kan dömas till 8 månaders fängelse för oaktsam våldtäkt enligt samtyckeslagen.

Advokat Ingela Hessius uttalande nyss på Expressen TV.

Lite juridik måste vi nog kunna få diskutera, så hoppas mod tillåter det. Men jag har svårt tt se hur det skulle kunna ske en fällning utan att rätten har hört kvinnan. Hur troligt är det att hon:

1. Ställer upp
2. Hävdar att det handlar om oaktsam våldtäkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preev
Tror du hela juridiken står på åklagarmyndighetens hemsida? Juridiken är komplex. Det finns massvis som blivit häktade och fått frivård eller ett par månaders fängelse och inte minst 1 år, inkl mig (4 månader fängelse efter häktad i 1 månad).

Lagrum
10. 2.5 Häktning vid lindriga brott Vid brott med straffmaximum lägre än fängelse i ett år

https://lagen.nu/sou/1977:50

På Åklagarmyndighetens sida står klart och tydligt att det är minst 1 år fängelse som behövs för häktning.
Senast redigerad av skvallrare 2020-05-16 kl. 18:22.
Citera
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Precis. Som sagt, Paolo Roberto har inte begått ett brott. Filmar man när man knullar horor och betalar dem därefter, så är det alltså inte brottsligt. Helt bisarrt.

Du måste väl förstå att det inte stämmer?
Citera
2020-05-16, 18:19
Moderator
Kraftkarls avatar
Det här var mycket klantigt och dumt gjort. Såg Gabriella Kärnekull Wolfe på nyhterna, om det nu stämmer det hon säger blir jag chockad över hur vidrig smak vissa tycks ha, hon ser ju ut att ha Down syndrom.

Visst kan man ha åsikter gällande händelsen men han tycks vara mer hatad och ta mer rubriker/skriverier i medier än Wilmas mördare.
Senast redigerad av Kraftkarl 2020-05-16 kl. 18:21.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Kan Corona epedimin ha gjort att detta blir större än annars? Jag menar att 90 % av alla nyheter har varit om Corona senaste månaderna. Ingen sport spelas för killarna. Inga konserter att gå på. Alla evenemang ställs in. Så kommer något annat än Corona och folk blir som galna efter något nytt, äntligen!
Citera
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Håller med. Många år sedan jag var i Sverige. Men hur i helvete blev han så populär som många skriver här?
Gick dock snabbt för att allt blev bra igen.
Bara att fortsätta och ”bekämpa demoner”.
Är han på riktigt så korkad att han tänker att folk är så dumma och inte fattar att han bara tänker på sig själv?
Det är Tv4s fel. De har låtit han utvecklas fritt med alla möjliga projekt genom åren...
Troligen är/oops var han kompis med en av cheferna där......
Senast redigerad av Lillamig72 2020-05-16 kl. 18:25.
Citera
2020-05-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Who cares

Bara nån ger han en läxa är jag nöjd

Vore kul om det blev en kvinna, lol

Det är det allt i slutändan handlar om, ifall det var en kvinna som besökt en manlig prostituerad skulle ni inte brytt er ett dugg.
Citera
2020-05-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americanbamse
Jag misstänker att Roberto skulle klarat sig bättre undan ifrån hatet om han inte varit invandrare. Många som ser sin chans här.

Ja det är lite roligt med vissa dödsknarkarnazister som inte får sina favoritmodeller i blåa ögon och blont hår manufakturerade i stora antal. Paolo är trots allt europe men det duger inte för många.
Citera
2020-05-16, 18:21
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Hon behöver nödvändigtvis inte vara fattig i sitt hemland för att åka hit och sälja sig.

Jag menar, titta på alla svenska brudar som säljer sig till rika i Sverige, men framförallt Dubai. Vissa av dem gör det nästintill helt öppet (Instagram).

Jag har aldrig varit i Thailand, men träffade en kille som varit där. Han kände tydligen prostituerade som jobbade där och han sa att alla hade utbildning och möjlighet till jobb. Men de alla var otroligt fokuserade på märkeskläder, och för att kunna köpa det så behövde de sälja sig själva. Ren fåfänga, med andra ord. Precis som svenska Instagram-brudar som säljer sig.

Ingen aning hur det ligger till med just den här kvinnan. Men det där snacket om att alla kvinnor som säljer sig är fattiga och inte har något val, är bara skitsnack. Det existerar och det är fel, men det är något som förstorats av feminister.

Nej, det behöver hon inte. Men högst sannolikt är hon det.

Jag vet att vissa Svenskor väljer att jobba inom prostitution. Att kunna välja och inte bli tvingad är en ’lyx’ som skiljer kvinnorna åt.

Thailand är en dålig jämförelse.
Citera
2020-05-16, 18:21
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Hon borde bara hålla sin käft eller så får hon kontakta PR och prata ut, hon vill bara ha sin tid i rampljuset.
Men DU, var är DU och dina åsikter relevanta här och nu?
I jämförelse med hennes, om hon nu faktiskt sålt sex?
Hur kommer det sig att just DU vet bättre och tar dig rätten att pissa lite på henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in