2020-05-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Var står bilen?

GM's flyktbil är den bil som först svänger upp framför JÅS bil och stannar "mitt för" Tunnelgatans mynning. Den följs omedelbart av LL's taxivan.
Citera
2020-05-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
I konfrontationen vittnespsykologi kontra dina gissningar om teknisk bevisning så vinner vittnespsykologi.

Vi får se hur din vittnespsykologi står sig mot KP's tekniska bevisning.
Citera
2020-05-16, 17:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Vi får se hur din vittnespsykologi står sig mot KP's tekniska bevisning.

Jag blir förvånad om KP har teknisk bevisning som stödjer dina tolkningar om en flyktbil. Det vore sensationellt, minst sagt.

Din gissning om detta som inte har något stöd i förhör 1986 kommer så klart aldrig kunna motbevisas.

Och uttalandet av HJ i TR hade ju aldrig stått sig i en juridisk prövning.

Hur man har mage att påstå att uppgifter i tingsrätten 1989 väger tyngre än motstridiga uppgifter från samma person 1986 är för mig helt vansinnigt. Det tar trovärdigheten ifrån dig.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-05-16 kl. 17:09.
Citera
2020-05-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Han vittnade om en WT-man i närheten av mordplatsen innan polisen offentligt sökte sådana iakttagelser.

Vilket är en på det stora hela fullständigt ointressant uppgift. Men fick ju Holmér att efterlysa fler såna iakttagelser. Ja, där kan man ju säga att han blev bönhörd.
Citera
2020-05-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ja om man låter bli dumpa det i sjön efter mordet. I och med att vapnet dumpas där man sagt det dumpats 1983 öppnar man ju upp för polisen att faktiskt hitta det. Och riskera att det matchas med mordkulorna.

Allt blir mycket mindre korkat om man dumpar vapnet i en sjö eller hav på helt annat ställe.

Du har en klar poäng, tråkmåns.
Citera
2020-05-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Var står bilen?

Det här har inte med er diskussion att göra men passar på när du är här.
För någon månad sen när vi diskuterade SE fick jag uppfattningen att du vet lite mer än många andra och att det är SE som kommer att pekas ut som gärningsman. Om det är korrekt, står du fast vid det eller har något förändrats?
Citera
2020-05-16, 17:11
Medlem
Citat:
Jag blir förvånad om KP har teknisk bevisning som stödjer dina tolkningar om en flyktbil. Det vore sensationellt, minst sagt.

Din gissning om detta som inte har något stöd i förhör 1986 kommer så klart aldrig kunna motbevisas.

Och uttalandet av HJ i TR hade ju aldrig stått sig i en juridisk prövning.

Håller med dig om att det är sensationellt.

Min "gissning" kommer så klart att verifieras när KP gör sin presentation. Inte långt kvar.

Uttalandet av HJ i TR stod sig och finns i domen mot CP. Det är domarna som gör den juridiska prövningen.
Citera
2020-05-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Absolut inte vad jag hade trott. Gör man lite research och ser dokumentärer så verkade han vara en oerhört prydd och akademisk liten kille. Som jag absolut inte hade trott fokuserade på att röka.

Han rökte. Till och med barnen har berättat om det, att Lisbet körde Saaben och Olof rökte och somnade.
Citera
2020-05-16, 17:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Vilket är en på det stora hela fullständigt ointressant uppgift. Men fick ju Holmér att efterlysa fler såna iakttagelser. Ja, där kan man ju säga att han blev bönhörd.
Den är inte ointressant om det är påhittat. Som jag nämnt tidigare är det osannolikt att han tecknat ur minnet. Antingen har han avbildat ett fotografi eller hittat på alltihop. Möjligen skulle han ha kunnat försöka göra sig mer intressant genom att överdriva säkerheten i sin minnesbild, men det tror jag personligen inte.
Citera
2020-05-16, 17:26
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
If you say so.
Vilken teknisk bevisning säger att JN kom för sent för att hinna se GM? Vilken teknisk bevisning säger att ingen såg GM två minuter innan skotten? Vilken teknisk bevisning säger att GM gömde sig i porten? Vilken teknisk bevisning säger att HJ vände på Apelbergsgatan? Vilken teknisk bevisning säger att GM inte sprang in på Tunnelgatan?
Citera
2020-05-16, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Är så otroligt taggad på att höra lösningen! Men när kommer den? Är ju mitten på maj nu...
Tidsgränsen är 30 juni men KP har pratat mycket om "våren" och att han ska undvika att presentera den 30 juni.

Det kan komma när som helst från och med måndag.

Min gissning blir antingen slutet av maj till början av juni (25 maj-5 juni.
Citera
2020-05-16, 17:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Tidsgränsen är 30 juni men KP har pratat mycket om "våren" och att han ska undvika att presentera den 30 juni.

Det kan komma när som helst från och med måndag.

Min gissning blir antingen slutet av maj till början av juni (25 maj-5 juni.
Ja, vid det här laget bör det mest handla om vilken dag de ser som mest lämplig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in