2020-05-16, 16:42
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
HJ säger i TR klart och tydligt att han vände vid Apelbergsgatan. Det är fakta och slås fast i domen mot CP. Ingen tvekan där.
Jaha, nu förstår jag, du anser att vittnesmålen från TR är mer tillförlitliga än de tidiga polisförhören. Jahopp.
Citera
2020-05-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jaha, nu förstår jag, du anser att vittnesmålen från TR är mer tillförlitliga än de tidiga polisförhören. Jahopp.

Ja, och det är det jag tror att KP också menar när han säger sig värdera tidiga förhör annorlunda men då parat med nya vittnen och teknisk bevisning. Det räcker inte med att bara tycka.
Citera
2020-05-16, 16:47
Medlem
Suckmesidewayss avatar
KP:s behov av rättslig hjälp i utlandet lär behövas om ex. BW ska förhöras eller lämnas ut. Onekligen anmärkningsvärt att BW valt att bosätta sig i ett land som saknar utlämningsavtal.

Har en fråga ang Barbrogruppen; det har framförts en möjlighet att den gruppen är ute i någon sorts narkotika spaningsuppdrag. Någonstans har jag läst att det var en koppling föräldraföreningen mot narkotika. Jag förstår om Barbrogruppen inte vill röja sina identiteter men föräldraföreningen torde ju kunna dementera dylikt. Skulle vara skönt att kunna utesluta wt-spåret, åtminstone med Barbrogruppen som huvudmän.

Någon som har lite mer kött på benen åt mig?
Citera
2020-05-16, 16:49
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja, och det är det jag tror att KP också menar när han säger sig värdera tidiga förhör annorlunda men då parat med nya vittnen och teknisk bevisning. Det räcker inte med att bara tycka.

Vore det inte första gången nånsin som vittnesutsagor tre år efter ett mord är mer pålitliga än vittnesutsagor några dagar efteråt?

Tingsrättsprotokollen är ju fyllda med dynga. En hel del som går tvärs emot vad de själva sagt i förhör. Självklart är vittnesmålen från 1986 bättre.
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-05-16 kl. 16:51.
Citera
2020-05-16, 16:49
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ja, och det är det jag tror att KP också menar när han säger sig värdera tidiga förhör annorlunda men då parat med nya vittnen och teknisk bevisning.
Vittnespsykologi talar entydigt emot dig. Även sunt förnuft. Du minns inte saker bättre efter tre år.
Citera
2020-05-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vore det inte första gången nånsin som vittnesutsagor tre år efter ett mord är mer pålitliga än vittnesutsagor några dagar efteråt.

Nu är det så att för att något skall gälla som trovärdigt i rätten skall det sägas offentligt framför domarna. Det saknas vittnesförhör av Stefan Glans, Jan Nilsson i TR och Hans Johanssons och Anna Hages vittnesmål går emot de tidiga förhören.
Senast redigerad av Utredaren 2020-05-16 kl. 16:55.
Citera
2020-05-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vittnespsykologi talar entydigt emot dig. Även sunt förnuft. Du minns inte saker bättre efter tre år.

I konfrontationen vittnespsykologi kontra teknisk bevisning så vinner teknisk bevisning.
Citera
2020-05-16, 16:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Nu är det så att för att något skall gälla som trovärdigt i rätten skall det sägas offentligt framför domarna. Det saknas vittnesförhör av Stefan Glans, Jan Nilsson och Hans Johanssons och Anna Hages vittnesmål går emot de tidiga förhören.

Skit i vad som är trovärdigt i rätten. Det har inget med sökandet efter sanningen att göra. Vi söker sanningen här, inte vad som är mest juridiskt korrekt.
Citera
2020-05-16, 16:56
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
I konfrontationen vittnespsykologi kontra teknisk bevisning så vinner teknisk bevisning.
Vi diskuterade vittnesuppgifter. Skärp dig.
Citera
2020-05-16, 16:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

I konfrontationen vittnespsykologi kontra dina gissningar om teknisk bevisning så vinner vittnespsykologi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Skit i vad som är trovärdigt i rätten. Det har inget med sökandet efter sanningen att göra. Vi söker sanningen här, inte vad som är mest juridiskt korrekt.

Du menar väl vad du tycker är önskvärt. Om det inte klarar av de lågt ställda krav som juridiken ställer hur skall det då nå upp till sanning.
Citera
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Jag har en på forumet inte populär teori att en flyktbil svänger upp för att plocka upp skytten, dvs den flyktbil som var avsedd för honom.

Man överger inte en stridskamrat. Att skytten dröjer sig kvar något kan bero på att han kort överväger flyktval. Tar några få sekunder, han valde Tunnelgatan som flyktväg.
Var står bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in