2020-05-16, 17:06
Medlem
När han tog tåget ( med vilmas kort) och sen gick tillbaka på vägen mitt i natten så hade han ju mobilen med sig, detta var ju ett stort misstag, kan det vara så att han tänkt sticka från stan, och allstå inte alls som att han ville få det att verka vara Vilma ...
Citera
2020-05-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Kommer kanske lite sent med svaret? Du frågar mig för svåra saker, får magknip när jag ser dina frågor 😅 har redan dålig samvete över att jag inte länkar källorna! Men sök-funktionen här viĺl bojkotta mig totalt, inga mina ord godtas

Jo, fup kan det inte vara för det var dagen åtal väcktes/fup kom ut. Tishko kördes till sjukhus, "okontaktbar". Då kom det ut i media att häktespersonalen hade hittat "lappen" T. skrivit och lämnat efter sig. Tror du vet händelsen bara du får bättre beskrivet av mig?
Jag har inte sett nån "lap" nånstans. Faktiskt. Jag vet att han snackat med häktespersonal, men jag har inte läst om någon "lapp". Nå, hoppas du hittar det, för det låter intressant.
Citera
2020-05-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Nej, vittnet GS är säker på att det skett torsdagen, han har varit borta på onsdagskvällen och haft besök på fredagen.

Och jo, tyvärr är det ju absolut så att det i ett tidigt skede inte riktigt finns resurser att knacka dörr osv. I en optimal situation skulle man tagit in vittnesmålen tidigare, men det fanns ju då inte tillräckliga indikationer på att ett såpass allvarligt brott skett.
Wilmas "anhöriga" kunde ju ha knackat dörr, på gbg.vägen 23! Jättesvårt?!!
Citera
2020-05-16, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Nej, vittnet GS är säker på att det skett torsdagen, han har varit borta på onsdagskvällen och haft besök på fredagen.

Och jo, tyvärr är det ju absolut så att det i ett tidigt skede inte riktigt finns resurser att knacka dörr osv. I en optimal situation skulle man tagit in vittnesmålen tidigare, men det fanns ju då inte tillräckliga indikationer på att ett såpass allvarligt brott skett.

Sorry. jag tänkte på vittnet P.J! Han pendlar mellan 13 och 14 november.
Men i övrigt anser P.J att ljuden, däribland från en kvinna, kom vid 18-tiden och det passar väl ändå ganska bra med tanke på att Wilmas sista telefonkontakt är 17:03 och Tishko lämnar lägenheten för att köpa grejer med Wilmas kort kl.18:37?
Citera
2020-05-16, 17:13
Medlem
Smhfs avatar
https://www.expressen.se/gt/krim/lappen-i-cellen-mordet-pa-wilma-kommer-aldrig-losas/

Innan Wilmas pojkvän fördes akut till sjukhus lämnade han en lapp med budskapet att mordet aldrig kommer att lösas, enligt GT:s uppgifter.

Han hittades okontaktbar i cellen.

>Nå duger detta Pablitio?
Citera
2020-05-16, 17:13
Medlem
K.Blomkvists avatar
Kvinnan: Han höll en kudde för mitt ansikte

"En kvinna som tidigare hade en relation med Wilma Anderssons misstänkte mördare vittnar om att han höll en kudde för hennes ansikte tills hon inte kunde få luft.

”Något måste ha slagit slint för honom”, säger hon till polisen om det misstänkta mordet på Wilma.
"

https://www.expressen.se/gt/krim/kvinnan-han-holl-en-kudde-for-mitt-ansikte/
Citera
2020-05-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
När han tog tåget ( med vilmas kort) och sen gick tillbaka på vägen mitt i natten så hade han ju mobilen med sig, detta var ju ett stort misstag, kan det vara så att han tänkt sticka från stan, och allstå inte alls som att han ville få det att verka vara Vilma ...

Ja, eller så var han bara så förvirrad och panikslagen, att han missade den detaljen.
Det verkar som om han har grävt i Ljungskile eftersom han tvättar sig. Blodet borde han rimligtvis ha tvättat av sig innan han tog tåget. Kan det kanske vara mordvapnet han gräver ner i Ljungskile. Är det en kniv så är den ju lätt att dölja på tåget.
Senast redigerad av Bountmard 2020-05-16 kl. 17:16. Anledning: Felformulering
Citera
2020-05-16, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
@Fettberg har läst FU noggrant.

P12974-19
P12982-19

2 fingeravtryck som man ej fått träff på.

My bad!
Citera
2020-05-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Kvinnan: Han höll en kudde för mitt ansikte

"En kvinna som tidigare hade en relation med Wilma Anderssons misstänkte mördare vittnar om att han höll en kudde för hennes ansikte tills hon inte kunde få luft.

”Något måste ha slagit slint för honom”, säger hon till polisen om det misstänkta mordet på Wilma.
"

https://www.expressen.se/gt/krim/kvinnan-han-holl-en-kudde-for-mitt-ansikte/
En kille som gör så är sjuk. Riktigt sjuk. För många porrsajter, för mycket fantasier. Sånt fanns inte när jag växte upp. Där var det s k vaniljsex. Folk är fan sjuka nuförtiden.
Citera
2020-05-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har inte sett nån "lap" nånstans. Faktiskt. Jag vet att han snackat med häktespersonal, men jag har inte läst om någon "lapp". Nå, hoppas du hittar det, för det låter intressant.

Är det denna ”incident och lapp” ni snackar om?

Såg något om det i Expressen i veckan:

https://www.expressen.se/gt/krim/lappen-i-cellen-mordet-pa-wilma-kommer-aldrig-losas/
Citera
2020-05-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Wilma ville ha bostad ja,men nekades pga att hon som ännu ej myndig,är föräldrarna ansvar
Eller iaf borde varit 🤦
Se fup

Precis, kan vara så, men om ett barn W 17 år, inte får/kan vara hemma är samhället som placerar/tar hand om. Möjligen måste man kämpa, myndighetskontakter är inte det lättaste alla ggr. Ws föräldrars oförmåga kommer fram igen??? Kan iofs vara Wilma som inte tagit emot den hjälpen som erbjöds?
Kan ha varit nåt otrevligt ungdomshem eller dyl. som W nobbat ??? Föräldratnas inkomster och skyldighet att försörja henne etc. Men försök har gjorts.
Citera
2020-05-16, 17:17
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag kollade i FUP:n. Sidan 320 och framåt.
Han var tunt klädd, lerig.
Man har hittat en jacka, lerig.
Någon har tittat i brevlådan hos T och såg leriga spår.
Bilderna visar att man såg något "luddigt". Marken är lerig.

Sök i FUP:n med ordet "ljungskile"

Enligt ett vittne satt han och tvättade händerna i bäcken.
FUP:n sidan 797:

"Lisbeth uppger att hon fick en obehaglig känsla av killen och att hon gick iväg för att låsa sin
bil av den anledningen. När hon kom tillbaka en liten stund senare stod killen fortfarande
kvar och tvättade sig. Hon säger att det är svårt att uppskatta hur länge han stod där men att
det inte var så länge, max några minuter.
"

Detta hände den 19 nov.

Jag ger mig fanimej att något har blivit dumpat där.
Men han blev ju hämtad 19/11, jobba 07-09 låg i soffan då polis kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in