2020-05-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack. Så är det. Men jag har fortfarande ett svar att vänta från min vän som jobbar på Helix och dessutom arbetar med J*ack L*indblom, P*eter Pla*xs mördare. Han säger inte ett pip pga tystnadsplikt (irriterande!), men rent allmänt kanske han kan svara på mina frågor. Återkommer ang det i alla fall.
Citerar mig själv. Svar från min vän som arbetar på Helix: Nej, RPVär ju ingen påföljd som beräknas i tid. Anses man tillräckligt frisk så får man komma ut

Så enkelt och så svårt. Man hamnar inte i fängelse för att avtjäna straff efter att man blivit frisk från en dom som ger RPV.
Citera
2020-05-16, 16:12
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag tillhör ju dem som hela tiden har höjt varningens finger för att T solklart kommer att dömas för brott mot griftefriden men att det är väldigt osäkert om han kommer att dömas för mord.

Efter att ha läst obduktionsrapporten så kan jag säga att nu är det inte ett varningens finger utan alla fingrar som jag har.
Det framgår klart och tydligt att dödsorsaken inte går att fastställa och ej heller dödssättet.

Översatt till Svenska så går det alltså inte att säga hur W dog.
Det här osar mardröm för åklagaren.

Fortsätter T att neka så tror jag tyvärr att han bara kommer att dömas för just brott mot griftefriden.

Just saying.....

Hade huvudet var oskadat hade jag varit mer orolig för friande dom beträffande mord.

Nu är det skadat av trubbigt våld, innan döden inträffade. En jävla skillnad. Tillsammans med indiciekedjan är jag rätt övertygad om att det håller i hovrätten. (Det kommer hamna där oavsett utgång i tingsrätten som det ser ut just nu).
Citera
2020-05-16, 16:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Ca 2-3 timmar var han i Ljungskile se inlägg:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Tack!

Polisen var uppe vid Vassbovägen och sökte kring sjön vill jag minnas, teoretisk har T kunnat ta sig dit till fots från stationen och också ta sig ut på E6 inom tidsramen.

En viss vägtrumma har jag nämnt tidigare, jag finner den fortfarande intressant, ligger vid sydvästra hörnet av sjön, avrinning från sjön går under Vassbovägen, man borde titta där. Snårig terräng, dike och troligen lite slirigt och eländigt vid tillfället.

Mest för att kunna utesluta platsen, kroppen är trots allt inte återfunnen, någonstans finns kvarlevorna tänker jag.
Citera
2020-05-16, 16:14
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Det är frågor som är intressanta att få svar på. Jag har inget svar på det. Kanske han grävde för att förbereda en grav till Ws kroppdel/kroppsdelar? Det är också en förklaring till polisens intresse till Ljungskile, vilket vi alla frågade oss innan vi fick fupen.

Nej - har inget svar.

Jag kollade i FUP:n. Sidan 320 och framåt.
Han var tunt klädd, lerig.
Man har hittat en jacka, lerig.
Någon har tittat i brevlådan hos T och såg leriga spår.
Bilderna visar att man såg något "luddigt". Marken är lerig.

Sök i FUP:n med ordet "ljungskile"

Enligt ett vittne satt han och tvättade händerna i bäcken.
FUP:n sidan 797:

"Lisbeth uppger att hon fick en obehaglig känsla av killen och att hon gick iväg för att låsa sin
bil av den anledningen. När hon kom tillbaka en liten stund senare stod killen fortfarande
kvar och tvättade sig. Hon säger att det är svårt att uppskatta hur länge han stod där men att
det inte var så länge, max några minuter.
"

Detta hände den 19 nov.

Jag ger mig fanimej att något har blivit dumpat där.
Citera
2020-05-16, 16:15
Medlem
volvo 240s avatar
Vilket vedervärdigt avskum till ursäkt itll människa... Hon lär ju ha fått gå igenom fruktansvärda saker innan odjuret skar huvudet av henne med.. Vad är det med dessa MENA-orcher och att skära huvudena av sina offer?? Nåt religöst? Men döms fanskapet så kommer han väl vara ute och röra på sig inom mindre än 20 år så som vårat livstidsstraff ser ut..
Citera
2020-05-16, 16:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag kollade i FUP:n. Sidan 320 och framåt.
Han var tunt klädd, lerig.
Man har hittat en jacka, lerig.
Någon har tittat i brevlådan hos T och såg leriga spår.
Bilderna visar att man såg något "luddigt". Marken är lerig.

Sök i FUP:n med ordet "ljungskile"

Enligt ett vittne satt han och tvättade händerna i bäcken.
FUP:n sidan 797:

"Lisbeth uppger att hon fick en obehaglig känsla av killen och att hon gick iväg för att låsa sin
bil av den anledningen. När hon kom tillbaka en liten stund senare stod killen fortfarande
kvar och tvättade sig. Hon säger att det är svårt att uppskatta hur länge han stod där men att
det inte var så länge, max några minuter.
"

Detta hände den 19 nov.

Jag ger mig fanimej att något har blivit dumpat där.

Kan du berätta vilken plats iakttagelsen gjordes på, var det vattendraget utmed E6 och trafikplatsen eller var?

Exakt var hittades jackan?

Jag tror också att T har dumpat något i Ljungskile, frågan är var man bör söka.
Citera
2020-05-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hade huvudet var oskadat hade jag varit mer orolig för friande dom beträffande mord.

Nu är det skadat av trubbigt våld, innan döden inträffade. En jävla skillnad. Tillsammans med indiciekedjan är jag rätt övertygad om att det håller i hovrätten. (Det kommer hamna där oavsett utgång i tingsrätten som det ser ut just nu).
Huvudet hittades i en väska.En Adidas-väska kanske
Citera
2020-05-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du berätta vilken plats iakttagelsen gjordes på, var det vattendraget utmed E6 och trafikplatsen eller var?

Exakt var hittades jackan?

Jag tror också att T har dumpat något i Ljungskile, frågan är var man bör söka.
Citerar ur fupen:

Öster om Arendalsvägen i höjd med Arendalsvägen 12, rann en bäck. Öster om vägen fanns en kulvert som ledde vattnet under vägen. Utanför kulverten fanns ett galler och runt om det fanns en avsats med staket. /.../ Jackan var vrängd. Inga skador sågs på jackans in och utsida.

Sid 321-322 i fupens pdf.
Citera
2020-05-16, 16:22
Medlem
Citat:
Tack. Så är det. Men jag har fortfarande ett svar att vänta från min vän som jobbar på Helix och dessutom arbetar med J*ack L*indblom, P*eter Pla*xs mördare. Han säger inte ett pip pga tystnadsplikt (irriterande!), men rent allmänt kanske han kan svara på mina frågor. Återkommer ang det i alla fall.

Ställ den här, så kanske jag kan svara...
Citera
2020-05-16, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Tingeler
Huvudet hittades i en väska.En Adidas-väska kanske
Snälla nån. Huvudet hittades i en sk kabinväska av märket Soverign. Läser man fupen behöver man inte ställa sådana frågor.
Citera
2020-05-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ställ den här, så kanske jag kan svara...
Svaret blev som jag skrivit ovan: Nej, RPV är ju ingen påföljd som beräknas i tid. Anses man tillräckligt frisk så får man komma ut
Citera
2020-05-16, 16:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Jag har inte hittat att de sökt av gemensamma tvättstugan T och W använde efter spår. Kanske de gjort det å finns i slasken. De står ju att överkastet ev kan vara tvättat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in