2020-05-16, 16:57
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Vad hade dom sagt om det nu var en handikappad som hade köpt sex?

Om han var lika känd och profilerad som Paolo; Ungefär samma sak skulle jag tro.
Citera
2020-05-16, 16:58
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Jag hoppas att moralpoliserna här inte tittar på Bridget Jones med Hugh Grant
Citera
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
"Kungen av streetan".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Nej då, han kommer att få betala böter men det ekonomiska priset har ju redan nu visat sig vara enormt. Han gick ut med snyfthistorian pga att det är precis dessa floskler som PK-etablissemanget ville höra dvs horornas utsatthet, brist på egen vilja osv osv. Att horan var 30 år och ett professionellt fnask är ju irrelevant för mediahororna.

Adressen i sig indikerar på att det rör sig om utsatta fattiga tjejer, så där har du ju fullständigt missuppfattat det hela. Det är ju så att just den biten är extremt svårförstådd att någon väljer att blunda för fattiga tjejer som utnyttjas. Han kunde valt ett pro ett säkert kort men valde alltså en utsatt tjej. Det betyder att män som köper sex inte bryr sig om vem fan det är utan köper oavsett. Kanske annonserna får dom att bli impulsiva med noll konsekvenstänk.
Citera
2020-05-16, 16:59
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Oj låter som att häggström och co blivit lite mer tekniska.

Eftersom Häggström & Co. var med får du ringa och fråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kanske gör gripanden för människohandel också, men det har de inte sagt något om då det är en separat fråga. Andra personer och annat brott.

Nej, det är knappast en separat fråga om det var trafficking inblandat.

Vid tillslag mot prostitution skriver man ut om gripna personerna även misstänks för andra brott en sexköp, som koppleri eller människohandel.
Citera
Medlem
123....s avatar
En omständighet som blir märkligare ju mer man tänker på det är att detta "första sexköp" inträffade just nu under Coronatider, inte bara det faktum att man ska hålla avstånd och inte träffa nya bekantskaper i onödan utan också det att rörligheten utrikes begränsats.
Skulle jag varit i Paolos kläder och nödgat vart tvungen att uppsöka bordeller så skulle jag varit ytterst noga med att inte göra dessa besök i kvarter/länder där gemene man känner igen mig och mitt varumärke är etablerat..
Ryktet har sen länge florerat att Paolo köper sex, och det har han knappast missat att ta del av själv, den omständigheten ensamt borde räckt för att tänka efter tillräckligt många gånger så att han inte skulle göra en sån fruktansvärd tabbe som han gjorde.

Känslan jag har är att abstinensen med sin last blev så svår för honom så han inte kunde stå emot trycket (Vad är chansen att torska på ett endaste litet undantag liksom?) eftersom hans vanliga horhus där han mer anonymt (och kanske även lagligt) kunnat köpa sina tjänster inte var tillgängligt sen en tid tillbaka..
En sak är säker i alla fall efter att ha sett Pudelintervjun på TV4 är att det INTE var första gången han köpt sex, man såg hur det värkte i hela kroppen på honom att behöva blåljuga så där rätt upp i ansiktet på hela svenska folket ….
Jag har inte gillat Paolo något vidare förut men han har på senare år erövrat min respect för vad han lyckats bygga upp och för att han verkligen verkat lyckats hitta den fantastiska balansen i sitt liv som att han velat ge sken av.. Och så händer detta?

Fullständigt obegriplig och han kommer i paritet med sitt brott att bli straffad hårdare än nån annan i Sverige någonsin gjort, både ekonomiskt och socialt....
Senast redigerad av 123.... 2020-05-16 kl. 17:05.
Citera
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruger76
Hörde rykten om, men kom ihåg att detta nog bara är rykten. Men iaf så hörde jag rykten om att A Schulman också va med, men han hann undfly innan insatsen genomfördes.
Komihåg, bara rykten.

Haha vafan. Substanslöst och onödigt.

Var det såhär Richard Geres marsvinshistoria satte igång?
Citera
2020-05-16, 17:00
Medlem
Ge honom böter !!

Låt honom förtsätta jobba, han är en bra programledare 👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Du glömde berätta att polisen står utanför lägenhetsdörren och lyssnar efter "sexljud" medan dessa hemska "övergrepp" pågår.

Det första polisen gör är identifierar sexköparen. Om sexköparen inte erkänner beslagtas hans mobil(er), poliserna frågar om pinkod och håller förhör med honom och sexsäljaren, därefter blir han släppt och rättegång och åtal kommer väckas etc. Man sitter väl med poliserna i några timmar som mest men aldrig mer än så. Det är aldrig någon frågan om häktning, du vet inte vad du pratar om. Här står att man kan häktas vid brott med MINST 1 år fängelse i straffskala, sexköp har MAX 1 år fängelse i straff. https://www.aklagare.se/ordlista/h/haktning/

Fel fel fel fel fel. Har straffvärdet för brottet UPP till 1 års fängelse eller mer kan man begäras häktad, inte MINST. Finns massa personer som suttit häktade och sedan dömts till frivård eller några månaders fängelse. Beror också på om man är brottsbelastad sen innan och finns med i registret vilket Paolo är. Sluta snacka om saker du inte har någon aning om jävla idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Eftersom Häggström & Co. var med får du ringa och fråga.

Något får mig tro att du kanske rör dig i hans kretsar då du försökt annonsera hans böcker här. Så jag tar det som att du har koll!
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Han har åkt på en stor smäll, ingen tvekan där. Han förlorar allt, K-Rauta stoppar kampanj med Paolo, ICA- och Coopbutiker slutar att ta in hans produkter och plockar bort dom från hyllorna, avstängd från Farmen osv osv, stackarn. Men dom som får ta den största smällen är hans egna barn, inte hans exfru eller ex-flickvän, dom är ledsna och besvikna självklart, utan det är hans barn som får lida resten av sina liv för att "pappa ville vara på Grevgatan en majkväll 2020 och åkte fast av polisen och alla fick reda på det".

Han kanske hoppas på och till och med lyckas med att bygga upp något nytt framöver om han har tur, men barnens beundran för sin pappa är borta. Hur ska han lyckas med att bygga upp det igen?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in