Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag har inte hört att det är en lyxeskort som PR köpte sex av, det jag har hört är att man lagförde 11 män för sexköp i samma lägenhet och detta låter inte så lyxigt. Dessutom sa man på TV4 att det rörde sig om en tjej från ett av europas fattigaste länder. Summan 1500kr har florerat här, om det ligger någon sanning bakom den summan så tycker inte jag att det låter som en lyxeskort.
Internationellt sett, på bordeller i Tyskland och Danmark är det billigare än 1500 kr för en halvtimme.
Citat:
Du vet ingenting om att de prostituerade från razzian kommer att fortsätta som om inget hänt. Jag hoppas att de får hjälp med rehabilitering, bostad, ekonomi och allt de kan behöva för att komma ifrån eländet.
Du vet heller ingenting om att polisen lyssnar efter sexljud vid dörren - det verkar väldigt ologiskt om man är ute efter att gripa flera män samtidigt. Man har väl fått tips, bevakat och sen slår man till.
Jag vet mer än du tror.
Okej, om vi för sakens skull antar att tjejerna behöver rehabilitering... Varför skulle de vilja bli "rehabiliterade"? Förstår du inte att deras inkomst är minst 60.000 per månad netto och att inget annat jobb kan ersätta detta?
Se denna dokumentär, polisen står och lyssnar efter sexljud vid dörren att använda som bevis:
https://www.youtube.com/watch?v=OlW2B16JrQo
Citat:
Nej, jag tror inte heller på att Paolo är genuint ledsen för att han har köpt sex eller att det skulle vara första gången, och det gör honom bara till en ännu större fjant i mina och många andras ögon.
Så att man inte ska fästa sig vid vad han sa i intervjun är vi ense om.
Självklart har den prostituerade du gått till betett sig professionellt, annars skulle hon ju inte få några kunder/pengar.
Att du inte är en ung kvinna och därför inte kan föreställa dig alls hur det skulle vara att suga av vem som helst eller ligga under vilken mans kropp som helst är ju löjligt. Män som är svettiga, orakade, håriga överallt, kulmage m.m. Eller varför inte föreställa dig att ha sex med äldre kvinnor som också är håriga här och var, slappa, kanske bristande hygien precis som gubbarna.
Om jag fick 1500 kr för att ligga med en gammal gumma i en halvtimme där det finns efterfrågan och jag kan ha 10 kunder per dag om jag vill skulle jag inte tveka en sekund...
Citat:
Jag har aldrig varit med någon jag inte velat ha sex med men jag kan ändå föreställa mig hur hemskt det måste vara. Jag slingrar mig inte utan upprepar det jag sa: ordet hora använde jag inte för att jag ser ner på de stackars kvinnor som säljer sex utan för att du försöker slingra dig ifrån det faktum att det är en nedsättande handling att köpa/sälja sex för alla inblandade.
Du ser det inte som en köttmarknad säger du, men det var du som pratade om att jag skulle känna mig hotad att mitt sexuella värde på marknaden skulle sänkas när det finns kvinnor som säljer sex?
Ja det hotar ditt sexuella värde på marknaden för att män då kan få sex, närhet och uppskattning (även om den är konstlad) närsomhelst mot betalning av en prostituerad.
Citat:
Nej, jag tror inte att alla män är djur eller att sexköp alltid måste handla till 100% om sex utan att det kan ha med fysisk närhet att göra. Därför är jag för att det ska finnas mainstream porr i begränsad mängd att tillgå och även i väldigt specifika och kontrollerade fall även sexköp.
Men det måste bygga på att ingen som säljer sex mår dåligt, för då är det fel. Jag tycker synd om män och kvinnor som aldrig får närhet, men det gör inte det rätt att utnyttja sårbara kvinnor.
Okej då håller vi med varandra i sak.