Citat:
Ursprungligen postat av
Neverever31
FHM har ingen strategi om flockimmunitet.
- Hur kan man annars beteckna Folkhälsomyndighetens strategi? Skulle Folkhälsomyndighetens strategi fungera utan flockimmunitet?
Citat:
Ursprungligen postat av
DikT
Right.
Och påven har inte en rolig mössa
Eftersom han säger att den inte är rolig så måste vi lita på det istället för att se med våra egna ögon.
- Och det är en myt att muslimer utökar sitt inflytande genom att ha höga födelsetal.
Citat:
Ursprungligen postat av
crisscross
För det första så har FHM nu tjatat om att flockimmunitet inte är deras strategi i 30 presskonferenser. Det är bara här på FB som man framhärdar flockimmunitet.
- Talar Folkhälsomyndigheten sanning? Det som jag kan se, är en strategi som bygger på flockimmunitet.
I inledningsskedet så sprids en smittsam sjukdom med exponentiell ökning. Begrunda exponentialfunktionen. För att få bäst resultat, med minst insats, så bör man motverka smittspridningen så tidigt som möjligt. Trots det, så valde Anders Tegnell att vänta med att försöka hejda epidemin. Varför valde Anders Tegnell att agera så långsamt? Vad fanns att förlora på att låta några flygplan stå kvar på marken?
Jag kan bara se 1 förklaring till att Anders Tegnell så gärna ville vänta med att motverka epidemin. Den enda förklaring jag kan tänka mig, är flockimmunitet. Vilka andra förklaringar kan ligga bakom Anders Tegnells ovilja att agera tidigt? Vad fanns egentligen att vinna med en fördröjd respons?
Citat:
Ursprungligen postat av
crisscross
Sen så tror jag att det är en kombination. Åtgärderna runt i världen drar ner r-talet och det behövs mycket mindre andel av folket med immunitet för att smittspridningen ska hejdas. Det är det vi ser överallt nu.
- Ja, ökande immunitet bland folket leder till långsammare smittspridning. Ifall man har en strategi som bygger på detta, kan man då förneka att strategin bygger på flockimmunitet?
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Ja men alla andra länder uppnår det fortare än Sverige och de allra flesta med färre döda. Och lika dålig eller bättre ekonomi.
Citat:
Ursprungligen postat av
crisscross
Jaja, småbarnen som ser allt som en tävling.
- Tävling? Det handlar om att rädda liv.
Att jämföra olika länders dödstal, handlar om att se vilken strategi som har fungerat bäst. Man vinner ingen pokal. Men man vinner chansen att behålla livet. Många svenskar har fått betala ett högt pris för Anders Tegnells strategi. Dessa svenskar kan nu betecknas som före detta svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
crisscross
Vi som människor har fått ett nytt virus och det dog en del (inte hälften så många som alarmisterna trodde), vi sänkte hela världsekonomin. Vi har tappat minst 10 år av ekonomisk framgång överallt i hela världen. Det finns inga vinnare här, bara förlorare och det är alldeles för tidigt för att se vilka som kom bäst ut.
- Ekonomin hade mått mycket bättre ifall Covid-19 hade hejdats tidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Att låta viruset härja fritt och det leder till höga dödstal även om viruset inte alls är så smittsamt som man hade trott. För Sveriges del ses inget slut på eländet.
- Siffrorna med dödsoffer fortsätter att ligga skyhögt, med bara en minimal nedgång. Ekonomin fortsätter att ta stryk.