2020-05-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Paolo kommer studsa tillbaka från det här, främst för att han är en person med en främst kvinnlig publik som troligen alla skulle ligga med honom gratis, folk måste bara få godhetsmarkera på Twitter lite först, så alla ser att de har rätt åsikter om sexköp. Sedan kommer han tillbaka med en talkshow i middagsformat om svåra ämnen.
Hade hade det varit Edward Blom som torskat hade det varit mer kört.

Paolos karriär inom PK-media är 100% körd.
Radio, TV, film.

Hans framtid är bränd.
Citera
2020-05-16, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jag kan tycka att du har en poäng. Varför inte kriminalisera båda köpare o säljare?

För att skydda säljaren. Det råder en ojämnhet i maktförhållandet.
Citera
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Hur naiv får man vara?
Jag gör absolut skillnad på att sitta och runka till amerikanska porrskådisar som blir påsatta och en thailändsk tjej som blir knullad på ett hotellrum.
Det finns ingen som behöver hora för att försörja sin familj i Sverige, det är skillnaden mellan Sverige och Liberia.
Du tror verkligen att en hora från Rumänien åker hit för att sälja sig trots att hon är miljonär?

Varför blandar du ihop porr med med sexköp? Feminist?

Det finns ingen som behöver hora för att försörja sig. Dålig fantasi skulle jag snarare kalla det för.

Jag har inte sagt att hon är miljonär.
Men det verkar vara jävligt viktigt för media att berätta att hon kommer från ett fattigt land. Sverige anses vara rikt. Men lik förbannat finns svenska horor ändå. Hur förklarar du det? Du sa ju precis att man inte behöver hora i Sverige för att försörja sin familj.

Ingenstans har jag kunnat läsa vilket land kvinnan kommer ifrån annat än att det är ett fattigt land i Europa. Är det Grekland då kanske? Liberia ligger såvitt jag vet inte i Europa.
Senast redigerad av PippiDreng 2020-05-16 kl. 15:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Begär efter pengar för att ha tak över huvudet och mat?
Det verkar som det finns inga gränser när det är frågan om att stilla pengabegäret hos en del.
Och runda allt vad moral och självrespekt heter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Ja ok.
Var det hemma hos en enskild person eller var det mera bordellstuket med massa kvinnor där?

Jag tror det var en lägenhet, dom tog ju 11 torskar totalt under tiden dom slog till
Citera
2020-05-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Suck, men nu pratar vi ju för fan om sexslavar! tror du de får välja själva?

Här handlar det om trafficking, inte den fina lyxeskorten på Södermalm som kan välja och vraka.

Nej, ingen trafficking i detta fall. Dessa tjejer som hon Paolo satt på lever lyxliv och drar in mer än genomsnittlig svensk löntagare.
Citera
2020-05-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Man kan säga vad man vill om moral hit och dit, men har man en position som PR så kan man så klart inte komma undan med att ertappas för sexköp. Större vilt har fallit för mindre, se t. ex Timell. Han är rökt och han vet om det själv. Det är därför som han går ut och meddelar nyheten (han vet såklart hur media fungerar). På så vis får han mer utrymme att själv styra bilden av det hela. Kanske finns det till och med någon som går på det och tycker synd om honom. Sparken hade han fått ändå så snart det uppdagats att han var en av de 11. Skadan hanteras efter bästa förmåga i syfte att skademinimera. Hellre förekomma än förekommas. Han gör det mesta rätt utifrån den uppkomna situationen. Ja nästan allt, utom att framstå som en som på riktigt mår dåligt över det hela.
Det är faktiskt skitkul hur han trollar fram "övergrepp i barndomen" i detta läget. Det får han ju gärna fläka ut mer. Det är så uppenbart ett fall av "eftersom jag haft det jobbigt har jag rätt att göra fel" så det stänker om det. Med det sagt är ju svensk sexköpslag helt bisarr och häxjakten på hetersoxuella mäns sexualitet sjuk.
Citera
2020-05-16, 14:58
Medlem
Vilka polare umgås PB med privat ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigFittgenstein
För att skydda säljaren. Det råder en ojämnhet i maktförhållandet.

Nej, det råder ingen sådan ojämlikhet. Säljare kan många gånger ha det bättre ekonomiskt ställt än köparen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Nu är omständigheterna sådana att han kan ha begått brottet oaktsam våldtäkt, han har mer eller mindre erkänt det dessutom
Hur kan det vara våldtäkt med grov oaktsamhet då det var inom prostitution? Det hänger inte hop då, har svårt att se någon lagpraxis ska koppla det till våldtäkt då det är sexuella tjänster som har köpts i överensstämmelse mellan två personer. Det är om flickan själv skulle sagt att han har våldfört sig på henne mot hennes vilja, det är väl det enda som kan yrka på att det skulle bli så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag är inte ett dugg förvånad över att du går till horor, jag tycker att dina åsikter verkar bekräfta de fördomar man har om att sexköpande män har en usel kvinnosyn. Att prostituerade försöker undvika att bli ihjälslagna av män känns väl inte direkt som någon newsflash - prostituerade har säkerligen ett gäng med säkerhetsåtgärder och villkor kring sexet, men det betyder inte att de utför sexuella handlingar för att de mår finfint. Tror du verkligen att en kvinna du köper sex av skulle sitta och beklaga sig om sitt liv och sin bakgrund och sina missbruksproblem eller dylikt? Extremt naivt om du tror det. Det är väl SJÄLVKLART att de prostituerade uppvisar en bild av hur de själva väljer att sälja sig och att de inte mår dåligt av det. Detta gör de säkerligen allra mest för att stå ut med sig själva.

Skulle du själv vilja utföra sexuella handlingar på människor du tycker är motbjudande? Flera stycken om dagen. Vad gör det med en människas psyke?

Vari exakt ligger min dåliga kvinnosyn? I att jag besöker sexarbetare? Förresten, sluta använda det nedvärderande ordet "hora", märks att du hyser förakt mot dina jämlikar vars yrke gör dig mindre värd på den sexuella marknaden.

Tror att många professionella människor mår ganska kasst inombords. Se på läkare - ett hederligt, välbetalt yrke med hög lön och ändå begår läkare flest självmord än någon annan yrkesgrupp. Det betyder ju inte att de inte är läkare av fri vilja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Paolos karriär inom PK-media är 100% körd.
Radio, TV, film.

Hans framtid är bränd.
Ja . "Älskling ska vi inte köpa den där sexköpande italienarens spagetti?" Varumärket är atombombat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in