2020-05-16, 14:28
Moderator
manamanahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Jag gillar han inte i vanliga fall, men klockren sågning av Alex Schulman :

https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/vilken-oflax-paolo-forsta-gangen-du-koper-sex-gor-polisen-razzia/

Slutet var riktigt effektfullt:

Citat:
Jag såg på bilden där han stod i sin joggingoverall. Han gav tummen upp till kameran. Och sen gav han sig iväg i spåret. Offret i historien. Som nu går vidare. Ny dag, nya möjligheter. Där sprang han, syltryggen.
Citera
2020-05-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Paolo Roberto har ju inte våldtagit någon så din lilla teori faller ju pladask
Hur vet du att han inte våldtog? Om kvinnan var med på det hela pga tvång från sin hallick så var det samma sak som våldtäkt. Paolo själv har benämnt det som smuts så jag antar att det inte var ett möte mellan två människor som var lika sugna på att sex med varandra.
Citera
2020-05-16, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Men allvarligt vem bryr sig?
Det är en jävla skitsak sexköp borde vara lagligtoavsett.
Sen nu sitter Gabriella Kärnekulle Wolffe självutnämnd ”expert” i TV4 och beklagar sig över vilken hemsk människa Paolo är blabla.
Gabriella är så fruktansvärt ful så den fittan lär ju aldrig ha fått knulla i hela sitt liv, skulle inte ens ha sex med henne mot betalning.
Så jävla löjligt av TV4 att ens ta upp skiten, finns betydligt värre saker att visa och fördöma.

Stå på dig Paolo!

Gabriella Kärnekull Wolfe framstod som riktigt bitter i TV4 Nyhetsmorgon. Men nog har hon fått ligga, dessutom mot betalning. Hon började sälja sig redan som 15-åring.

Man kan dock inte gissa sig till att hon varit prostituerad baserat på utseendet. Ingen skönhet direkt. Att bli hora kanske var hennes bästa chans att få ligga?

För några år sedan startade hon upp nätverket #intedinhora. Man kan väl anta att det inte direkt är mansvänligt.

Det lär nog inte flockas med killar runt Gabriella. Som sagt är hon inte ens snygg, och de flesta ser väl henne för vad hon är: skadat gods.
Citera
2020-05-16, 14:31
Medlem
Paulo säger att kvinnan var i utsatt läge och säkert tvingad till detta så uppenbarligen trodde han inte att det var någon som frivilligt sysslade med detta för att hon gillade sex och ville tjäna en massa pengar
Citera
Medlem
ManfredVRichthofens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glamoureus
Det här kan bli spännande. Någon som vet om polisen har förhört tjejerna om de har tvingats till prostitution?

Finns det något som heter oaktsam våldtäkt? Och kan Paolo Roberto åtals i sådana fall trots att han redan har fått böter? Jag tänker att dubbel bestraffning är förbjuden i Sverige?

https://lagen.nu/1962:700#K6P1

[K6]1 a § Den som begår en gärning som avses i 1 § och är grovt oaktsam beträffande omständigheten att den andra personen inte deltar frivilligt, döms för oaktsam våldtäkt till fängelse i högst fyra år.

Det är två olika brott. Om du rånar och misshandlar någon kan du dömas för båda brotten, dubbelbestraffning handlar om att du kan inte dömas för ett brott igen om straffet vunnit laga kraft. Så jo visst kan det bli så.

Finns också en man som dömts till fängelse i det fallet skrev han i en kommentar till annonsen att han trodde tjejen var utsatt för trafficing. Och Paulo har ju snackat bort sig i TV.
Citera
Medlem
Drar lite kola och köpa lite sex, hur dramatiskt är det egentligen? Skärpning.
Citera
2020-05-16, 14:32
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Gabriella Kärnekull Wolfe framstod som riktigt bitter i TV4 Nyhetsmorgon. Men nog har hon fått ligga, dessutom mot betalning. Hon började sälja sig redan som 15-åring.

Till skillnad från Paolo står hon för det hon gjort. Stark tjej!
Citera
2020-05-16, 14:32
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok är det en mänsklig rättighet?
att få en partner för att tillfredsställa sitt eget sexbehov.
Det är som sagt ingen rättighet, det är ett behov. Och varför då inte få betala för att tillfredsställa detta behov? Det är ju ändå en frivillig överenskommelse mellan två vuxna människor.
Citat:
För vem har sagt att just du- kom till världen för att få
sex-äventyr med utsatta under färden?
Snygg anspelning på Taube.
Citera
2020-05-16, 14:33
Medlem
Citat:
Nej han erkände på plats. Fick bötesstraff.
Han erkände o pratade sedan ut i media.
De övriga sexköparna erkände visst alla.
Deras namn blir offentliga, inte bara P.R
som greps under polisens tillslag mot bordellen.

Nja...? Jag läste att alla de andra horkarlarna erkände direkt och att PR vägrade erkänna.
Citera
2020-05-16, 14:33
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Paulo säger att kvinnan var i utsatt läge och säkert tvingad till detta så uppenbarligen trodde han inte att det var någon som frivilligt sysslade med detta för att hon gillade sex och ville tjäna en massa pengar

Har vi tur kommer lite bilder på lägenheten inom kort.
Citera
2020-05-16, 14:34
Medlem
Många män här gör det väldigt svårt för kvinnor som jag som inte delar pk och feminsttaliban-synen av män att stå emot mansförtrycket när man läser trådar som den här. Undrar vad ni män som skriver så får ut av det annat än att underhålla deras syn på vita svenska män som grupp.Att betala för sex och anledningen till det vet jag för lite av.
Jag har dock svårt att förstå att man vill köpa sex om man inte gör det för att man gillar udda sex som inte vanligtvis förekommer. Att kvinnor kan välja att sälja sex för att män som inte får doppa är villiga att köpa det tror jag absolut på och kan också förstå att en del väljer sälja sex frivilligt men att kvinnor och män blir utnyttjade till att sälja sex tror jag ingen behöver tveka också på. Ska det vara olagligt då borde det vara både hållen.

Jag har aldrig gillat Paolo Roberto, någonsin. Han har ett skumt förflutet och att han skulle åka fast för detta är inget som förvånar mig. Otroligt dumt gjort och högt pris att betala för sex.. Men tur nu slipper jag se honom i rutan.
Citera
2020-05-16, 14:34
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lanadelmane
Drar lite kola och köpa lite sex, hur dramatiskt är det egentligen? Skärpning.

Bortsett att båda sakerna är olagliga, odramatiskt om du inte råkar bli påkommen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in