2020-05-15, 22:38
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Väskan är ompackad efter resan, halsduken bland annat, den har han haft på sig efter mordet.

Han smsade även Wilma den 4 november (tror jag). "Kan du packa upp väskan?" Hon skulle göra det sa hon.

Den sms fikk hon allerede 2.nov
Citera
2020-05-15, 22:38
Medlem
*nickNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Hon gick väl till kuratorn där?
De kuratorer jag läst om har varit på hennes skolor, bland annat den senare i Uddevalla. Vart i FUP framgår det att hon har kontakt med kurator på ungdomsmottagningen?
Citera
2020-05-15, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det ser konstigt ut. På sidan 269. Spåren upphör ganska tvärt på golvet under handfatet. Såg tidigare att dom hade en flaska klorin i garderoben. Men det kanske inte hjälper mot bluestar undersökning? Vet inte. Ser skumt ut. Han kanske haft duschdraperiet på golvet? Eller något annat.

Klorin skulle gjort det ännu blåare.
Har för mig att frånvaron av blod i duschen förklaras nånstans i FUP med att det har spolats så mkt vatten just där att spåren försvunnit. Ska se om jag kan hitta...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Inte ork att vela med pm så tar det här.

Nästa direkt i i förhållandet mellan w&t blev w gravid men fick missfall.
(Korrekt)

Senare blev w gravid igen men då gjordes abort.
(Korrekt,offentligt i FUP)

Sista gången hon blir gravid vill hon lämna t.
(Hörsägen bland vänner,men ingen blod analys har heller gjort om w var gravid när hon avled)

FUP säger vad utredningen fått fram.
Alltså inte allt..
Obegripligt formulerat och formatterat. Försök igen tack.

Vart har du läst att Wilma har fått missfall? Inte sett detta i FUP.
Citera
Medlem
Alltså vill egentligen inte vara den där killen, men fy fan vilken blåst brud. Inte så man känner jättemycket sympati. Inte för hennes jävla föräldrar heller. Skulle ta livet av mig om jag uppfostrade en sådan efterbliven dotter.
Citera
2020-05-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
De kuratorer jag läst om har varit på hennes skolor, bland annat den senare i Uddevalla. Vart i FUP framgår det att hon har kontakt med kurator på ungdomsmottagningen?

Det framgår av förhör med kurator på Ungdomsmottagningen i Stenungsund. s. 91 i aktbilagan som kom upp i tråden igår. Finns i första inlägget i tråden.
Citera
2020-05-15, 22:41
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Klorin skulle gjort det ännu blåare.
Har för mig att frånvaron av blod i duschen förklaras nånstans i FUP med att det har spolats så mkt vatten just där att spåren försvunnit. Ska se om jag kan hitta...

Skulle vara logiskt isåfall, ser ut som ett område om kan bli blött när man duschar t.ex.
Citera
2020-05-15, 22:41
Medlem
Citat:
s534. Förhör med Andersson, Linda. Inte kuratorskontakt utan psykologkontakt genom ungdomsmottagning. Så detta är bekräftat. På samma sida vittnar även mamman om en etablerad kontakt med socialtjänst pga bostadssituationen 3 veckor innan mordet.
Citera
2020-05-15, 22:42
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArPharazon
Det är en bra fråga. Nu var det ett tag sedan jag var i USA, men då kontrollerade de inte mitt ESTA förrän jag var i passkontrollen i USA. Vet inte hur det ser ut nu. Inte heller andra länder har kontrollerat mitt visum/inresetillstånd förrän jag varit på plats i det landet, oavsett vilket land jag rest från (i Europa eller Asien). Så det är nog något som inte stämmer.

Edit: såg att JustLikeMoney skrev att man blir nekad i första kontrollen om man inte har ett godkänt ESTA. Frågan är ju då hur han kunde tro att han skulle kunna ta sig in i USA utan giltigt inresetillstånd. Det är ju ingen hemlighet att de är ett av de mest strikta länderna vad gäller sådant.
Det är omgjort så all sådan kontroll sker innan man flyger. Det är flygbolagets ansvar att neka incheckning om ESTA är avslagen. ESTA måste göras minst 72h före avgång, så han lär ha vetat att han skulle nekas...?

På tal om en detalj, är ni säkra på att han skulle flyga via Arlanda? För TAP! (Lågprisflyg) flyger just Landvetter-Lisabon-Miami .
Citera
2020-05-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Fast hon har ju bevisligen legat i sängen..

Jovisst, det syns, men menar bara att hur hon kom dit! Bara undrar för att i mina ögon ser det märkligt ut.
Trots att hon var en liten tös lyfter någon henne på sängen så "snyggt" - menar Tishko är ju lika tunn och liten själv 😏 men, men..
Citera
2020-05-15, 22:43
Medlem
Citat:

Det står i fupen. Jag läste också det idag. Att hon träffat kurator där. Läst hela Förundersökningen.
Citera
2020-05-15, 22:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Någonstans i Fupen står det om att han fick hjälp m pengar för att köpa en biljett tillbaks. Om det var hans egen pappa eller Wilmas kommer jag inte ihåg. Förmodligen stort nederlag för honom att behöva komma hem med svansen mellan benen efter att ha förfalskat något dokument som de upptäckte.

Har inte läst hela FUP men jag läste någonstans att han blev stoppad på flygplatsen och att hans pappa fick betala mycket pengar för nån resa tillbaka. Om han blev stoppad innan utresan så känns det inte som att det kan kosta så mycket. Det är en sak om han flög till USA, kom inte in där och blev tvungen att köpa en biljett hem men så var det väl inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in