2020-05-16, 12:19
Medlem
Jeg kjenner RU personlig. Spør meg om hva dere vil.
Citera
2020-05-16, 12:23
Medlem
Spoekelseskladdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Takk!

Det slår meg også som underlig at hun skulle nevnes spesifikt i trusselbrevet/være ekstra utsatt og trenge spesiell politibeskyttelse, hvis noen eksterne skulle stå bak... Det tok meg mye lenger tid å identifisere henne enn TEH og H*nna HB, da hun er mye mer anonym...

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tror det var en grunn til at hun måtte settes litt ekstra ut av spill. Hun er ikke kontrollert av TH slik de andre er.

Hvis relasjonen mellom TH/familien og denne datteren er slik det snakkes om her, så er det absolutt interessant og mistenkelig om bare hun ble nevnt spesifikt i brevet.

Kan være et av mange indisier som peker mot TH, men som kan være svært vanskelig å bygge en sak på.
Citera
2020-05-16, 12:23
Medlem
Spoekelseskladdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reapx

På kjøkkenet med lysestaken?
Citera
2020-05-16, 12:26
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:

Er pågripelsen og siktelsen virkelig absurd?
Citera
2020-05-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag kan inte fullt ut bedöma det riktigt men om det stämmer, och det gör det nog, så är det nog rätt talande ändå. Det känns som en helt central punkt i cover-historiens trovärdighet och betydelse. Det finns ju omedelbart en dimension till där: kidnapparna ska ändå framstå som kompetenta i ämnet, för kidnappningen bygger på pengaöverföringens genomförliget, och en typ av förbrytare med ett instrumentellt förhållande till pengar sätter sig liksom inte in i kryptovalutasaker till hälften, utan det är ju just den biten som måste fungera. En förbrytare skulle normalt snarare välja typ av brott eller föremålet för brottet efter vilka specifika kunskaper han själv redan besitter eller redan hade knutit till sig. Så en halvdan kryptovalutaskurk är liksom inte något som finns så mycket av i sinnevärlden. Antingen behärskar de det så gott som fullständigt eller så inte alls. När man kidnappar miljardärsfruar. Att föra över 90 miljoner borde på ett plan f.ö. inte skilja sig så mycket från att föra över 326:50 eller 75.000:- eller tre miljoner, om de ska antas ha kunnat bedriva brottslig verksamhet med betalningar på liknande sätt förut. Med ngn framgång.

Så det är efter en hastig titt säkert så att den som satt ihop kryptohistorien inte fullt ut vet vad denne sysslar med.

Oförmågan att lyckas komma till skott och ta betalt av offret framgångsrikt är också bestickande. Det är mot all intuition. Liksom f.ö. nioveckorsplanen att ha AE kidnappad. Uppriktigt sagt är det nog så stolligt i enskildheter att man måste få tro att polisen slöt sig till detta redan ytterst tidigt.

Att inte TH är kompetent får nog anses tala mer för hans skuld än omvänt.

Det är också en punkt där man då undrar lite lätt hur i hela friden detta kunnat bli till. Här blir det grumligt, liksom för att inte störa klarsynen på annat håll, att att ta bort AE är en förträfflig idé. (Sade Saturnus och åt upp sina barn.)

Lite dimma lurar inte polisen värst.

Ja man må undre seg. Hvordan noen kan ha kommet på dette her. Gal manns verk.

Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Man kan mene mangt om mye, og noen synes kanskje det er helt normalt at TH ikke sa et ord til/om sin kone i offentlighet (hverken skriftlig eller muntlig) under hele denne perioden hun var etter sigende kidnappet og i fangenskap hos kriminelle.

At venner sier han ikke pratet om saken, og tydeligvis også folk på jobb og slekt sier det samme. Helt normalt.

Han lover ikke ut noen kroner i dusør til den som kommer med avgjørende tips. Selv om han har 1,9 milliarder. Helt normalt.

Og han fortsatte tydeligvis å jobbe på som aldri før, selv i tiden da kona var "kidnappet". Helt normalt.

I denne artikkelen:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/04/30/195674577/utviklet-eiendomsprosjekt-mens-politiet-jaktet-pa-konas-drapsmann

Anne-Elisabeth Hagen har vært savnet siden 31. oktober 2018. I juni 2019 endret politiet hypotese fra bortføring til drap. Fire uker senere opprettet ektemannen Tom Hagen seks nye eiendomsselskap for å utvikle og selge området i Fet kommune, melder Dagens Næringsliv (DN).

Helt normalt det også ja.

Det var jo bare en situasjon hvor kona som han har sagt var den snilleste i verden var i hendene på det han mente var grusomme kidnappere.

Så har man ektepakten. Helt normal ja. Ingenting å utsette der.

Og da politiet i juni 2019 endret til hovedhypotese drap, så var ikke spørsmålet "hm dette er interessant...hvem har da drept min kone? Det må vi virkelig finne ut av!!" Men Holden/TH begynte argumentere MOT politiet og kjempe for at kidnappingsteori var mer riktig. Uenige med politiet. Normalt det ja.

Og de første 8 mnd ble det ikke betalt noe til "kidnappere", men etter 8 måneder betales det noe rett etter at politiet har sagt at dette er ikke kidnapping. I den situasjonen og uten livsbevis. Er jo tenkelig at kidnappere kan ha et offer på en hybel eller noe i 8 mnd. Og ingen vits å høre på resultater fra politiets etterforsking. Helt normalt det.

Mye mer som også er normalt i saken. Var goood stemning der 2 dager før i huset iflg TH sin mest lojale partner i 25 år. Både i lufta ute og inne var det god stemning. Og ryddig i huset. Alt var normalt.

Ha rykte for å være av den gamle skole og bare bruke blyant og notatblokk. Men digital kryptovaluta fikk han tilegnet seg kunnskap om i mange møter i tiden før forsvinningen. Også helt normalt.

Ja det er unormalt og skremmende at politiet i det hele tatt tenker på at ektemannen er involvert. Barna bør være kjempesinte. Det aller mest normale er jo at ektemannen ikke er involvert. Eller....

Summert opp blir all denne "normaliteten" veldig avslørende.

Du oppsummerer veldig godt hvorfor det skurrer her og det skurrer der ...
Citera
2020-05-16, 12:37
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Han kan ha servert henne giften rett før han dro på jobb kl 09, hun tok samtalen 0914 før hun falt om i løpet av neste halvtime.

Eller hun kan ha drukket giften etter 0914 samtalen, f.eks fra te/kaffe på termos.
Det store problemet med denne hypotesen,er jo at sjansen ville ha vært meget stor-for at hun svarte på en innkommet tlf. samtale etter at giften hadde begynt å virke.Om f.eks. datteren ringte ville jo AE sagt at hun følte seg rar.Gjerningsmann var nok ikke så dum,at den kunne ta denne sjansen,det virker helt idiotisk.
Citera
2020-05-16, 12:43
Medlem
Citat:

Mener du han har noen tilknytning til forsvinningssaken?
Citera
2020-05-16, 12:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette er ikke helt korrekt. Det har aldri vært noe søksmål fra TH mot russiske Severstal.

31. oktober 2018 la aktor i Økokrim ned påstand om fengselsstraff for tre tiltalte i Pareto-saken. De tre var tiltalt for å ha bedratt investorer som hadde solgt Gold Crew-aksjer via Paretos meglerbord, for en prisgaranti i forbindelse med en oppkjøpskrig mellom russiske Severstal og et kanadisk selskap.

I forbindelse med straffesaken fremmet aktor erstatningskrav på vegne av bedratte investorer.

Og det var ingen russere involverte i bedragerisaken, hverken som tiltalte eller som vitner.

Enda en ting som skjedde på Halloween 2018, sammentreff?

• AEH forsvinner/blir drept
• TH kommer seinere på jobb enn vanlig
• RU bytter profilbilde flere ganger, har det ene fortsatt
• TrH la ut Mockinbird-boka på fb i jan 2018 som handler om drap på Halloween
• Prosedyre i Pareto-saken

Henger alt dette egentlig sammen?
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-05-16 kl. 12:51. Anledning: Ekstra
Citera
2020-05-16, 12:47
Medlem
Alexei mordashov er den største aksje holderen i det gruveselskapet.
Citera
2020-05-16, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja man må undre seg. Hvordan noen kan ha kommet på dette her. Gal manns verk.

Summert opp blir all denne "normaliteten" veldig avslørende.

Du oppsummerer veldig godt hvorfor det skurrer her og det skurrer der ...

En ting er å ikke nevne saken til dine forretningsforbindelser, men man skulle jo tro at det ble det store samtaleemnet på søskentreffet høsten 2019, rett etter endring av hypotese. Alt ingen nevner saken eller AE synes i alle fall jeg er over all fatteevne.
Citera
2020-05-16, 12:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
En ting er å ikke nevne saken til dine forretningsforbindelser, men man skulle jo tro at det ble det store samtaleemnet på søskentreffet høsten 2019, rett etter endring av hypotese. Alt ingen nevner saken eller AE synes i alle fall jeg er over all fatteevne.

Enig, ikke uvanlig å la være å prate om en som døde for ett år siden, men en mor som fortsatt er borte?
Citera
2020-05-16, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Enda en ting som skjedde på Halloween 2018, sammentreff?

Det kunne kanskje se ut som om det var meningen å kaste mistanke på uspesifiserte venner av eieren av russiske Severstal.

Økokrim og politiet avviste bestemt noen forbindelser til russere. Severstal hadde ikke tapt én eneste rubel i forbindelse med Pareto-saken. De hadde derimot tjent, eller spart, ca 188 millioner NOK i 2010-kroner, på at Pareto ikke krevde inn prisgarantien på vegne av investorene.

Det var Pareto som hadde forpliktet seg til å innfri prisgarantien overfor investorene, og derfor var det også Pareto-ansatte + en konsulent, som var satt på tiltalebenken. En Pareto-ansatt ble frikjent og frikjennelsen ble ikke anket av Økokrim, og frikjennelsen er derfor rettskraftig.

De to andre ble dømt, men har selv anket. Vet ikke om ankesakene er ferdig behandlet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in