2020-05-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12745901

?
https://www.instagram.com/p/B90kdaDAfS2/ bästa
Citera
2020-05-16, 10:59
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12745901

?
Nä, det är samma, 6:14 min långt.
Citera
2020-05-16, 11:00
Medlem
Chinatowns avatar
Någon som sett TV4s kommentarsfält om detta? 95 % av många kommentarer handlar om hur TV4 kan ta Paulo Robertos ställning i denna fråga. Visst finns det en del av TV4 (som är starkt sammankopplat med Paulo Roberto) som försvara sig i någon mån eller vill tjäna pengar medan dom kan, men tror mycket handlar om att inte ge alternativa medier inflytande i frågan. Bara att TV4 är så klumpiga att dom inte riktigt vet hur.

Vissa pratar om att ge tjejen ifråga utrymme istället för gärningsmannen Paulo Roberto - En helt okänd tjej som kanske inte ens kan svenska eller engelska.. Hur intressant är det att titta på? Varför skulle hon vilja sätta sig framför det tydligt dömande svenska folket? Det finns fortfarande en skam över att sälja sex oavsett vad någon säger. Får du reda på att en dejt sålt sex kommer din syn på henne ändras direkt oavsett hur illa sexsäljandet var. Tror dessutom det egentliga intresset för det är otroligt lågt även om jag förstår tanken bakom att stödja henne över Paulo Roberto.

Intresset för detta är bevisligen väldigt stort och säger inte TV4 något säger någon annan. Titta bara i denna tråd. Flashback skulle få betydligt mer "besök" över tid om TV4 hållit tyst. Sanningen skulle komma fram förr eller senare. Gammelmedia gör vad som helst för att Flashback, Youtubers eller andra ska få så lite att säga till om som möjligt.

Paulo Roberto är givetvis desperat då stora delar av hans liv går åt helvete väldigt snabbt. Varför han går ut är väl ingen konstighet. Han försöker rädda det som räddas kan.

Samtalet om sexköp - Hur illa det är. Borde det vara lagligt/olagligt? Varför? Varför inte? Lär dyka upp. Svår fråga. Att sexköp leder till negativa saker är svårt att säga emot, men samtidigt finns det folk som väljer att göra det. Folk som skulle kunna ha ett vanligt jobb, men väljer att ha sex mot pengar istället. Det finns en tjej i "Hur Kan Vi?" på Youtube som öppet pratar om det. Sexköp är otroligt fult och olagligt i Sverige ändå begås det. Förmodligen ganska ofta utomlands. Det sägs vara världens äldsta yrke och det finns något i det. Så länge folk vill ha sex finns det någon benägenhet att sälja det. Oavsett hur äckligt/fult/dumt du eller jag tycker det är.
Citera
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag måste säga att jag verkligen är irriterad på Paolo Robertos sätt att hantera detta. Ja, han är uppenbarligen vidrig som människa privat och har begått ett brott. Han får ta straffet. Ok. Fine. Så fungerar det. Men varför i helvete ska han sätta sig framför en tv-kamera dagen efter han åkt fast och försöka svänga opinionen till att han själv är det egentliga offret? Och varför köper TV4 hans skitsnack? Granska honom då för helvete era lata jävlar.

Kolla listan över sexköpare som han finns med på, den som det skvallrats om i denna tråd sedan 2010. Snacka med tjejerna han köpt sex av. Då har ni gjort någon jävla insats för journalistisken. Vad fan är detta?

Varför inte slänga fram Engla-mördaren eller vilken annan brottsling som helst, valfri krogmisshandlare och låta dem snyfta över hur jobbigt det är att behöva skada sig själv genom att skada andra människor? Buhu, buhu. Terapi. Kränga mer skit. Buhu. Buhu. Buhu. Å så hemsk jag är, så synd det är om mig som åkte fast. Snyft. Snyft.

Rakryggad? I vilken syltrygg? Jag hade haft mer respekt för honom om han faktiskt stått för att han var ett arsle. Det är inte mitt fel att jag våldtar. Det är inte mitt fel att jag slår ner nån. Buhu.
Jadu.. Man baxnar fanimej. Och folk faller för det. Jag förstår inte när fan det ska vara nog någon gång i detta land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Skulle säga 1.65-67. Han är kort alltså för att vara man. Aldrig äver 1.70 .
Har sett han och jag är 1.67 .

sant? sjukt kort isåfall, Silbersky kort men wiki säger 174, borde inte vara svårt att ta reda på eftersom han är idrottare.

men han kanske stod på en pall när han lagade mat i tv4
Citera
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnGottiSr
Nej, det är du som förtjänar ett snabbt nackskott. Sådana skitnödiga jävlar som du är exakt vad som är fel med Sverige. Två människor har här alltså ingått i en helt frivillig affär och sen hetsar du, som tredje part, upp dig över ingenting, som du dessutom inte har någonting att göra med.

Varför? Jo, för att du är dum i huvudet och gått på all feministindoktrinering och därför att du är en självgod hycklare, som låtsas som att du är helt perfekt och lever upp till alla dina ideal fastän du är mer dekadent än någon som köpt sex.

Du förstår inte vad proportioner är för någonting och det spelar ingen roll ifall den här mannen har skapat fler arbetstillfällen eller producerat saker som givit mer värde åt människor än vad du någonsin kommer göra därför nu ska du in på internet och gotta dig i skvaller. Du är en värdelös människa.

Men du fattar uppenbarligen inte vad "helt frivillig affär" är för något.
Det spelar väl ingen roll om en person har skapat arbetstillfällen eller producerat saker som givit värde åt människor om han utnyttjar en spillra från öststaterna.
Det är ett totalt jävla vidrigt beteende.
Ta en runk i stället om du inte kan få en frisk tjej att ligga med dig frivilligt.
Citera
2020-05-16, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Fast flashbackare, de räcker nu. Han har erkänt och står för vad han gjort mer än någon annan och killen mår fruuuuktansvärt dåligt psykiskt och ja de är rätt åt han han ska må dåligt, men lät det stanna där. Man ska inte sparka på någon som ligger ner, det hade ingen av er heller vilja att någon gör på er. Sluta gömma er bakom skärmen och hata, låt killen vara nu han står redan sitt kast.

Han får skylla sig själv. Inga konstigheter med det. Och jag skiter fuuuuuullständigt i hur han mår. Han är bottenskrap.
Citera
2020-05-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Jag tänker mer på hallicken. Pressen var ju snabba med att berätta att det var en fattig flicka från Europa och då antar jag att det fanns fler flickor i lägenheten iom att dom benämnde det som en bordell. Iof så kan tjejerna ha jobbat i skift, men då är det knappast en bordell.

Nej det är just det som är problemet med semantiken, jag kan bokstavligt talat gå hyra en lägenhet i innerstan och plötsligt blir det per definition en lägenhetsbordell trots att jag själv, helt frivilligt säljer sex där. Men media vet att använda värdeord på rätt sätt för att hjärntvätta folket. Att hon är en fattig flicka från Europa betyder inte heller att hon har hallick.
Citera
2020-05-16, 11:04
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Herregud, Larsson, Maggio och Molly Hammar. Vad det ska tyckas hela tiden, artister är fan värst...

Citat:
Paolo Roberto möts av kritik efter sitt senaste inlägg på Instagram.

Tv-profilen skriver att han ska ”plocka upp bitarna av ett krossat liv” – och att han börjar dagen med en springtur.

Nu har bland andra Veronica Maggio och Molly Hammar reagerat.

”Men det är bara för sjukt för att jag ska kunna låta bli att lägga mig i” skriver Maggio på Instagram.

Citat:
Snälla snälla någon säg till mig varför en sexköpare, alltså någon som har betalat för en våldtäkt (man kan inte köpa samtycke) får ta plats i tv-soffan och gråta ut? Varför tycker ni det är viktigt att lyfta en känd mans perspektiv på ett övergrepp TV4? HEJDÅ”, skriver Zara Larsson på Instagram Story.
https://www.expressen.se/noje/maggio-for-sjukt-for-att-lata-bli-att-lagga-mig-i/
Citera
2020-05-16, 11:05
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueVeins
Om du kan svänga förbi kungsan och dra hem ett ungt purfärskt knull när du vill varför skulle du då betala för en 30 årig öststatshora som haft ett tåg kört på henne innan dig?
Folk tänder helt enkelt på olika saker.
Drar man hem en brud från Stureplan så är hon lika kåt som du, en del skitstövlar har däremot behovet av att känna makt och ägandeskap.
Varför var Josef Fritz besatt av att våldta sin dotter? Ja det handlade ju utan tvekan om mer än hennes fitta.
Citera
2020-05-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueVeins
Om du kan svänga förbi kungsan och dra hem ett ungt purfärskt knull när du vill varför skulle du då betala för en 30 årig öststatshora som haft ett tåg kört på henne innan dig?

Ok, åt mig gissa:

1 Lätt-tillgängligt: låt oss säga att i 70% av fallen där Paolo kilar ner på kungsan och börjar prata med nån babe så lyckas han o hon följer med. Då misslyckas han ändå i 30% av fallen, kanske 10% av fallen misslyckas han kapitalt, och de flesta man hatar att misslyckas med ragg. Man gillar *säkerheten* som en hora ger. Hon säger inte nej. 100%.
2 Säkert. Paolo är en publik person. Detta tär på, säkert på en hel jävla massa sätt. Alla ”känner en”. Säkert ofta kul, nästan lika ofta irriterande, samt konstant risk för exponering i olika media
Citera
2020-05-16, 11:06
Medlem
BlueVeinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Folk tänder helt enkelt på olika saker.
Drar man hem en brud från Stureplan så är hon lika kåt som du, en del skitstövlar har däremot behovet av att känna makt och ägandeskap.
Varför var Josef Fritz besatt av att våldta sin dotter? Ja det handlade ju utan tvekan om mer än hennes fitta.

Jaja men då du liknar sexköpare med Josef Fritzl så har du ju sagt nog.

Citat:
Ursprungligen postat av LennartDenLelle
Ok, åt mig gissa:

1 Lätt-tillgängligt: låt oss säga att i 70% av fallen där Paolo kilar ner på kungsan och börjar prata med nån babe så lyckas han o hon följer med. Då misslyckas han ändå i 30% av fallen, kanske 10% av fallen misslyckas han kapitalt, och de flesta man hatar att misslyckas med ragg. Man gillar *säkerheten* som en hora ger. Hon säger inte nej. 100%.
2 Säkert. Paolo är en publik person. Detta tär på, säkert på en hel jävla massa sätt. Alla ”känner en”. Säkert ofta kul, nästan lika ofta irriterande, samt konstant risk för exponering i olika media

Så du menar att det är säkrare att knulla på ett pissluder i en bordell än att dra hem random brud? Risken på att gå bordell för någon med hans status är ju något större.

Misslyckas resten av oss med ragg går vi hem och drar en runk.
Senast redigerad av BlueVeins 2020-05-16 kl. 11:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in