2020-05-16, 06:08
Medlem
Grandiosos avatar
En kortis från en Rapportsändning 1994:

"Ensam galning eller konspiration?"

Nyss bortgångne Claes Borgström (det fördömda Coronaviruset har skördat ytterligare
ett offer), Leif GW plus en samling riksdagsledamöter uttalar sig om vad man tror.

https://www.youtube.com/watch?v=LVEYyWZMx3Y

Och apropå Olof Palme medan han fortfarande tog sig en cigg:
https://www.dn.se/nyheter/sverige/debatten-om-diktaturerna-far-nytt-bransle-efter-castros-dod/
Citera
2020-05-16, 06:59
Medlem
Darkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag är intresserad hur dina tankar gick 28 februari-86.
Förmodligen, som det verkar, blev du inte förvånad.
Vem tror du är GM?
Motivet är?

Jag har ett per, tre gånger redogjort i detta forum för hur jag tror det gått till.
Jag har misstankar om eventuella inblandade, men vet inte, så klart, vem som höll i vapnet.
Citera
2020-05-16, 07:13
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darker
Jag har ett per, tre gånger redogjort i detta forum för hur jag tror det gått till.
Jag har misstankar om eventuella inblandade, men vet inte, så klart, vem som höll i vapnet.

Jag tror att det var 37-åringen i maskopi med den svenska polisen och ANC. Mockfjärdsvapnet är bevis nog för detta. Fråga Sigge Cedergren som bodde på Tegnérgatan alldeles bredvid Grand. Sedan är det allmänt känt att den som ytterst höll i trådarna var Lisbeth Palme som kände Christer Pettersson som bara var den som höll i vapnet.
Citera
2020-05-16, 08:06
Medlem
Hur ska man tolka detta? Ett rykte jag sett säger Sydafrika.

Krister Peterson angående kontakter med utlandet.

"Nyligen berättade chefsåklagare Krister Petersson att Palmemordet närmar sig en lösning.

Och jakten på mördaren har bland annat gått via utlandet.

– Vi har haft vissa spår att följa upp, och har då haft anledning att kontakta utländska myndigheter.

Enligt uppgifter till Aftonbladet kommer utredningen att läggas ner, eftersom misstankarna pekar mot en person som är avliden.

Under jakten på mördaren har en mängd åtgärder genomförts. Bland annat har Palmegruppen tagit hjälp från utlandet.

– Vi har varit i kontakt med utlandet i olika avseenden, det är riktigt, säger Krister Petersson.

Det handlar om rättslig hjälp från utlandet, vid flera tillfällen under de senaste åren.

Åklagaren: Haft vissa spår att följa upp
– Vi har haft vissa spår att följa upp, och vi har haft anledning att kontakta utländska myndigheter. Men vilka länder och vad det avsett kan jag inte gå in på, säger Krister Petersson.

Nyligen berättade Krister Petersson för Aftonbladet att ”vi har fått en ganska klar bild av vad som har hänt vid mordtillfället”."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdmVx5/palmeaklagarens-drag--tog-hjalp-fran-utlandet
Citera
2020-05-16, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jag vet inte vem det är, men utredningen vet, och har känt till det, ett tag.

Ja utredningen har känt till det sen i början på juni -15. Vet du det med?
Citera
2020-05-16, 08:58
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Jag tror han avser RAF och Tyskland.

Ja, de erkände ju mordet direkt. Man ska inte krångla till en mordutredning i onödan, säger LGWP.

Men jag har inte en aning förstås.

Uttrycket "rättslig hjälp från utlandet vid ett flertal tillfällen" har tappats bort i debatten.

Och då undrar man ju vad det står för?
Citera
2020-05-16, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja, de erkände ju mordet direkt. Man ska inte krångla till en mordutredning i onödan, säger LGWP.

Uttrycket "rättslig hjälp från utlandet vid ett flertal tillfällen" har tappats bort i debatten.

Om ngn i utlandet ska förhöras vad går det under då?
Citera
2020-05-16, 09:09
Medlem
Citat:

En sak kan vi vara säkra på. Det gäller inte förfrågan till Turkiet för att förhöra Bertil Wedin. Det skulle vara att de facto erkänna Turkiets ockupation av norra delen av Cypern. Det låter inte svenska UD passera. Åklagare vänder sig till UD om sådana förfrågningar som i sin tur kontaktar sin motpart i det aktuella landet.
Citera
2020-05-16, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Amerikanen var väl Vic Gunnison som ramlade in och pratade engelska... egen gissning såklart.

Men det blir ju en jävla soppa runt skandiahuset. Särskilt som Engström springer in och ut till råga på allt.

Befann sig både Engström och Gunnarsson i Skandiahuset samtidigt efter mordet?

Finns det några personkopplingar mellan Engström och Gunnarsson?

hade gunnarsson krutstänk på kläderna?

om så vad kom man fram till?
Citera
2020-05-16, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Mm, hade säkerligen dött runtomkring den tiden då Fälldin dock, dvs 2016-2017. Det är vad jag tror.
Rökte Olof Palme? Känns inte som en sådan typ som röker.

Palme rökte som en kedjerökare med 100% säkerhet i yngre år.
Vet inte om han slutat.
Citera
2020-05-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Palme rökte som en kedjerökare med 100% säkerhet i yngre år.
Vet inte om han slutat.
Det har han.
Citera
2020-05-16, 09:46
Medlem
Citat:
Absolut, det är därför jag uteslutande hänvisar till de experter som granskade vapnet, de är nämligen personer som kan sådana här saker. Själv har jag inte en aning.

Deras slutliga bedömning är att vapnet kastades i Djursjön 5-10 år innan det hittades. Någon nypa salt behövs inte.

Nu är det inte den avgörande frågan - om vi bortser från det självklara att vapnet med andra ord inte kastades i sjön redan 1983.

Den avgörande frågan, och det har en av våra vänner i tråden klargjort, är att revolverpipans insida är intakt. Då kan vapenexperter kontrollera om Mockfjärdsvapnet är identiskt med Palmevapnet.

Och revolverpipans insida är intakt. Det framstår av "rostanalysen".

Vad detta leder till kopplat till Palmemordet kan ingen av oss veta. Jag väckte bara tanken att denna revolver kanske granskats av nuvarande PU och PU har då funnit att revolvern användes vid mordet. Men det är naturligtvis en ren spekulation och egentligen bara en fråga.

Jag tycker det är viktigt att vi vänder på alla stenar.

Skulle inte förundra mig att med dagens fiber och mikroteknik skulle kunna föra in en kamera i pipan och där göra en dataanalys av bomspår på någon plats där det är mindre rostangrepp.

Någon som vet om det skulle fungera?

Jag har sett något liknade i arkelogin från Egypten/Israel har jag för mig då de körde en en kamera i en pergamentrulle och kunde med dataanalys läsa vad som var skrivit för 2000 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in